نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ورود به بایوس لپ تاپ . در داخل بایوس، می‌توانید بسیاری از تنظیمات اولیه رایانه مانند ترتیب راه‌اندازی، زمان و تاریخ سیستم یا اجزای سخت‌افزاری فعال را تغییر دهید. به همین دلیل است که بایوس (سیستم ورودی/خروجی پایه) به «Setup» نیز معروف است. در رایانه‌های قدیمی‌تر، یک کلید ساده در لحظه‌ی مناسب هنگام بوت شدن سیستم می‌تواند شما را وارد بایوس کند. اگر رایانه ویندوزی جدیدتری دارید، شاید رایانه ای که با UEFI BIOS ارائه شده باشد، می توانید راحت تر وارد بایوس شوید. ما تمام روش های مختلف را برای ورود به بایوس در ویندوز 11، ویندوز 10، ویندوز 8 و نسخه های قدیمی تر گردآوری کرده ایم.

ورود به بایوس لپ تاپ

نحوه ورود به بایوس UEFI

کامپیوترهای مدرن خیلی سریع بوت می شوند. بنابراین، نسخه های جدیدتر ویندوز راه آسان تری برای دسترسی به بایوس دارند، اما ابتدا باید در ویندوز بوت شوید.

نحوه ورود به بایوس در ویندوز 11

به Settings (Win + I) > System > Recovery بروید و روی Restart now در کنار گزینه Advanced startup کلیک کنید. توجه داشته باشید که این کار در واقع کامپیوتر شما را مجددا راه اندازی می کند.

هنگامی که رایانه خود را در حالت راه اندازی پیشرفته راه اندازی مجدد می کنید، می توانید گزینه های بوت خود را انتخاب کنید. در صفحه ای که ظاهر می شود، به مسیر Troubleshoot > Advanced options > UEFI Firmware Settings بروید و روی Restart کلیک کنید، که مستقیماً در UEFI BIOS ویندوز 11 بوت می شود.

اگر هنوز از بایوس قدیمی استفاده می‌کنید، ببینید چگونه می‌توانید در ویندوز 10 و 11 به UEFI BIOS ارتقا دهید.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش حافظه رم

نحوه ورود به بایوس در ویندوز 10

ورود به بایوس در ویندوز 10 تنها کمی متفاوت از ویندوز 11 است. به Settings (Windows + I) > Update & Security > Recovery بروید و در قسمت Advanced startup روی Restart now کلیک کنید. توجه داشته باشید که این کار در واقع کامپیوتر شما را مجددا راه اندازی می کند.

مراحل بعدی مشابه نحوه عملکرد آن در ویندوز 11 است. از آنجایی که از راه اندازی پیشرفته استفاده کرده اید، می توانید گزینه های بوت خود را انتخاب کنید. Troubleshoot > Advanced options > UEFI Firmware Settings را انتخاب کرده و روی Restart کلیک کنید تا مستقیماً از ویندوز 10 وارد UEFI BIOS شما شود.

وارد BIOS خود شده اید و مشکلات غیرمنتظره ای را کشف کرده اید؟ در اینجا نحوه رفع تنظیمات از دست رفته سیستم عامل UEFI آورده شده است.

نحوه ورود به بایوس در ویندوز 8 یا 8.1

به طور خلاصه: نوار Charms را با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Windows + C باز کنید، روی نماد تنظیمات کلیک کنید و Change PC settings را در پایین سمت راست انتخاب کنید. در تنظیمات رایانه شخصی، به برگه عمومی بروید و در زیر هدر راه اندازی پیشرفته روی Restart now کلیک کنید.

در ویندوز 8.1 مراحل کمی متفاوت است. در تنظیمات رایانه شخصی، به تب Update and Recovery بروید، سپس به Recovery بروید و در نهایت روی Restart now در قسمت Advanced startup کلیک کنید.

همچنین، کلید Shift را در حالی که روی Restart در منوی Shut Down کلیک می کنید، نگه دارید.

کامپیوتر به گزینه های بوت راه اندازی مجدد می شود که شامل UEFI BIOS می شود. مانند ویندوز 10، به مسیر Troubleshoot > Advanced options > Firmware Settings UEFI بروید و روی Restart کلیک کنید تا در بایوس خود راه اندازی شود.

این مطلب را از دست ندهید   ویروسی شدن لپ تاپ

نحوه دسترسی به BIOS در رایانه شخصی قدیمی

اگر هنوز از ویندوز 7 یا نسخه قبلی ویندوز استفاده می کنید، باید از روش سنتی ورود به بایوس استفاده کنید، یعنی در هنگام راه اندازی منتظر لحظه مناسب باشید و کلید سمت راست را فشار دهید.

زمان مناسب برای ورود به بایوس

لحظه مناسب زمانی بین روشن شدن رایانه و قبل از راه اندازی سیستم عامل است. پنجره زمانی بسیار باریک است زیرا بایوس اساساً فقط سخت افزار شما را قبل از تحویل دادن آن به بوت لودر، که سیستم عامل را بوت می کند، مقداردهی اولیه می کند. هنگامی که سیستم عامل در حال راه اندازی است، که اغلب با نمایش لوگوی مربوطه نشان داده می شود، لحظه را از دست داده اید.

ممکن است پیامی ببینید که لحظه مناسب را نشان می دهد. به احتمال زیاد چیزی مانند “Press <Del> to Enter Setup” را می‌گوید، به این معنی که نشان می‌دهد کدام کلید را فشار دهید.

در غیاب چنین پیامی، به طور کلی زمان مناسب زمانی است که لوگوهای سازنده را قبل از بوت شدن سیستم عامل مشاهده می کنید.

ساده ترین راه برای از دست ندادن لحظه ای که می توانید وارد بایوس شوید این است که حتی قبل از روشن کردن رایانه، کلید سمت راست را فشار دهید و آن را نگه دارید تا بایوس بالا بیاید. اگر کار نکرد، کلید درست را فشار نمی‌دهید یا چیزی خراب است.

پیشنهاد مطالعه: رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ شارپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دو =