نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

لپ‌تاپ شارپ، مانند هر دستگاه محاسباتی قابل حمل دیگری، دارای یک باتری داخلی هستند که به مرور زمان از بین می‌رود و باعث کاهش عمر باتری می‌شود. با این اوصاف، این احتمال وجود دارد که قبل از اینکه باتری لپ‌تاپ شارپ ضعیف شود، با کاهش پشتیبان‌گیری باتری در لپ‌تاپ شارپ خود مواجه شوید. دلایل متعددی برای تخلیه سریع باتری لپ تاپ شارپ وجود دارد و اگر با چنین مشکلی روبرو هستید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. در این مقاله، دلایل بالقوه اصلی کاهش عمر باتری لپ‌تاپ شارپ شما را فهرست کرده‌ایم و بهترین روش‌هایی را که می‌توانید برای رفع تخلیه شارژ لپ تاپ و اطمینان از عمر باتری بهینه استفاده کنید، به شما معرفی کرده‌ایم.

رفع تخلیه شارژ لپ تاپ

مشکل تخلیه باتری و رفع تخلیه شارژ لپ تاپ

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث تخلیه سریعتر باتری لپ تاپ شارپ شما نسبت به حالت عادی شود، مانند:

  • شما از صفحه نمایش لپ تاپ شارپ خود در سطوح روشنایی بالاتر از حد معمول استفاده می کنید
  • لپ تاپ شارپ شما به چندین دستگاه جانبی متصل است
  • لپ تاپ شارپ در حالت عملکرد بالا کار می کند
  • برنامه ها/برنامه های زیادی در پس زمینه اجرا می شوند
  • شما در حال استفاده از یک برنامه بسیار پر مصرف در لپ تاپ شارپ خود هستید، مانند یک نرم افزار ویرایش
  • صفحه کلید با نور پس زمینه بیش از حد باتری را خالی می کند
  • یک برنامه یا یک برنامه خراب است
  • تغییری در تنظیمات سیستم ایجاد شده است که باعث تخلیه باتری می شود
  • سیستم عامل نصب شده خراب است و برای رفع تخلیه شارژ لپ تاپ باید آن را تعمیر نمایید.
این مطلب را از دست ندهید   رفع خرابی دکمه چپ ماوس لپ تاپ شارپ

نحوه رفع تخلیه شارژ لپ تاپ شارپ

اکنون که از برخی عوامل کلیدی در رفع تخلیه شارژ لپ تاپ خود آگاه هستید، بیایید سعی کنیم بهترین راه حل‌ها را برای شما پیدا کنیم. در زیر لیستی از راه حل هایی که می توانید روی لپ تاپ شارپ خود امتحان کنید وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند برای مدت طولانی تری از شر شارژر لپ تاپ شارپ خلاص شوید:

  1. بررسی روشنایی صفحه

فقط در صورت بی اطلاعی، صفحه نمایش دستگاه یکی از اجزای اصلی است که مقدار قابل توجهی از باتری را مصرف می کند. بنابراین، اگر باتری لپ‌تاپ شارپ شما خیلی سریع خالی می‌شود، بهتر است همیشه روشنایی صفحه نمایش خود را بررسی کنید. اگر می خواهید لپ تاپ شارپ را در بالاترین سطح روشنایی تنظیم کنید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید. با این حال، اگر اکنون متوجه شده اید که اگر منجر به بهبود عمر باتری و رفع تخلیه شارژ لپ تاپ شود، سطح روشنایی کمی کمتری دارید، در اینجا کاری که باید انجام دهید:

  • به Settings > System > Display بروید
  • روشنایی صفحه را در حدی که مناسب می دانید تنظیم کنید
  • روشنایی را تا حد امکان پایین نگه دارید

بررسی روشنایی

  1. کاهش تعداد اتصالات شبکه

اتصالات شبکه زیادی به لپ تاپ شارپ شما ممکن است گاهی اوقات باعث تخلیه بیش از حد باتری شود. اگر باتری لپ‌تاپ شارپ شما خیلی سریع تخلیه می‌شود، احتمالاً اتصالات شبکه شما مقصر پشت آن است. برای رفع تخلیه شارژ لپ تاپ باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات > اتصالات شبکه بروید
  • اتصالات فعال در حال حاضر را با کلیک روی کنترل پنل > شبکه و اینترنت > اتصالات شبکه بررسی کنید
  • روی شبکه ای که واقعاً به آن نیاز ندارید کلیک راست کرده و آن را غیرفعال/فراموش کنید
این مطلب را از دست ندهید   آموزش مخفی کردن درایو لپ تاپ

بررسی اتصالات شبکه و رفع تخلیه شارژ لپ تاپ

  1. خاموش کردن نور پس زمینه صفحه کلید

تا زمانی که واقعاً به آن نیاز نداشته باشید، خاموش کردن نور پس زمینه صفحه کلید همیشه توصیه می شود، به خصوص اگر باتری لپ تاپ شارپ شما خیلی سریع تخلیه می شود. به طور ایده‌آل باید از نور پس‌زمینه صفحه‌کلید خود در اتاقی تاریک یا در حین بازی استفاده کنید. در مواقعی که صفحه کلید به هر حال خوانا است، روشن نگه داشتن نور پس زمینه صفحه کلید فایده ای ندارد، زیرا (بدیهی است) از باتری لپ تاپ شارپ شما تغذیه می کند. با قرار دادن دکمه عملکرد مربوطه در خود صفحه کلید یا از منوی تنظیمات، می توان نور پس زمینه صفحه کلید را به راحتی خاموش کرد و رفع تخلیه شارژ لپ تاپ را انجام داد.

  1. تنظیم تنظیمات برق لپ تاپ

این احتمال وجود دارد که نرم افزار یا برنامه جدید تنظیمات برق لپ تاپ شارپ شما را تغییر داده باشد که منجر به تخلیه بیش از حد باتری شده است. با انجام مراحل زیر می توان به راحتی رفع تخلیه شارژ لپ تاپ را برطرف کرد:

  • به Settings > System > Power & Sleep بروید
  • تنظیمات خواب و زمان صفحه نمایش را تنظیم کنید
  • مطمئن شوید که برنامه برق لپ تاپ شارپ شما برای صرفه جویی در باتری در نظر گرفته شده است
  • همچنین می توانید به منوی تنظیمات برق اضافی بروید و تنظیمات بهینه یا متعادل را بررسی کنید

تنظیمات صفحه کلید

  1. حذف لوازم جانبی ناخواسته

اگر لپ تاپ شارپ شما به تعدادی دستگاه خارجی متصل است، این احتمال وجود دارد که دلیل تخلیه بیش از حد باتری باشد. برای جلوگیری از این مشکل، به سادگی هر وسیله جانبی خارجی را که واقعاً به آن نیاز ندارید، مانند درایو USB، CD/DVD، بلندگوهای بلوتوث، TWS، ماوس بی‌سیم و غیره جدا کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تنظیمات سیستم خود بروید یا روی نماد دستگاه در نوار وظیفه کلیک کنید و روی آن کلیک راست کنید تا دستگاه به طور ایمن حذف شود. در مورد مواردی که از طریق بلوتوث متصل می شوند، می توانید به سادگی آنها را خاموش کنید یا بلوتوث لپ تاپ شارپ خود را خاموش کنید تا همه آنها را به یکباره قطع کنید.

  1. پایان دادن به پس زمینه های غیر ضروری وظایف/برنامه ها

در حالی که لپ‌تاپ شارپ خود را کار می‌کنید و روی یک کار/برنامه خاص کار می‌کنید، ممکن است برنامه‌ها و برنامه‌های ناخواسته زیادی در پس‌زمینه در حال اجرا باشند، در نتیجه باتری گران‌بهای لپ‌تاپ شارپ شما را خالی می‌کنند بدون اینکه در ازای آن چیزی به شما بدهند. برای رفع تخلیه شارژ لپ تاپ باید مراحل زیر را انجام دهید:

این مطلب را از دست ندهید   افزایش ظرفیت باتری لپ تاپ شارپ

بررسی نور پس زمینه

  • به Settings > Privacy > Background Apps بروید
  • لیست برنامه هایی را که در پس زمینه اجرا می شوند بررسی کنید و برنامه هایی را که واقعاً به آنها نیاز ندارید غیرفعال کنید
  • اگر فکر می‌کنید که برخی از برنامه‌ها/وظایف هستند که قطعاً باید در پس‌زمینه کار کنند، آنها را فعال نگه دارید

 

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شش =