نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع مشکل وصل نشدن وای فای لپ تاپ

نترنت می تواند مشکل دردسرسازی باشد که به طور کلی سد راه فعالیت های دیجیتال و روزمره ی کاربر با لپ تاپ قرار می گیرد. اگر چند لحظه به لپ تاپ بدون اینترنت فکر کنید، متوجه خواهید شد که تقریبا هیچ کاری جز گشت و گذار در هارد و به اجرا گذاشتن فایل های موزیک و ویدئوی موجود نمی توان انجام داد. خوشبختانه معمولا مشکل وصل نشدن وای فای لپ تاپ نیاز به تعمیرات تخصصی ندارد. در ادامه به شما می گوییم برای رفع مشکل وصل نشدن وای فای لپ تاپ باید چه کرد.

علل اصلی وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت

در اکثر مواقع علت اصلی وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت یک تداخل نرم افزاری است. تنظیمات نادرست آنتی ویروس نصب شده بر روی لپ تاپ، عاملی است که در شکل گیری این تداخل نرم افزاری دخیل خواهد بود و متاسفانه عموما از چشم کاربر به دور می ماند. اختلالات مرتبط با IP، کش دی ان اس (DNS Cache) و درایوهای ناکارآمد شبکه نیز از دیگر مسائلی هستند که در پیدایش مشکل وصل نشدن وای فای لپ تاپ نقش دارند.

ریستارت کردن لپ تاپ و مودم مورد استفاده

همان طور که گفته شد، تداخلات نرم افزاری دلیل اصلی وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت هستند. بنابراین اغلب اوقات ریستارت کردن می تواند باعث بازگشت قدرت بعد نرم افزاری لپ تاپ شود. مودم و لپ تاپ را ریستارت کنید. قدرت ریستارت کردن دستگاه های دیجیتال را در رفع تداخلات نرم افزاری دست کم نگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   نکات مفید شارژ کردن لپ تاپ شارپ

استفاده از قابلیت Windows Troubleshooter

ویندوز همواره برای رفع مشکلات جزیی ابزارهای مخصوصی دارد. قابلیتی که در گزینه ی Windows Troubleshooter ارائه می شود، می تواند به صورت خودکار مشکل وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت را برطرف سازد. برای این منظور بر روی آیکون وای فای کلیک راست کرده و گزینه Windows Troubleshooter را انتخاب کنید. برنامه رفع مشکل ویندوز به صورت اتوماتیک دلیل عدم شناسایی وای فای توسط لپ تاپ را بررسی کرده و آن را برطرف می‌ سازد.

پاک کردن حافظه ی کش DNS

آدرس وب سایت‌ها براساس آی پی هایی تنظیم می شود که برای راحتی کاربران اینترنت ترجمه می‌شوند. وظیفه ی DNS ترجمه ی نام هر سایتی براساس استانداردهای آی پی است. آدرس‌هایی که DNS آن‌ها را به آی پی های مخصوص و منحصر به فردی تبدیل می نماید؛ در حافظه ی مخصوص DNS حفظ خواهند شد.این حافظه ی کش را باید پاک کنید تا مشکل وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت از بین برود. برای این کار در نوار جستجوی ویندوز کلمه cmd را تایپ کنید، بر روی Command Prompt که در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود؛ کلیک راست کنید و گزینه Run as administrator را برگزینید. سپس دستور ipconfig / release را در پنجره cmd تایپ کرده و اینتر کنید.

در مرحله ی بعد دستور ipconfig / renewwifi را وارد ساخته و پس از آن عبارات ipconfig / flushdns را به کادر مورد نظر منتقل کنید. در آخر پنجره cmd را ببندید و دوباره وضعیت وای فای لپ تاپ را بررسی کنید. احتمال اینکه مشکل وای فای برطرف شده باشد، بسیار بالاست. اما اگر همچنان لپ تاپ اینترنت ندارد؛ جهت بررسی تخصصی سیستم آن را به نمایندگی تعمیرات نوت بوک بیاورید.

این مطلب را از دست ندهید   تنظیمات بایوس لپ تاپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + چهارده =