نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نصب ویندوز 7 برای مبتدیان. آیا شما ویندوز 7 را نصب می کنید؟ برای انجام این کار لازم نیست حرفه ای باشید یا به کتابچه راهنمای گیج کننده مراجعه کنید. شما می توانید ویندوز 7 را از روی دیسک یا درایو فلش نصب کنید. همچنین می توانید ویندوز 7 را از نسخه قدیمی ویندوز ارتقا دهید. با انجام یک نصب تمیز، تمام داده ها از رایانه شما پاک می شود و ویندوز 7 مانند یک رایانه جدید نصب می شود. انجام یک ارتقا، تمام داده‌های شما را حفظ می‌کند و نسخه قدیمی‌تر ویندوز را با ویندوز 7 جایگزین می‌کند. برای نصب ویندوز 7 با ما همراه باشید.

نصب ویندوز 7 برای مبتدیان

نصب ویندوز 7 برای مبتدیان با استفاده از دیسک نصب

در این قسمت به راحتی می توانید نصب ویندوز را از طریق دیسک آغاز نمایید.

مرحله 1 پشتیبان گیری از فایل ها

از فایل های خود بک آپ بگیرید. فرآیند نصب تمام اطلاعات موجود در هارد دیسک شما را حذف می کند. توصیه می شود قبل از نصب یک سیستم عامل جدید، از تمام فایل هایی که می خواهید نگهداری کنید، نسخه پشتیبان تهیه کنید. می‌توانید از فایل‌های خود در یک هارد دیسک دیگر، یک هارد اکسترنال، یک درایو فلش یا یک سرویس مبتنی بر ابر مانند Google Drive یا Dropbox نسخه پشتیبان تهیه کنید.

کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. دکمه روشن/خاموش را در رایانه خود فشار دهید و سپس در منوی گزینه های پاور روی Restart کلیک کنید.

پس از راه اندازی مجدد، بلافاصله Del، Esc، F2، F10 یا F9 را فشار دهید. بسته به نوع و مدل رایانه شما، فشار دادن یکی از این دکمه ها بلافاصله پس از روشن کردن رایانه وارد بایوس سیستم می شود.

برخی از کامپیوترها به شما می گویند که هنگام راه اندازی کامپیوتر چه دکمه ای را فشار دهید تا وارد BIOS شوید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر فن لپ تاپ

مرحله 2 پیدا کردن منوی بوت

منوی گزینه های بوت BIOS خود را پیدا کنید. منوی گزینه های بوت BIOS شما ممکن است از نظر مکان یا نام با تصویر متفاوت باشد، اما اگر در اطراف جستجو کنید ممکن است در نهایت آن را پیدا کنید.

اگر نمی توانید منوی گزینه های بوت را پیدا کنید، نام بایوس خود را (به احتمال زیاد در منوی BIOS قرار دارد) به صورت آنلاین برای راهنمایی جستجو کنید.

مرحله 3 انتخاب درایو دیسک نوری

درایو دیسک نوری را به عنوان اولین دستگاه بوت کامپیوتر خود انتخاب کنید. اگرچه این روش ممکن است در بین رایانه‌ها متفاوت باشد، اما منوی گزینه‌های راه‌اندازی معمولاً منویی از نام دستگاه‌های متحرک است که باید درایو CD، DVD یا Blu-ray خود را به عنوان اولین دستگاه راه‌اندازی تنظیم کنید. همچنین می‌تواند فهرستی از دستگاه‌هایی باشد که می‌توانید ترتیب راه‌اندازی آن‌ها را تنظیم کنید. اگر گیر کرده اید، برای کمک به یک دفترچه راهنما یا اینترنت مراجعه کنید.

دیسک نصب ویندوز 7 را در درایو دیسک قرار دهید. دکمه را روی درایو CD، DVD یا Blu-ray خود فشار دهید. سپس دیسک نصب ویندوز 7 را در سینی دیسک قرار دهید و آن را در درایو برگردانید.

تغییرات را در تنظیمات ذخیره کنید. دکمه نشان داده شده روی صفحه را فشار دهید یا گزینه ذخیره را از منوی BIOS انتخاب کنید تا پیکربندی خود ذخیره شود.

مرحله 4 خاموش کردن کامپیوتر

کامپیوتر خود را خاموش کنید یا با انتخاب گزینه خاموش کردن در سیستم عامل فعلی خود رایانه را خاموش کنید یا دکمه روشن/خاموش را نگه دارید تا رایانه خاموش شود.

