نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آزاد کردن فضا در ویندوز لپ تاپ. آیا نمی دانید چه چیزی را می توانید حذف کنید تا فضا در ویندوز 11 و 10 آزاد شود؟ شما در جای درست قرار دارید. این پست نحوه آزاد کردن فضای دیسک را به صورت دستی و خودکار توضیح می دهد. حتی اگر ممکن است عجیب به نظر برسد، چیزی به نام “فضای ذخیره سازی کافی” وجود ندارد. چه در اتاق نشیمن، کمد یا لپ‌تاپ، ما انسان‌ها همیشه به فضای ذخیره‌سازی اضافی نیاز داریم. ما داده های دیجیتالی با ارزش زیادی برای ذخیره در دستگاه های خود داریم، از عکس گرفته تا فیلم و اسناد و چیزهای دیگر. ما تقریباً همه چیز را به صورت دیجیتال ذخیره می کنیم. در نتیجه، تمام شدن ظرفیت ذخیره سازی یک اتفاق طبیعی است و برای رفع آن، ما همیشه به دنبال راه حلی برای آزاد کردن فضای لپ تاپ شارپ خود هستیم.

آزاد کردن فضا در ویندوز لپ تاپ
آزاد کردن فضا در ویندوز لپ تاپ

آزاد کردن فضا در ویندوز به چه معناست

آزاد کردن فضا به معنای حذف فایل های غیر ضروری، تکراری و سایر داده های ناخواسته است که فضای غیر ضروری را اشغال می کنند. سریع ترین راه برای پاک کردن این فایل های ناخواسته و بهینه سازی رایانه شخصی، استفاده از ابزار بهینه سازی رایانه شخصی است که این فایل ها را به طور ایمن شناسایی می کند.

چرا برای پاک کردن فضای دیسک در ویندوز 10 به ابزار بهینه سازی رایانه شخصی نیاز دارید

با گذشت زمان و با استفاده مکرر، بسیاری از فایل‌های نامطلوب، فایل‌های کش، فایل‌های موقت و سایر فایل‌های ناخواسته در رایانه شخصی جمع می‌شوند. به همین دلیل فضای ذخیره سازی سیستم کم می شود و تمیز کردن پوشه Recycle Bin کافی نیست.

این مطلب را از دست ندهید   میزان دوام باتری لپ تاپ شارپ

برای بازیابی فضا، باید داده‌های کش شده، موارد تکراری، فایل‌های منسوخ شده، بخش‌های باقیمانده نرم‌افزار حذف‌نشده و سایر داده‌هایی که فضای دیسک را اشغال می‌کنند را پاک کنید. اما همه اینها را نمی توان به صورت دستی انجام داد زیرا نمی دانید کدام فایل ها برای حذف امن هستند. به همین دلیل است که باید از ابزار بهینه سازی رایانه شخصی استفاده کنید که به حذف این فایل های ناخواسته و آزاد کردن فضای دیسک کمک می کند.

چگونه فضای ویندوز را بدون حذف چیزی آزاد کنید

راه های دستی برای آزاد کردن فضای دیسک در ویندوز 10

بیایید شروع کنیم و یاد بگیریم که چگونه فضا را در ویندوز آزاد کنیم.

فضای ذخیره سازی را تجزیه و تحلیل کنید

اول چیزهای مهم! قبل از ورود به جزئیات فنی، بررسی کنید چه چیزی فضای دیسک را اشغال می کند.

برای انجام آن، این مراحل را دنبال کند:

  1. Windows + Iرا فشار دهید > تنظیمات ویندوز را باز کنید.
  2. به دسته «سیستم» بروید.
  3. به پایین بروید و روی «Storage» ضربه بزنید.

در اینجا به تفصیل تمام فایل های ذخیره شده در رایانه شخصی خود خواهید دید. برای مشاهده سایر دسته‌ها، روی گزینه «نمایش دسته‌های بیشتر» کلیک کنید.

این به شما ایده ای در مورد اشغال فضای فایل ها می دهد. می توانید موارد ناخواسته را به صورت دستی حذف کنید. با این حال، اگر در مورد فایلی مطمئن نیستید، آن را حذف نکنید.

فایل های موقت را حذف کنید

فایل های موقت نیز مقدار خوبی از فضای دیسک را اشغال می کنند. برای خلاص شدن از شر این فایل ها و آزاد کردن فضا در ویندوز 11، فایل های موقت را حذف کنید.

این مطلب را از دست ندهید   5 رفع عدم کارکرد نور پس زمینه صفحه کلید لپ تاپ شارپ

در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید.

  1. Windows + Iرا فشار دهید > برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. به System> Storage بروید.
  3. روی گزینه “Temporary Files” کلیک کنید.
  4. موارد مورد نیاز خود را بررسی کنید و روی دکمه “حذف فایل ها” کلیک کنید.

پس از پاک شدن فایل‌های موقت، به صفحه قبلی برگردید و در بخش مدیریت ذخیره‌سازی به دنبال توصیه‌های Storage Sense و Cleanup بگردید.

روی Cleanup Recommendations کلیک کنید > Windows از شما می خواهد فایل ها و مواردی را که می توانید در رایانه شخصی خود حذف کنید، مرور کنید. دوباره فلش عقب را زده و گزینه Storage Sense را فعال کنید.

Storage Sense یک ابزار داخلی ویندوز است که به آزاد کردن فضای ذخیره سازی در دستگاه شما کمک می کند. این ابزار به طور خودکار رایانه شما را برای شناسایی و حذف فایل های موقت و سایر داده های ناخواسته اسکن می کند.

از Disk Cleanup Utility استفاده کنید

علاوه بر استفاده از Storage Sense، می‌توانید از Disk Cleanup برای حذف فایل‌های موقت، داده‌های کش، تصاویر کوچک و سایر فایل‌های ناخواسته استفاده کنید. برای استفاده از آن، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در نوار جستجوی ویندوز، “Disk Cleanup” را تایپ کرده و Enter را بزنید.
  2. کادرهای کنار مواردی را که نمی‌خواهید انتخاب کنید و روی دکمه «پاک‌سازی فایل‌های سیستم» کلیک کنید.
  3. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و فایل های موقت را حذف کنید.

پیشنهاد مطالعه: 5 رفع عدم کارکرد نور پس زمینه صفحه کلید لپ تاپ شارپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + بیست =