نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اجزای مختلف لپ تاپ چیست

لپ تاپ ها دارای قسمت های مختلفی هستند که هر کدام مسئول عملکرد خاصی می باشند. اختلالات در هر کدام از قسمت ها می تواند باعث بروز مشکلات خاصی شود. بخشی از لپ تاپ مسئول ایجاد تصویرق بخشی مسئول پردازش و … می باشد. اختلال در هر قسمت نیاز به تعمیر و تعویض دارد. که در این مطلب به توضیح بخش های مختلف لپ تاپ شارپ خواهیم پرداخت.

رفع مشکل بدسکتور لپ با نرم افزار

Power لپ تاپ

همه ی برنده های لپ تاپ پاور را در سخت افزار خود دارند. پاور در واقع نقش مهمی در لپ تاپ دارد و برق کل دستگاه را تأمین می نماید. پاور ابتدا می تواند برق را از برق شهری دریافت می کند و بعد از تبدیل آن به ولتاژ مناسب هر بخش، برق را در کل سیستم پخش می نماید.

ممکن است دستگاه شما نیز دچار این اختلال شود به این صورت که ممکن است لپ تاپ به طور کامل روشن نشود. بعد از اینکه این مشکل را مشاهده کردید برق و کابل برق لپ تاپ شارپ را مورد بررسی قرار دهید اگر منشأ مشکل از این دو نبود پش حتما پاور لپ تاپ دچار اختلال شده است.

راه تشخیص خرابی نیز به این صورت است که باید پاور معیوب را با یک پاور سالم تعویض کنید. اگر لپ تاپ با پاور سالم شروع به کار کرد پس حتما اختلال لپ تاپ ناشی از پاور است.

فن CPU لپ تاپ

به طور کلی CPU مسئول خنک کردن قسمت های مختلف لپ تاپ می باشد. هنگام اجرای برنامه های مختلف به صورت همزمان ممکن است عملکرد این دستگاه با شذت بیشتری انجام شود.

این مطلب را از دست ندهید   حذف کش نوت بوک

گاهی ممکن است هنگام کار با سیستم، خود به خود سیستم از کار بیوفتد و یا ریستارت شود. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید بدانید که ممکن است ویندوز یا سی پی یو دچار اختلال شده باشد. در این بخش به بررسی مشکل سی پی یو می پردازیم.

اختلال از جانب سی پی سو به این دلیل است که برنامه ها با یکدیگر اجرا شده اند و به دلیل داغ شدن شدید دستگاه، دستگاه خود به خود خاموش می شود تا از ایجاد آسیب به قسمت های دیگر لپ تاپ جلوگیری کند.

برای رفع این مشکل لپ تاپ را باز می کنند و فن روی CPU را مورد بررسی قرار می دهند. اگر فن به طور کامل از بین رفته بود اقدام به تعمیر و تعویض آن می نمایند.

در مواردی نیز ممکن است فن دچار خاک گرفتگی شده باشد. برای رفع این مشکل نیز تعمیرکار فن را خاک گیری و سرویس کرده تا عملکرد مناسب را به دستگاه باز گرداند.

Hard   لپ تاپ

هارد دستگاه نیز وظیفه ی مهمی در اجرای برنامه ها را برعهده دارد. ممکن است بعد از روشن کردن لپ تاپ، دستگاه شروع به کار نکند در این صورت تعمیرکار در قدم اول هارد را بررسی می نماید. سوختن هارد را به اصطلاح بد سکتور Bad Sector می نامند.

برای تشخیص نیز ممکن است صداهای بسیار کمی از هارد شنیده شود. در صورت مشاهده ی چنین وضعیتی حتما دستگاه دچار بد سکتور شده است.

یکی از راه های رفع بدسکتور دستگاه به این صورت است که ابتدا با استفاده از نرم افزار هایی این مشکل را حل می نمایند. طرز کار این نرم افزار ها به این صورت است که ابتدا نرم افزار را روی یک سیستم سالم نصب کرده و سپس هارد معیوب را به سیستم وصل می نماییم. نرم افزار به راحتی می تواند هارد را مورد اسکن قرار دهد و اگر بدسکتور قابل حل بود با اسکن کردن هارد این مشکل برطرف خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   کالیبره کردن باتری لپ تاپ

در برخی حالت نیز ممکن است اسیب هارد خیلی جدی نباشد و به راحتی بتوانید این نرم افزار را روی سیستم خوئ نصب کرده و اسکن را آغاز نمایید.

کارت گرافیک لپ تاپ

کارت گرافیک از بخش های مهمی است که در کیفیت تصویر نقش به سزایی دارد. اگر لپ تاپ شارپ را روشن کرده اید اما هیچ تصویری اجرا نشد پس حتما مشکل از جانب کارت گرافیک ایجاد شده است.

علائم اختلال در کارت گرافیک معمولا با ایجاد صدا مشخص می شود. اگر بعد از روشن کردن دستگاه صدایی به صورت تک بوق بلند و بعد از آن دو تک بوق کوتاه را شنیدید پس کارت گرافیک دچار سوختگی شده است.

در برخی موارد شما صدایی را نمی شنوید. در این صورت باید دستگاه را بررسی نمایید تا مشکل ریشه یابی شود.

RAM  لپ تاپ

رم در حافظه و سرعت لپ تاپ نقش اساسی دارد و یکی از فاکتور های مهم در کیفیت لپ تاپ می باشد. اختلال در رم بسیار به ندرت اتفاق می افتد.

ممکن است در بعضی موارد لپ تاپ را روشن نمایید و یک بوق ممتد را بشنوید که معنی آن سوختن رم لپ تاپ می باشد. تعمیرکاران ابتدا رم و اسلات رم را مورد بررسی قرار می دهند زیرا در بعضی موارد دیده شده است که وجود اختلال از جانب اسلات رم بوده است و رم لپ تاپ سالم می باشد. به همین دلیل بهتر از قبل از اقدام به تعویض رم حتما اسلات رم را مورد بررسی قرار دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سیزده =