کامپیوتر خود را از دیسک راه اندازی کنید. پس از قرار دادن دیسک در درایو دیسک، کامپیوتر خود را راه اندازی کنید. هنگامی که رایانه شروع به کار کرد، اگر از شما پرسیده شد که می‌خواهید با فشار دادن هر کلیدی از دیسک بوت شوید، کلیدی را فشار دهید. بعد از اینکه انتخاب کردید از دیسک شروع کنید. راه اندازی ویندوز بارگیری می شود.

این مطلب را از دست ندهید   هنگ کردن لپ تاپ

اگر از شما خواسته نشود که از دیسک بوت شوید، ممکن است کار اشتباهی انجام داده باشید. مراحل قبلی را دوباره امتحان کنید و مطمئن شوید که درایو صحیح را در منوی بوت BIOS انتخاب کرده اید.

مرحله 5 انتخاب گزینه های راه اندازی

گزینه های راه اندازی ویندوز خود را انتخاب کنید. پس از بارگیری Windows Setup، یک پنجره به شما نمایش داده می شود. از منوهای کشویی برای انتخاب زبان، نوع صفحه کلید و فرمت زمان/ارز دلخواه خود استفاده کنید، سپس روی Next در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید.

روی دکمه Install Now کلیک کنید. این دکمه آبی در مرکز صفحه نمایش است.

شرایط مجوز را بپذیرید. شرایط مجوز نرم افزار مایکروسافت را بخوانید. سپس روی کادر کناری من شرایط مجوز را می‌پذیرم کلیک کنید و روی Next در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید.

نصب سفارشی را انتخاب کنید. این گزینه به شما اجازه می دهد تا ویندوز 7 را به طور کامل نصب کنید. با این کار تمام فایل های شما در درایو نصب پاک می شود.

اگر نمی‌خواهید همه فایل‌های خود را پاک کنید، به‌جای آن Upgrade را انتخاب کنید. این گزینه به نصب ویندوز موجود نیاز دارد. شما فقط می توانید از یک نسخه ویندوز به نسخه دیگر ارتقا دهید. به عنوان مثال، اگر نسخه اصلی ویندوز ویستا دارید، فقط می توانید نسخه اصلی ویندوز 7 را ارتقا دهید. شما نمی توانید به Windows 7 Home Premium ارتقا دهید.

مرحله 6 پارتیشن بندی هارد دیسک

هارد دیسک و پارتیشنی را که می خواهید ویندوز روی آن نصب کنید انتخاب کنید. هارد دیسک بخشی فیزیکی از کامپیوتر شما است که داده ها را ذخیره می کند و پارتیشن ها هارد دیسک ها را به بخش های جداگانه تقسیم می کنند. روی هارد دیسک یا پارتیشنی که می خواهید ویندوز 7 روی آن نصب کنید کلیک کنید.

  1. اگر هارد دیسک روی آن داده است، باید از مراحل زیر برای حذف یا فرمت درایو استفاده کنید. توجه داشته باشید که این کار تمام داده ها را برای همیشه از دیسک پاک می کند.
این مطلب را از دست ندهید   اتصال لپ تاپ با دستگاه جانبی

هارد دیسک را از لیست هارد دیسک ها انتخاب کنید.

روی گزینه های Drive (پیشرفته) کلیک کنید.

روی گزینه‌های Delete یا Format from Drive کلیک کنید.

  1. اگر رایانه شما هنوز هیچ پارتیشنی ندارد، یکی برای نصب ویندوز روی آن ایجاد کنید.

هارد دیسک را از لیست هارد دیسک ها انتخاب کنید.

روی گزینه های Drive (پیشرفته) کلیک کنید.

از گزینه های Drive گزینه New را انتخاب کنید.

اندازه را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

مرحله آخر نصب

ویندوز را روی هارد دیسک و پارتیشن دلخواه خود نصب کنید. هنگامی که تصمیم گرفتید کجا ویندوز را نصب کنید، آن را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید. ویندوز شروع به نصب می کند. کامپیوتر شما ممکن است چندین بار در طول مراحل نصب راه اندازی و راه اندازی مجدد شود

پیشنهاد مطالعه: روش های ورود به بایوس لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + بیست =