نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانه ها و علائم خرابی رم کامپیوتر و لپ تاپ

برخی از نشانه ها برای تشخیص خرابی رم را در ادامه می خوانید:

۱- زمانی که شما مشغول کار کردن با یک برنامه خاص هستید ، ممکن است ویندوز به صورت ناگهانی فریز شود. این فرآیند سبب میشود که بازکردن مرورگر هایی نظیر اینترنت اکسپلورر حتی تا ۴ دقیقه به طول انجامد.  این مورد نشانه ای از معیوب بودن رم است ؛ حال آن که برخی از کاربران تصور می کنند ممکن است ویروس های مخرب به سیستم آن ها حمله کرده باشد!

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

۲- نشانه ی بارز دیگر خرابی رم ، نمایش صفحه آبی مرگ است! این صفحه باعث ار کار افتادن سیستم میشود. البته گاهی بر اثر نصب یک برنامه یا نرم افزار ، این خطا ممکن است ایجاد شود. اما زمانی که رم معیوب است ، بدون نصب هیچ برنامه جدید یا اعمال تغییرات ، این صفحه را مشاهده خواهید کرد.

۳- ممکن است حین کار با یک برنامه خاص در ویندوز ، سیستم به صورت پی در پی ری استارت میشود. البته ری استارت شدن ویندوز دلایل مختلفی می تواند داشته باشد ، اما زمانی که رم کامپیوتر و لپ تاپ خراب باشد ، ری استارت شدن بدون انجام تغییر خاصی روی کامپیوتر رخ می دهد.

۴- خرابی فایل ها و عدم ذخیره شدن آن ها ، از نشانه های دیگر رم معیوب می باشد.  به عنوان مثال اگر فایل ها به نحوی که شما در ویندوز فرمان داده اید ، ذخیره نشوند و هارد درایو را نیز از جهت سلامت بررسی کرده باشید ، می توانید از خراب شدن رم یا مموری مطمئن شوید.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد درایو نوری

۵- ممکن است هنگام کار با کامپیوتر یا لپ تاپ ، رنگ های نامتعارفی را مشاهده کنید. این رنگ ها بر اثر خراب شدن رم و ارسال ناموفق دیتا روی اسکرین نمایان میشوند.

۶- شنیدن صدای بوق ممتد ،یکی از نشانه های خرابی رم است. بسته به نوع سخت افزاری که استفاده می کنید ، خرابی رم با این صدا به شما گزارش میشود.

تشخیص و عیب یابی رم و مموری

با استفاده از نشانه های رم معیوب ، می توانید از احتمال بروز اشکال و ایرادهای احتمالی در رم با خبر شوید ؛ اما اگر می خواهید از حدس خود مطمئن شوید ، باید به دو روش عمل کنید:

  • نصب نرم افزار هایی برای چک و بررسی کردن رم
  • باز کردن کامپیوتر و خارج کردن رم به صورت فیزیکی و بررسی آن

خارج کردن رم و بررسی آن

روش ایده آل ، خارج کردن رم به صورت فیزیکی و بررسی آن می باشد. در این روش ابتدا یک رم را خارج می کنید و کامپیوتر یا لپ تاپ را ری استارت می کنید ؛ اگر مشکل همچنان پابرجا بود ، رم را جای گذاری می کنید و رم دیگری را برای تست مجدد خارج می کنید.

در صورتی که تنها یک رم در کامپیوتر شما وجود دارد ، باید رم دیگری را خریداری کنید یا از رم کامپیوتر های دیگر استفاده کنید. اگر از رم سیستم های دیگری استفاده می کنید ، دقت داشته باشید که رم آن کامپیوتر یا لپ تاپ ، با سیستم شما سازگار باشد.

استفاده از نرم افزار های بررسی و تست سالم بودن رم

استفاده از Windows Memory Diagnostics Tool

ساده ترین راه در این زمینه استفاده از Windows Memory Diagnostics Tool می باشد. برای دسترسی به این ابزار ، از قسمت کنترل پنل ، روی Administrative Tools کلیک کنید. همچنین می توانید در محیط کنترل پنل و قسمت جست وجو آن ، memory را تایپ کنید. در همین بخش لینکی تحت عنوان diagnose your computer’s memory problems مشاهده خواهید کرد.

این مطلب را از دست ندهید   روش‌های قفل لپ تاپ با گوشی

در مرحله بعدی سیستم از شما می پرسد که آیا می خواهید کامپیوتر ری استارت شود و یا این که دفعات بعد و با روشن شدن کامپیوتر تست انجام شود.

هنگام انجام تست و در بخش پایین ، قسمتی که با Status مشخص شده ، خطاهایی که شناسایی شدند نشان داده میشود. همچنین با فشردن کلید F1 می توانید تنظیمات را نظیر نوع تست ( Basic, Standard,  Extended ) تغییر دهید.

نرم افزار عیب یابی و تست رم کامپیوتر و لپ تاپ در ویندوز ، مک و لینوکس

Memtest86 ، یکی از قدیمی ترین و بهترین نرم افزار ها جهت تست و عیب یابی RAM می باشد. برای استفاده از آن کافی است فایل نصبی را روی سی دی یا فلش مموری بریزید، روی فایل در درایو مربوطه دوبار کلیک کنید تا نصب شود و سپس سیستم را ری استارت کنید.

از مزایای این برنامه ، قابلیت نصب آن روی لینوکس و مک می باشد.

حین انجام تست ، منویی با دو گزینه مشابه شکل زیر خواهید دید که پیشنهاد می کنیم آن ها را به حالت پیش فرض باقی بگذارید.

خطاهایی که با انجام این تست ، شناسایی شده اند ، طبق شکل زیر قابل مشاهده خواهند بود.

دقت داشته باشید که روند عیب یابی و تشخیص خطاهای رم روی کامپیوتر و لپ تاپ ، نسبت به استفاده از ابزار ویندوز ، نیازمند زمان بیشتری است. در صورت نیاز ، بعد از انجام تست و تشخیص خطاهای رم ، می توانید با مطالعه مطلب افزایش سرعت سیستم با فلش درایو ، سرعت سیستم خود را ارتقا دهید.

این مطلب را از دست ندهید   هارد لپ تاپ

تجربه و پیشنهاد شما ؟

برای تشخیص عیب و تست خرابی رم راه های زیادی وجود دارد که ما دو شیوه معمول آن را معرفی کردیم ؛ شما چه راه هایی را برای عیب یابی رم کامپیوتر یا لپ تاپ خود انجام داده اید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 11 =