نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل ریستارت شدن ناگهانی لپ تاپ

ریستارت شدن ناگهانی در حین کار با لپ تاپ بسیار آزاردهنده است، به خصوص اگر سیستم‌تان ابزار کار شما بوده و این مشکل مکرر رخ دهد که بسیار نگران کننده می‌باشد. restart شدن ناگهانی دستگاه به دو دلیل نرم افزاری یا سخت افزاری اتفاق می‌افتد.

دلیل نرم افزاری

هنگام مواجه شدن سیستم عامل با یک نقص و خطای نرم افزاری به صورت اتوماتیک ریستارت یا  ابتدا یک صفحه آبی ظاهر و بعد از چند ثانیه ریبوت می‌شود. از جمله دلایلی که می‌توان برای این مشکل بیان کرد شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. چنانچه درایورهای سخت افزاری مثل درایور کارت گرافیک، مادربرد و غیره نصب نشده باشند؛
  2. زمانی که حین نصب برنامه‌ای اختلال پیش بیاید و آن نصب نشود؛
  3. استفاده دو برنامه از منبعی مشترک در ویندوز موجب ریستارت شدن مکرر سیستم می‌شود؛
  4. گاهی برنامه‌ای با یک نرم افزار دیگر دچار مشکل می‌شود و این دو باعث اختلال می‌شود؛

دلیل سخت افزاری

چنانچه پس از ریستارت شدن ویندوز پیغام خطایی به شما اعلام نشد می‌توان به علت سخت افزاری این ایراد شک کرد. گرم شدن پردازشگر، مادر برد و کارت گرافیک خطری برای این قطعات محسوب شده و عملکرد آن‌ها را کاهش می‌دهد، همین امر منجر به خاموش شدن لحظه‌ای لپ تاپ می‌شود. ضعف پاور هم را می‌توان به این مورد اضافه نمود. گاهی سیستم را تکان می‌دهید و در نتیجه تکان خوردن کارت گرافیک سیستم ریبوت می‌شود.

در ادامه مطالب به نحوه خطا‌یابی کامپیوتر در حالتی که دستگاه شما مکرراً رستارت می‌شود می‌پردازیم:

توجه کنید، به کارگیری راه‌حل‌های زیر به معنی درست شدن حتمی مشکل دستگاه شما نیست و ممکن است مشکل لپ تاپ شما سخت افزاری باشد و اگر در این زمینه شناخت کافی ندارید با یک تکنسین ماهر مشورت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   حذف شدن آیکون باتری لپ تاپ

فعال کردن ثبت اطلاعات

جهت مشخص شدن اتفاقی که حین رستارت شدن در سیستم شما رخ می‌دهد و بفهمیم که کدام قسمت لپ تاپ درای مشکل است. پیش از روی دادن راه‌اندازی خودکار و هنگامی که با کامپیوتر کار می‌کنید، کلید ترکیبی Win+R را فشره و در پنجره باز شده جمله Sysdm.cpl را وارد و Enter را بزنید.

تب Advanced  را انتخاب و در بخش Startup and Recovery دکمه Setting را بزنید.

سپس تیک گزینه Automatically restart را برداشته و تیک گزینه Write an event to the system log را بزنید تا رویدادهایی که در زمان راه‌اندازی مجدد اتفاق می‌افتد در سیستم ثبت شود.

از این به بعد سیستم شما در مقابل هر رخداد کوچکی که قادر به تحمل آن است، ریستارت نخواهد شد و اگر هم رخ دهد، اطلاعات مربوط به این مشکل ثبت خواهد شد که در بخش بعدی به نحوه دسترسی آن اشاره می‌کنیم.

بررسی اطلاعات ثبت شده توسط صفحه آبی بعد از رستارت شدن

در پاراگراف دوم صفحه آبی مرگ ویندوز 8 و 10 نام رویدادی که منجر به ریستارت شدن ناگهانی ویندوز شده است را می‌توانید ببینید. پیشنهاد می‌کنیم، هنگام نمایش صفحه آبی از آن عکس گرفته یا عبارت مورد نظر را بنویسید. در ادامه نام عامل اتفاق را در موتور جستجو سرچ کنید تا با آن آشنایی پبدا کرده و بتوانید راه‌حل را پیدا کنید.

بررسی دلیل رستارت شدن ناگهانی به کمک نرم افزار Event Viewer

بعد از اینکه مطابق توضیحات بخش اول، امکان ثبت وقایع بعد از راه‌اندازی ناگهانی را فعال کردید. چنانچه رستارت انجام شد، پس از راه‌اندازی لپ تاپ، کلید ترکیبی Win+R را زده و در پنجره باز شده کلمه Eventvwr را تایپ و Enter را بزنید. سپس از بخش چپ windows Logs و از زیر منو آن system را انتخاب کنید. مطابق تصویر، می‌توانید لیستی از رخدادهای سیستم عامل را در سمت راست ببینید. تمامی ارورها را در موتور جستجو کرده و در مورد آن مطالعه نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   باتری CMOS لپ تاپ

نکته: بعضی اوقات ممکن است رم لپ تاپ شما آسیب دیده و به راحتی توسط نرم افزار قابل حل نیست و حتماً با یک کارشناس مشورت کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =