نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علائم خرابی صفحه نمایشگر در لپ تاپ شارپ

خرابی صفحه نمایشگر بسیار رایج است. این خرابی ها ممکن است بر اثر فشار یا ضربه به صفحه نمایشگر صورت گیرد. به دلیل ظرافت خاصی که در صفحه نمایشگر مشاهده می شود احتمال خرابی نیز بیشتر خواهد بود. برای جلوگیری از خرابی صفحه ی نمایشگر و ال سی دی بهتر است مراقب این قسمت از لپ تاپ خود باشید. در این مطلب قصد داریم چند نمونه از علائم خرابی ال سی دی در لپ تاپ شارپ را در اختیار شما قرار دهیم.

علائم خرابی

بعد از وارد شدن ضربه و فشار به لپ تاپ شما ممکن است لپ تاپ علائم زیر را از خود نشان دهد. بعد از مشاهده ی علائم زیر، لپ تاپ شما دچار خرابی شده است.

  • ممکن است بعد از روشن کردن لپ تاپ متوجه شوید که لپ تاپ روشن است اما صفحه نمایشگر مشکی است و تصویری را نشان نمی دهد. و یا ممکن است با تکان دادن لپ تاپ، صفحه نمایشگر شروع به کار کند. در این دو حالت صفحه نمایشگر دچار خرابی شده است.
  • در حالت بعد ممکن است بعد از روشن کردن لپ تاپ متوجه شوید که نور صفحه بسیار کم و به شدت تاریک است. رنگ ها به سختی تشخیص داده می شوند و نور به میزان مناسبی تولید نمی شود. در این حالت بعد از بررسی های صورت گرفته ممکن است کابل Inverter دچار خرابی شده باشد.
  • در حالت سوم نیز بعد از روشن کردن لپ تاپ، صفحه نمایشگر به صورت ناگهانی به رنگ صورتی تیره یا قرمز ظاهر می شود. بعد از چند ثانیه این رنگ تیره می شود. در این حالت نیز بعد از بررسی های صورت گرفته ممکن است Back light لپ تاپ خراب شده باشد. (Back light قطعه ای در لپ تاپ است که در ایجاد تصویر نقش مهمی دارد. خرابی این قطعه باعث قطع تصویر می شود)
این مطلب را از دست ندهید   معایب استفاده از لپ تاپ شارپ در برق متناوب

منبع: تعمیر لپ تاپ شارپ

  • در حالت بعدی بازهم ممکن است صفحه نمایش لپ تاپ بعد از روشن شدن کامل چند بار چشمک زده و بعد از آن به طور کامل تیره یا به رنگی مشکی تبدیل شود. ممکن است با وارد کردن چند ضربه آرام به لپ تاپ دوباره چشمک زدن آغاز شود و بعد از آن به رنگ مشکی تبدیل شود. بعد از بررسی های انجام شده توسط کارشناس ممکن است LCd لپ تاپ دچار خرابی شده باشد.
  • در حالت بعد، بعد از روشن شدن لپ تاپ، صفحه ی نمایشگر سفید یا سیاه می شود و مانیتور به طور کار نکند. بعد از بررسی های انجام شده بر روی لپ تاپ ممکن است منشأ خرابی از LCD باشد.
  • ممکن است بعد از وارد شدن ضربه به صفحه نمایشگر، صفحه ی نمایشگر خطوط راه راه عمودی یا افقی را نشان دهد. ممکن است بعد از وارد کردن چند ضربه آرام به صفحه نمایشگر تغییر حالت را مشاهده نمایید. بعد از بررسی های صورت گرفته توسط کارشناس و تعمیر کار ممکن است منشأ خرابی از LCD یا کابل ها باشد.
  • بعد از روشن شدن لپ تاپ ممکن است بعد از چند ثانیه صفحه ی مانیتور سیاه شود. بعد از مشاهده ی چنین حالتی به راحتی می توانید LID closed را پیدا کنید و بعد از یافتن آن چندبار این دکمه را فشار دهید. این دکمه یا سوئیچ معمولا در کنار لولاهای صفحه ی مانیتور قرار دارد و پیدا کردن آن بسیار آسان است. دلیل سیاه شدن صفحه مانیتور این است که گاهی اوقات ممکن است این سوئیچ ها در هنگام باز یا بسته شدن صفحه مانیتور گیر کنند و نتیجه ی آن مشکی شدن مشکی شدن و یا روشن نشدن لپ تاپ می باشد.
  • معمولا شایع ترین ایراد ها از Inverterسوئیچ lid closed , کابل lcd , backlight می باشد که باید اقدام به تعمیر آن نمایید.
این مطلب را از دست ندهید   ویروسی شدن لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =