نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هنگ کردن لپ تاپ. آیا لپ تاپ شارپ شما بی دلیل هنگ می کند؟ نگران نباشید. این مقاله 6 راه حل برای جلوگیری از هنگ کردن دائمی لپ تاپ شارپ را به شما نشان می دهد. همچنین نحوه بازیابی اطلاعات با استفاده از نرم افزار حرفه ای بازیابی اطلاعات – Power Data Recovery را به شما نشان خواهیم داد. بسیاری از کاربران شکایت دارند که رایانه هایشان همچنان هنگ می کند. بیایید نگاهی بیندازیم. بنابراین، ممکن است بخواهید بدانید چگونه می‌توانیم رایانه‌ای را که مدام هنگ می‌کند، تعمیر کنیم. در این پست دلایل و راه حل های این مشکل و همچنین راه حل هایی برای بازیابی اطلاعات از دست رفته با استفاده از نرم افزار بازیابی فایل های حرفه ای ارائه خواهد شد.

هنگ کردن لپ تاپ

10 دلیل اصلی برای هنگ کردن لپ تاپ شارپ

مهم است که علل واقعی لپ تاپ شارپی که دائماً هنگ می‌کند شناسایی شود. 10 دلیل رایج برای ثابت ماندن ویندوز 10، ویندوز 8 یا ویندوز 7 در زیر نشان داده شده است.

باز کردن تعداد زیادی برنامه

هر برنامه ای در رایانه شما برای عملکرد به مقدار مشخصی از منابع داخلی و خارجی (سخت افزاری) نیاز دارد. اگر چندین برنامه به طور همزمان اجرا شوند، ممکن است رایانه شما حافظه یا قدرت محاسباتی کافی برای پشتیبانی از همه آنها نداشته باشد.

در این شرایط باید روی کلید لوگوی ویندوز راست کلیک کرده و Task Manager را انتخاب کنید. در زبانه Processes، برنامه‌ای را که ثابت است پیدا کنید و روی End Task کلیک کنید. توصیه می شود برنامه های مورد نیاز خود را در یک زمان اجرا کنید.

فساد یا اشتباه درایور

درایورها برای ارتباط بین دستگاه های سخت افزاری و سیستم عامل استفاده می شوند. درایورهای قدیمی یا آسیب دیده می تواند دلیل هنگ کردن ویندوز شما باشد. بنابراین، باید مطمئن شوید که درایورهای شما همیشه به روز هستند.

این مطلب را از دست ندهید   علت شارژ نشدن لپ تاپ شارپ

گرم شدن بیش از حد

گرمای بیش از حد می تواند سرعت لپ تاپ شارپ را کاهش دهد و در نهایت باعث هنگ کردن لپ تاپ شارپ شود. اگر دما به اندازه کافی بالا باشد، حتی می تواند به مدار مجتمع پرداکنده سیستم شما آسیب برساند و آن را غیرقابل استفاده کند.

برای جلوگیری از این امر، لطفاً مطمئن شوید که رایانه شما کاملاً تهویه شده است. بدنه لپ تاپ شارپ نباید در محیط های خشن استفاده شود.

رم ناکافی

اگر رایانه شما به طور مکرر و منظم فریز می شود، ممکن است RAM کافی نداشته باشید. برای حل این مشکل می توانید رم را ارتقا دهید یا سیستم عامل را دوباره نصب کنید.

تنظیمات بایوس درست نیست

تغییر تنظیمات BIOS ممکن است سیستم را در حالت فریز قرار دهد. بازنشانی بایوس به حالت پیش فرض می تواند مشکل انجماد شما را برطرف کند.

دستگاه های خارجی معیوب

درایوهای USB معیوب یا سایر دستگاه های خارجی مانند ماوس و صفحه کلید می توانند باعث هنگ کردن رایانه شوند. می توانید برای بررسی علت اصلی، یک دستگاه را در یک زمان وصل کنید. همچنین، سعی کنید درایورهای دستگاه USB را به روز کنید تا مشکل انجماد دائمی رایانه برطرف شود.

ویروس های سیستمی در هنگ کردن لپ تاپ

ویروس ها همچنین می توانند عامل اصلی هنگ کردن لپ تاپ شارپ باشند. باید به طور مرتب آنتی ویروس را بررسی کنید. ویروس ها و بد افزارها به راحتی می توانند سرعت لپ تاپ شما را کاهش دهند.

