نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا با رایج‌ترین دلایل هنگ کرده لپ‌تاپ شارپ آشنا شوید و همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید این هنگی دائمی لپ تاپ شارپ را حل کنید.

هنگی دائمی لپ تاپ شارپ

5 روش رایج برای هنگی دائمی لپ تاپ شارپ

برنامه‌ها و سرویس‌های ناخواسته در حال اجرا در پس‌زمینه را برای رفع هنگی دائمی لپ تاپ شارپ ببندید.

  • آخرین به روز رسانی های ویندوز را نصب کنید
  • برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد لپ تاپ شارپ از پد خنک کننده استفاده کنید
  • برای عملکرد بهتر در حین انجام چند کار، رم را ارتقا دهید، خمیر حرارتی را دوباره اعمال کنید
  • هارد دیسک معیوب می تواند سرعت لپ تاپ شارپ شما را نیز کند کند
  1. بستن برنامه ها و سرویس های ناخواسته در حال اجرا در پس زمینه

این اولین چیزی است که باید دفعه بعد که لپ تاپ شارپ شما هنگ کرده شد امتحان کنید. ما مطمئن هستیم که اکثر ما از قبل از آن آگاه هستیم، اما چند نفر از ما زمانی که لپ‌تاپ شارپ هنگ کرده است این کار را به یاد می‌آوریم؟ هنگامی که روی کلیدهای Ctrl + Alt + Delete به طور همزمان روی صفحه کلید لپ تاپ شارپ خود کلیک کنید، پنجره Task Manager ویندوز ظاهر می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید کدام برنامه ها بیشترین مصرف منابع CPU و RAM را دارند. اگر برنامه‌ای پیدا کردید که ناخواسته است و منابع محاسباتی لپ‌تاپ شارپ زیادی را مصرف می‌کند، روی آن کلیک کنید و سپس روی دکمه «پایان کار» کلیک کنید.

هنگامی که همه برنامه های ناخواسته و فرآیندهای پس زمینه ناخواسته شناسایی و بسته شدند، مشکل شما باید حل شود و لپ تاپ شارپ باید آنطور که باید رفتار کند. اگر کمکی نکرد، ممکن است مجبور شوید دستگاه خود را با نگه داشتن دکمه «روشن/خاموش» برای چند ثانیه به اجبار خاموش کنید و سپس آن را مجددا راه اندازی کنید. فراموش نکنید که قبل از رفع هنگی دائمی لپ تاپ شارپ سندی را که روی آن کار می کنید ذخیره کنید تا داده های مهم را از دست ندهید.

هنگی دائمی لپ تاپ شارپ

  1. نصب آخرین به روز رسانی های ویندوز برای هنگی دائمی لپ تاپ شارپ

اگر به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را به موقع نصب نکنید، ممکن است لپ‌تاپ شارپ شما به خوبی کار نکند. توصیه می شود همیشه یک نسخه قانونی از ویندوز مایکروسافت را اجرا کنید تا بتوانید به محض انتشار به روز رسانی ها را دانلود کنید. اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، گزینه به روز رسانی به طور خودکار روشن می شود. در بیشتر موارد، به روز رسانی خودکار و آخرین درایورها به صورت آنلاین در دسترس هستند.

این مطلب را از دست ندهید   رفع خرابی کیبورد لپ تاپ شارپ در کمترین زمان

لپ تاپ شارپ

برای به روز رسانی نرم افزار خود از طریق ویندوز برای رفع هنگی دائمی لپ تاپ شارپ ، مراحل زیر را دنبال کنید:

نحوه نصب آپدیت سیستم عامل در ویندوز ویستا، ویندوز 7، ویندوز 8، ویندوز 8.1

  1. کنترل پنل را باز کنید
  2. روی گزینه System and Security کلیک کنید. سپس بر روی گزینه Windows Update کلیک کنید.
  3. Windows Update هرگونه به روز رسانی موجود برای لپ تاپ شارپ شما را بررسی می کند. اگر به‌روزرسانی‌های جدیدی یافت شد، می‌توانید به‌روزرسانی‌های موجود را ببینید. (توصیه می کنیم ابتدا تمام به روز رسانی های مهم را نصب کنید).

نحوه نصب آپدیت سیستم عامل در ویندوز 10

  1. تنظیمات را باز کنید
  2. روی Update & Security کلیک کنید
  3. بر روی Windows Update کلیک کنید
  4. روی دکمه Check for updates کلیک کنید

پس از دانلود آپدیت در دستگاه خود، روی دکمه Restart Now کلیک کنید.

  1. استفاده از پد خنک کننده برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شارپ

هنگی دائمی لپ تاپ شارپ ممکن است زمانی که پردازنده آن‌ها با سرعت ساعت بهینه کار نمی‌کند، کند شوند، و این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که لپ‌تاپ شارپ گرم می‌شود و پردازنده مجبور است سرعت ساعت خود را کاهش دهد تا دمای کارکرد ایمن را حفظ کند. این موضوع را درگیری عملکرد می نامند. هنگامی که یک لپ تاپ شارپ بیش از حد گرم می شود، فن های آن به طور کامل کار می کنند و ممکن است صداهای بلند غیرمعمولی را بشنوید که توسط فن خنک کننده داخل لپ تاپ شارپ تولید می شود. این نشانه خوبی است که لپ تاپ شارپ شما بیش از حد گرم شده است.

بهترین راه برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شارپ استفاده از پد خنک کننده است. خنک‌کننده‌های لپ‌تاپ شارپ به منظور ارائه خنک‌کننده اضافی هستند. فن های داخل پد خنک کننده لپ تاپ شارپ هوای گرم را از دریچه های خروجی هوای لپ تاپ شارپ می مکند و هوای گرم را از بیرون خارج می کنند. این به لپ تاپ شارپ کمک می کند تا خنک بماند. همچنین همیشه لپ تاپ شارپ را روی یک سطح سخت یا صاف قرار دهید تا هوای گرم به راحتی خارج شود. سطوح ناهموار و نرم مانند پتو، بالش یا پای شما مانع جریان هوای لپ تاپ شارپ می شود.

این مطلب را از دست ندهید   ترفندهای رفع تخلیه باتری لپ تاپ

گاهی اوقات، CPU لپ تاپ شارپ نمی تواند گرما را به طور موثر دفع کند، زیرا خمیر حرارتی (همچنین به عنوان ترکیب حرارتی شناخته می شود) فرسوده شده است. ترکیب حرارتی به انتقال حرارت از CPU یا GPU به هیت سینک کمک می کند. اگر خمیر حرارتی فرسوده شده است، باید به یک مهندس خدمات لپ‌تاپ شارپ مجاز یا مورد اعتماد مراجعه کنید و از آنها بخواهید که خمیر حرارتی با کیفیت بالا را دوباره اعمال کنند.

  1. ارتقا RAM برای عملکرد بهتر

اگر دچار هنگی دائمی لپ تاپ شارپ شده اید، رم ناکافی نیز می تواند دلیلی باشد. داشتن رم کافی برای عملکرد روان سیستم ضروری است. این اطمینان حاصل می کند که همه برنامه هایی که به طور همزمان اجرا می کنید می توانند همزمان در RAM باقی بمانند.

اگر چندین برنامه سنگین (مانند Adobe Photoshop، Adobe Premiere، AutoCAD یا Visual Studio) را به طور همزمان اجرا کنید یا تعداد زیادی فایل سنگین را همزمان باز کنید، ممکن است لپ تاپ شارپ شما رم کافی برای بارگیری همه را نداشته باشد. آن برنامه ها یا فایل ها ممکن است مجبور شوید به لپ تاپ شارپ با پیکربندی رم بالاتر ارتقا دهید یا لپ تاپ شارپ موجود خود را برای اضافه کردن رم بیشتر ارتقا دهید (به شرط اینکه از ارتقاء رم پشتیبانی کند).

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای فهمیدن اینکه آیا لپ‌تاپ شارپ مشکل رم دارد یا نه این است که وقتی برای اولین بار دستگاه خود را روشن می‌کنید و کاملاً خوب کار می‌کند، اما در عرض چند ساعت سرعت لپ‌تاپ شارپ شروع به کند شدن می‌کند، باز کردن فایل‌ها خیلی طول می‌کشد و وب‌سایت‌ها به سرعت بارگذاری نمی شود. این می تواند به دلیل رم ناکافی باشد. جدای از این، اگر متوجه شدید که لپ تاپ شارپ شما دائماً راه اندازی مجدد می شود، این نیز نشانه روشنی از رم معیوب است.

این مطلب را از دست ندهید   شبکه دو لپ تاپ به صورت بیسیم

44

  1. هارد دیسک معیوب و سرعت لپ تاپ شارپ

اکثر لپ‌تاپ شارپی مدرن میان‌رده و رده بالا اکنون دارای SSD (درایوهای حالت جامد) هستند. با این حال، لپ‌تاپ شارپی قدیمی‌تر و برخی از لپ‌تاپ شارپی سطح مبتدی مدرن هنوز از هارد دیسک (درایوهای سخت) استفاده می‌کنند. اگر لپ‌تاپ شارپ شما از هارد دیسک استفاده می‌کند و هر بار که لپ‌تاپ شارپ را روشن می‌کنید، متوجه صدای کلیک غیرعادی می‌شوید، این نشان می‌دهد که مشکلی در هارد دیسک وجود دارد. این خرابی را ساده نگیرید!

در صورت بروز مشکل جدی در هارد دیسک و از کار افتادن آن برای هنگی دائمی لپ تاپ شارپ ، ممکن است اطلاعات مهمی را به دلیل خرابی هارد دیسک از دست بدهید. به همین دلیل است که توصیه می کنیم تمام اسناد و فایل های مهم خود را روی یک هارد اکسترنال نیز ذخیره کنید تا فایل های مهم را از دست ندهید. این یک روال خوب برای پشتیبان گیری از فایل های مهم قبل از اینکه خیلی دیر شود، است.

فقط برای اطمینان از اینکه هارد دیسک واقعاً خراب شده است، می توانید File Explorer را روی لپ تاپ شارپ خود باز کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی دکمه Windows در پایین سمت چپ کلیک کنید و File Explorer را جستجو کنید.
  • روی درایوی که می خواهید بررسی کنید کلیک راست کنید.
  • به Properties بروید.
  • در ویندوز به Tools رفته و بر روی Check کلیک کنید. اگر هارد دیسک باعث ایجاد مشکل شده است، آن را در اینجا پیدا خواهید کرد.

همچنین می توانید SpeedFan را برای بررسی مشکلات احتمالی هارد دیسک اجرا کنید. اگر هارد دیسک خراب شده باشد، برای تعویض به کمک مرکز خدمات مجاز برند نیاز دارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفده =