نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر شغل شما اغلب شما را به جاده می برد، لپ تاپ شارپ بدون باتری کار می کند می تواند کار شما را مختل کند. عوامل متعددی می توانند باعث شارژ نشدن، تخلیه سریع یا خرابی باتری لپ تاپ شارپ شوند، از جمله کهولت سن، قطع شدن سیم برق یا آسیب دیدگی مدار شارژ. شما می توانید اکثر مشکلات باتری را با خرید قطعات جایگزین حل کنید، اما برخی از مشکلات نیاز به تعمیر حرفه ای دارند. در ادامه به علت شارژ نشدن لپ تاپ شارپ در این مقاله می پردازیم.

علت شارژ نشدن لپ تاپ شارپ

باتری های قدیمی مهم ترین علت شارژ نشدن لپ تاپ شارپ

تمام باتری های قابل شارژ با گذشت زمان ظرفیت خود را از دست می دهند. باتری های لپ تاپ شارپ تنها پس از چند سال عمر طولانی خود را از دست می دهند. اگر به استفاده از باتری قدیمی ادامه دهید، مدت زمان کارکرد آن بیشتر کاهش می ‌یابد تا زمانی که باتری فقط چند دقیقه قبل از مرگ دوام بیاورد. برای به دست آوردن مجدد برق از دست رفته، باید یک باتری جدید از سازنده کامپیوتر سفارش دهید. اکثر لپ ‌تاپ شارپ ‌ها دارای باتری‌ های قابل تعویض توسط کاربر هستند، اگرچه برخی ممکن است نیاز به جداسازی حرفه ‌ای داشته باشند.

خرابی کابل پاور علت شارژ نشدن لپ تاپ شارپ

کابل برق معیوب می تواند باعث شود که به نظر برسد باتری شما شارژ نمی شود – اگر سیم بین کارکردن و کار نکردن تغییر کند، باتری به همان سرعتی که می تواند شارژ شود، قدرت خود را از دست می دهد. می توانید کابل برق خود را با تلاش برای روشن کردن لپ تاپ شارپ با برق AC پس از خارج کردن باتری آزمایش کنید. اگر به طور متناوب کار کند، ممکن است اتصال شل داشته باشد. در صورت نیاز می توانید کابل برق جایگزین را از سازنده کامپیوتر سفارش دهید.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل اصلی خرابی لپ تاپ شارپ

مدار شارژ

اگر لپ ‌تاپ شارپ شما حتی با باتری یا سیم برق جدید همچنان به کار خود ادامه می ‌دهد، ممکن است مدار شارژ داخلی آن خراب شده باشد. اگر سیم ‌های داخل لپ‌ تاپ شارپ که از سیم برق به باتری منتهی می ‌شوند آسیب ببینند، باتری به ‌درستی شارژ نمی‌ شود. تعمیر مدار شارژ خراب نیاز به تعمیر حرفه ای توسط سازنده یا تعمیرگاه دارد.

استفاده از باتری

باتری ‌های لپ ‌تاپ شارپ مانند برخی از باتری ‌های قابل شارژ قدیمی ‌تر نیازی به درمان خاصی ندارند. آنها نه “شارژ بیش از حد” خواهند داشت و نه نیازی به تخلیه کامل قبل از هر بار شارژ دارند. اگر لپ‌ تاپ شارپ شما خاموش می ‌شود در حالی که به نظر می‌رسد برق باقی مانده است، می ‌توانید یک بار تخلیه کامل را برای تنظیم مجدد کالیبراسیون باتری امتحان کنید. با این حال، این فرآیند در واقع باتری آسیب دیده را تعمیر نمی کند. اگر رایانه شما در حین استفاده بسیار داغ می شود، ممکن است بخواهید باتری را در حین استفاده از لپ تاپ شارپ با برق AC خارج کنید، زیرا گرما می تواند طول عمر باتری را کاهش دهد.

مطالب پیشنهادی: تعمیر مدار شارژ لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 5 =