نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شارپ . آیا لپ تاپ شارپ شما به طور تصادفی خاموش شده است و نمی توانید دلیل آن را بفهمید؟ ممکن است با لپ تاپ شارپی که بیش از حد گرم می شود سر و کار داشته باشید، زیرا آنها طوری طراحی شده اند که وقتی همه چیز خیلی داغ می شود خاموش می شود تا آتش نگیرد یا به قطعات آسیب نرسد. در اینجا نحوه تشخیص اینکه لپ تاپ شارپ شما بیش از حد گرم شده است و در مورد آن چه باید کرد، آمده است.

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شارپ
داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شارپ

چگونه بفهمیم لپ تاپ شارپ شما بیش از حد گرم شده است

اولین نشانه گرم شدن بیش از حد لپ تاپ شارپ در صورت احساس گرمای بیش از حد از دسکتاپ یا لپ تاپ است. به طور متوسط، دمای دسکتاپ شما در حالت بیکار باید حدود 30 درجه سانتیگراد باشد و در شرایط بارهای سنگین بیش از 70 تا 80 درجه سانتیگراد نباشد. اگر متوجه شدید که دسکتاپ شما بالاتر از آن است، این نشانه گرم شدن بیش از حد لپ تاپ شارپ شما است.

برای لپ‌تاپ‌ها، شما همیشه به طور متوسط ​​با دمای بالاتر مواجه هستید. اجزای لپ تاپ بسیار نزدیک به هم هستند و خنک کنندگی محدودی دارند زیرا در یک فضای بسته قرار دارند. در حالی که لپ تاپ شما ممکن است در دمای 40 تا 60 درجه سانتیگراد بالاتر باشد، اما هنوز نباید دمای آن بالاتر از 90 درجه سانتیگراد باشد.

چه چیزی باعث گرم شدن بیش از حد لپ تاپ شارپ می شود

علت گرمای بیش از حد و متنوع باشد. ممکن است چیزی ساده باشد مانند باز شدن بیش از حد برنامه ها در یک زمان و باعث گرم شدن بیش از حد سیستم شما شود. یا شاید مدت زیادی است که گرد و غبار را پاک نکرده اید. صرف نظر از اینکه چه چیزی باعث گرم شدن بیش از حد آن شده است، باید در اسرع وقت به مشکل رسیدگی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش عمر قطعات حیاتی

خنک کننده کافی نیست

یکی از دلایلی که لپ تاپ شارپ شما بیش از حد گرم می شود، کمبود خنک کننده است. اگر یک پردازنده رده بالا روی دسکتاپ یا لپ تاپ خود دارید، اما به اندازه کافی گرما پرداخت نمی کنید، در این صورت با CPU بیش از حد داغ شده روبرو خواهید شد.

آسیب کولر

اگر لپ تاپ شارپ شما قبلاً با کولر خوب کار می کرد و ناگهان متوقف شد، ممکن است از آسیب کولر باشد. بسته به نوع کولری که سیستم شما دارد، چندین نقطه وجود دارد که ممکن است یک کولر از کار بیفتد.

برای کولرهای هوا، ممکن است مشکل از فن یا پخش کننده های حرارتی باشد. اگر فن کار نمی کند، هوای گرم را به اندازه کافی از سیستم دور نمی کند. اگر پخش کننده های حرارتی ترک خورده باشند، نمی توانند گرما را به درستی پخش کنند.

اجزای آسیب دیده

CPU، مادربرد یا حتی منبع تغذیه شما ممکن است معیوب باشد و علت داغ شدن بیش از حد آن چیست. یک CPU برای نظارت بر میزان ولتاژی که دریافت می کند و دمایی که می تواند تحمل کند طراحی شده است. در صورت گرم شدن بیش از حد گاز باید پایین بیاید که به آن گلوگاه حرارتی معروف است.

یک مادربرد انرژی را به CPU می رساند و دارای VRAM در اطراف CPU است تا به درستی بارهای کاری را که به آن وارد می شود مدیریت کند. اگر مادربرد دیگر گرمای VRAM را کنترل نکند، لپ تاپ شارپ را خاموش می کند.

منبع تغذیه شما ولتاژ را به اجزای دیگر می رساند. در حالی که اجزای دیگر میزان ولتاژی را که می‌توانند دریافت کنند کنترل می‌کنند، اگر منبع تغذیه به آن گوش ندهد، ممکن است با یک لپ تاپ شارپ بیش از حد گرم شود.

این مطلب را از دست ندهید   برنامه افزایش سرعت لپ تاپ

جریان هوا ضعیف

ممکن است لپ تاپ شارپ شما جریان هوای لازم برای وارد کردن هوای خنک یا خروج هوای گرم را نداشته باشد. این می تواند به دلیل محصور بودن بیش از حد در قاب، کمبود فن یا قرار گرفتن آن در منطقه ای باشد که دائماً گرم است.

گرد و غبار بیش از حد

گرد و غبار بیش از حد می تواند لپ تاپ شارپ شما را از بین ببرد. این فن ها را مسدود می کند، روی اجزای شما می نشیند که عایق ایجاد می کند و حتی می تواند اجزا را سرخ کند.

چگونه می توان گرمای بیش از حد لپ تاپ شارپ را تعمیر کرد

بسته به اینکه مشکل چیست، راه حل های متعددی برای رفع مشکلات لپ تاپ شارپ شما وجود دارد. هر موقعیتی متفاوت خواهد بود، بنابراین ممکن است مجبور شوید با چندین گزینه بازی کنید.

جریان هوا را افزایش دهید

اگر مشکل جریان هوا ضعیف است، به سادگی مقدار جریان هوایی را که لپ تاپ شارپ دریافت می کند افزایش دهید. ممکن است لازم باشد هواکش های بهتری تهیه کنید که هوای سرد را جذب می کنند یا ممکن است لازم باشد AC را پایین بیاورید تا خود خانه سردتر شود.

حتما گرد و غبار موجود در کیس را از بین ببرید. گرد و غبار می تواند روی فن ها و دریچه ها جمع شود که می تواند هدف فن های بیشتر و افزایش جریان هوا را از بین ببرد. برای لپ‌تاپ‌ها، می‌توانید آنها را روی یک سطح تهویه‌دار قرار دهید. یک روش DIY استفاده از قفسه خنک کننده برای محصولات پخت است.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی سوکت اتصال شارپ در لپ تاپ

خمیر حرارتی را مجدداً روی کولر موجود قرار دهید

گاهی اوقات خمیر حرارتی که بین CPU و کولر قرار می گیرد به مرور زمان خراب می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، گرما از CPU به خنک کننده منتقل نمی شود و باعث گرم شدن بیش از حد CPU می شود. برای اعمال مجدد خمیر حرارتی، باید لپ تاپ شارپ را جدا کرده و خنک کننده را از CPU خارج کنید.

اگر در انجام این کار احساس راحتی نمی کنید، همیشه می توانید آن را به یکی از مکان های ما ارسال کنید تا به شما کمک کند. ما مطمئن می‌شویم که همه سخت‌افزار به درستی کار می‌کند و لپ تاپ شارپ شما دوباره به اوج عملکرد خود می‌رسد.

کولر موجود خود را ارتقا دهید

اگر کولر موجود شما آسیب دیده است یا برای رسیدگی به حجم کاری شما مناسب نیست، همیشه می توانید به یک گزینه قدرتمندتر ارتقا دهید.

شما دو گزینه دارید، یکی با هوا خنک و دیگری مایع خنک می شود. لپ تاپ شارپ های شخصی خنک شونده با هوا رایج ترین هستند و به سادگی از یک تلگراف با یک فن برای بیرون راندن هوای گرم از CPU استفاده می کنند.

لپ تاپ شارپ های شخصی خنک شونده با مایع از آب برای دور کردن گرما از CPU استفاده می کنند. سپس آب گرم به رادیاتور منتقل می شود که دارای فن نیز می باشد و هوای گرم را از بین می برد. سپس آب داغ خنک می شود و دوباره به CPU آورده می شود تا دوباره این فرآیند را طی کند.

پیشنهاد مطالعه: رفع مشکل عدم نمایش شبکه Wi-Fi لپ تاپ شارپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 3 =