فایل های سیستم خراب یا از دست رفته

طبق بررسی‌های ما، متوجه شدیم که ویندوز 10 / ویندوز 7 به دلیل خراب شدن یا مفقود شدن فایل‌های سیستم، ثابت می‌ماند.

این مطلب را از دست ندهید   عدم شناخت کارت شبکه

فضای درایو C خالی است

سیستم عامل برای اجرا به فضا نیاز دارد. اگر درایو C عملاً پر باشد، ممکن است مشکل “لپ تاپ شارپ ثابت می ماند” رخ دهد.

خطاهای نرم افزاری در هنگ کردن لپ تاپ

صرف نظر از فروشنده، هر نرم افزار شخص ثالثی ممکن است لپ تاپ شارپ شما را مسدود کند. برخی از برنامه ها ممکن است حافظه زیادی را اشغال کنند و سعی کنند اقداماتی را انجام دهند یا به منابعی دسترسی پیدا کنند که ویندوز قادر به درک آنها نیست. اگر رایانه شما نتواند فشار را تحمل کند، ممکن است قطع شود و منجمد شود. برای رفع این مشکل، باید تمام نرم افزارهای شخص ثالث نصب شده بر روی رایانه شما را به روز کنید.

علاوه بر دلایل ذکر شده در بالا، دلایل دیگری مانند خرابی کارت حافظه، فضای کم دیسک و غیره وجود دارد. مهم نیست که علت آن چیست، تمرکز اصلی ما این است که مشکل “لپ تاپ شارپ ثابت می ماند” را بدون تأثیرگذاری بر داده های اصلی برطرف کنیم. . در مرحله بعد، بیایید ببینیم چگونه می توانیم از داده های خود در حین حل این مشکل محافظت کنیم.

روش های برای افزایش سرعت لپ تاپ

برای افزایش سرعت لپ تاپ روش های وجود دارد که به صورت زیر می باشد.

روش شماره 1 آزاد کردن فضای دیسک در درایو C

اگر فضای درایو C شما تمام شود، ویندوز 10 یا ویندوز 7 شما همچنان هنگ می‌کند زیرا جایی است که فایل‌های سیستم در آن ذخیره می‌شوند.

بنابراین، مطمئن شوید که فضای دیسک خالی کافی در درایو C دارید. اگر نه، می توانید سعی کنید برخی از داده ها یا برنامه های ناخواسته را در درایو C خود حذف کنید. از طرف دیگر، می‌توانید مستقیماً با استفاده از MiniTool Partition Wizard فضای آزاد بیشتری به درایو C اضافه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش عمر قطعات حیاتی

روش شماره 2 به روز رسانی همه درایورهای دستگاه

می توانید برای به روز رسانی درایورهای خود به بهترین نرم افزار به روز رسانی درایور یا Windows Update مراجعه کنید. مراحل به شرح زیر است:

1) روی دکمه Start در ویندوز 10/8 کلیک راست کنید یا روی Start در ویندوز 7 کلیک کنید. سپس روی Device Manager کلیک کنید (ممکن است برای دسترسی به آن نیاز باشد Device Manager را در کادر جستجو تایپ کنید).

2) دسته ای را که فکر می کنید حاوی دستگاهی است که می خواهید درایورهای آن را به روز کنید باز کنید.

3) روی نام یا نماد سخت افزار کلیک راست کرده و Update driver را انتخاب کنید (شاید لازم باشد روی Update Driver Software در ویندوز 7 کلیک کنید).

روش شماره 3 اجرای بررسی حافظه

اگر گمان می‌کنید رایانه‌تان مشکل حافظه دارد، می‌توانید ابزار Windows Memory Diagnostics را با انجام مراحل زیر اجرا کنید:

مرحله 1: کلیدهای ترکیبی Windows + R را فشار دهید و mdsched.exe را در کادر ورودی تایپ کنید. سپس Enter را فشار دهید.

مرحله 2: اکنون روی Restart کلیک کنید و مشکلات (توصیه می شود) را بررسی کنید تا فوراً مشکلات را بررسی کنید (اگر می خواهید بعداً بررسی کنید، دفعه بعد که رایانه خود را روشن کردم روی بررسی مشکلات کلیک کنید).

مرحله 3: ویندوز دوباره راه اندازی می شود و پنجره زیر را نشان می دهد که پیشرفت بررسی و تعداد پاس هایی که روی حافظه اجرا می شود را نشان می دهد. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا ابزار تمام شود.

پیشنهاد مطالعه: رفع خطای صفحه آبی ویندوز 10

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =