نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

حل مشکل کار نکردن صفحه لمسی لپ تاپ

لپ تاپ‌ها به پر استفاده‌ترین کامپیوترهای امروزی تبدیل گشته و افراد زیادی برای کسب و کار و کنفرانس و … از آن استفاده می‌کنند. این سیستم‌ها نسبت به نسل‌های قبلی پیشرفت زیادی داشته و انواع قابلیت حسگر اثر انگشت، تشخیص چهره، سیستم امنیتی اختصاصی بایوس، لحیم‌کاری پیشرفته، تراشه‌های اختصاصی و غیره به آنان اضافه شده است. تولیدکنندگان حتی برای کارهای گرافیگی و بازی، لپ تاپ‌های گیمینگ و گرافیکی طراحی و به بازار عرضه کرده‌اند. یکی از ویژگی‌هایی که در برخی از لپ تاپ‌ها افزوده شده، صفحه نمایش لمسی می‌باشد که می‌توان بدون استفاده آر موس یا تاچ پد اقدام به استفاده از دستگاه کرد. این گونه صفحه نمایش نیاز به مراقبت بیشتری دارد چون علاوه بر نمایش تصویر، باید ضربه و فشار دست را هم تحمل کند.

روش‌های حل مشکل کار نکردن صفحه لمسی

گاهی بنا به دلایلی ممکن است حین کار با سیستم، متوجه کار نکردن تاچ اسکرین شوید و به دنبال حل این ایراد باشید. پس با ما باشید تا در ادامه مطلب راه‌حل‌های مشکل صفحه لمسی را برای‌تان توضیح دهیم.

فعال کردن تاچ اسکرین با Troubleshooting

اولین قدم برای حل این ایراد، استفاده از ابزار عیب‌یاب ویندوز به عنوان شیوه سریع و آسان می‌باشد. برای این کار عبارت Troubleshooting را در کادر جستجو سرچ و روی نتیجه کلیک کنید یا اینکه در Setting وارد بخش Update & Security شوید. در پنجره باز شده، از منوی چپ View all را زده و از لیست جدید روی Hardware and Devices کلیک نمایید. سپس سیستم عامل به طور اتوماتیک مشکلات را عیب‌یابی و به دنبال راه‌حلی جهت رفع مشکل گشته و مراحل را طبق دستورالعمل‌ها طی کنید. در پایان سیستم را ریستارت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر صفحه کلید نوت بوک

آپدیت یا حذف و نصب مجدد درایور

درایور میان افزاری جهت برقراری ارتباط بین ویندوز و سخت افزار است و خرابی یا عدم بروز بودن آن منجر به از کار افتادن تاچ صفحه نمایش می‌شود. برای دستیابی و اجرای اقدامات لازم، Device manager را سرچ و روی برنامه کلیک کنید. سپس شما لیستی از درایورهای سخت افزارها را مشاهده می‌کنید. Human Interface Devices را پیدا و روی آن زده تا زیر مجموعه‌های آن باز شود. روی HID-compliant touch screen کلیک راست نموده و Update را انتخاب کنید تا عمل بروزرسانی انجام و در پایان رایانه را راه‌اندازی مجدد کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد یا اینکه هیچ‌گونه آپدیتی نداشت. دوباره این مراحل را طی کرده و پس از راست کلیک، Uninstall کرده و دستگاه را ریست نمایید.

بعد از راه‌اندازی کامپیوتر، به طور اتومات درایور نصب می‌شود. در غیر این صورت از تب Action روی Scan for hardware changes کلیک کرده تا عملیات نصب درایورهای غیر فعال را انجام دهد.

غیر فعال‌سازی پاور سیور

گاهی اوقات تنظیم مصرف انرژی، این قابلیت را از کار می‌اندازد. بدین جهت حالت صرفه‌جویی انرژی این قابلیت را غیر فعال و ببینید آیا مشکل کار نکردن تاچ لمسی رفع شده است یا خیر. برای این کار مانند مرحله قبلی وارد ابزار Device manager شده و روی D-compliant touch screen راست کلیک و Properties بزنید. سپس در تب Power Management، تیک گزینه Allow the computer to turn off this device to save power را برداشته و Ok کنید. در نهایت دستگاه را رستارت نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   علت شارژ نشدن لپ تاپ شارپ

کالیبراسیون صفحه لمسی

زمانی که تاچ اسکرین لپ تاپ شما آهسته یا حرکات لمسی را صحیح ثبت و اجرا نمی‌کند. کالیبراسیون صفحه نمایش لمسی را امتحان نمایید. کلمه Calibrate را در کادر جستجو تایپ و Calibrate the screen for pen or touch را انتخاب بنمایید. در پنجره جدید باز شده، در تب Display دکمه Calibrate را بزنید.

اسکن سیستم با آنتی ویروس

آنتی ویروس رایانه را باز و اقدام به اسکن کلی و دقیق کامپیوتر کنید. ممکن است ویروس یا بد افزاری تاچ اسکرین لپ تاپ شما را از کار انداخته باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =