نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

این باید یکی از ناامید کننده ترین مسائل رایانه ای باشد که با آن روبرو هستیم! نگران نباشید، چند مرحله ساده و عملی وجود دارد تا رفع هنگی لپ تاپ را انجام دهید تا لپ تاپ شما دوباره کار کند.

رفع هنگی لپ تاپ

بررسی اولیه رفع هنگی لپ تاپ شارپ

چند راه برای بررسی اینکه آیا رایانه شما رفع هنگی لپ تاپ وجود دارد که اغلب به آن “بن بست” می گویند.

  • سعی کنید نشانگر ماوس خود را روی صفحه حرکت دهید. اگر حرکت نمی کند، به احتمال زیاد رایانه شما قفل شده است و نیاز به راه اندازی مجدد دارد.
  • سعی کنید روی دکمه “Caps Lock” روی صفحه کلید کلیک کنید. اگر چراغ Caps Lock نشان می دهد که کار می کند، به احتمال زیاد مشکل نرم افزاری است و با استفاده از Task Manager ویندوز می توان آن را حل کرد. اگر چراغ Caps Lock کار نمی کند، به احتمال زیاد رایانه شما قفل شده است و باید راه اندازی مجدد کنید.

رفع هنگی لپ تاپ شارپ بصورت دائمی

دلایل متعددی وجود دارد که چرا لپ تاپ شارپ ممکن است هنگ کند یا شروع به عملکرد ضعیف کند. به طور معمول، این یک مشکل مربوط به نرم افزار خواهد بود یا رایانه شما برنامه های زیادی را به طور همزمان کار می کند و باعث هنگ کردن آن می شود. مشکلات اضافی مانند فضای ناکافی دیسک سخت یا مشکلات مربوط به “درایور” نیز می تواند باعث هنگ کردن رایانه شود.

این مقاله به شما دستورالعمل های گام به گام را ارائه می دهد که در صورت هنگ کردن یا قفل شدن غیرمنتظره رایانه شما چه کاری انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   کالیبره کردن باتری لپ تاپ

ابتدا به رایانه خود زمان بدهید تا به طور خودکار از حالت رفع هنگی لپ تاپ خارج شود. معمولاً چند دقیقه کافی است تا ببینیم آیا رایانه خودش می تواند مشکل را حل کند یا خیر. اگر رایانه هنگ کرده باقی بماند، ارزش بررسی چند گزینه دیگر را دارد.

Ctrl+Alt+Del – Task Manager

یکی از ساده ترین راه حل ها برای باز کردن هنگ لپ تاپ شارپ، فعال کردن مدیر وظیفه است. برای باز کردن Task Manager و اجرای آن در ویندوز:

  • Ctrl+Alt+Del را فشار دهید تا مدیر وظیفه باز شود
  • برنامه ای را انتخاب کنید که پاسخگو نیست و “پایان کار” را انتخاب کنید
  • 30 ثانیه برای اجرای فرآیند در نظر بگیرید

راه اندازی مجددا لپ تاپ شارپ

اگر مدیر وظیفه پاسخ نمی دهد، ممکن است برای رفع هنگی لپ تاپ ارزش راه اندازی مجدد رایانه را داشته باشد. برای انجام این کار، دکمه پاور را برای حدود 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. این باعث می شود لپ تاپ شارپ شما خاموش شود. 30 ثانیه به رایانه فرصت دهید و سپس رایانه را دوباره روشن کنید.

نکته برتر: مطمئن شوید که ویژگی ذخیره خودکار برای هر نرم افزاری که کار می کنید انتخاب شده است. به این ترتیب، اگر لپ تاپ شارپ شما فریز شود، می توانید فایل های پروژه خود را به راحتی بازیابی کنید.

رفع هنگی لپ تاپ شارپ بصورت تصادفی

اگر لپ تاپ شارپ شما هنگام استفاده از نرم افزارهای مختلف به طور تصادفی هنگ می کند، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در اینجا متداول ترین دلایل هنگ کردن تصادفی رایانه آورده شده است.

این مطلب را از دست ندهید   نکات مفید شارژ کردن لپ تاپ شارپ

خرابی های لپ تاپ

  1. کافی نبودن قدرت پردازش

اغلب توسط برنامه‌هایی ایجاد می‌شود که نیاز به قدرت سنگین واحد پردازش مرکزی (CPU) مانند ویرایش ویدیو یا نرم‌افزار رندر سه بعدی دارند. سعی کنید هنگام استفاده از برنامه هایی که نیاز به پردازش CPU بالایی دارند، چندین برنامه را به طور همزمان محدود کنید. تا بتوانید رفع هنگی لپ تاپ را انجام دهید

  1. کافی نبودن فضای دیسک سخت

همیشه ایده خوبی است که فضای هارد دیسک را برای کارکرد بهینه رایانه خود در دسترس داشته باشید. بهترین راه برای انجام این کار این است که به طور منظم از یک پاک کننده دیسک برای حذف هر گونه فایل استفاده نشده یا ناخواسته استفاده کنید. عملکرد پاک کننده دیسک یا یک پاک کننده شخص ثالث مانند CCleaner برای تعمیر و نگهداری هفتگی رایانه شما کاملاً کار می کند.

  1. CPU بیش از حد گرم شدن

اگر لپ تاپ شارپ شروع به گرم شدن بیش از حد کند برای رفع هنگی لپ تاپ ، فشار قابل توجهی به قدرت پردازش CPU شما اضافه می کند. یک راه مطمئن برای اطلاع از داغ شدن بیش از حد رایانه این است که صدای فن های داخلی لپ تاپ یا رایانه رومیزی بلندتر یا بلندتر از حد معمول باشد.

همیشه با ارائه تهویه کافی مطمئن شوید که رایانه شما بیش از حد گرم نمی شود و هرگز درگاه های تهویه رایانه را نپوشانید یا مسدود نکنید.

  1. بروز رسانی سیستم عامل خود

همیشه مطمئن شوید که آخرین نسخه به روز شده یک سیستم عامل را اجرا می کنید. این کار باعث می شود که CPU شما به خوبی کار کند و همچنین از حمله جدیدترین بدافزارها یا سایر مشکلات مربوط به امنیت جلوگیری می کند.

  1. مشکلات درایور و رفع هنگی لپ تاپ

اگر همه بررسی‌های بالا هنوز کمکی نکردند و نوانستید رفع هنگی لپ تاپ را انجام دهید و رایانه‌تان به‌طور تصادفی ثابت می‌شود، ممکن است یک مشکل مربوط به «درایور» باعث این مشکل شده باشد. می‌توانید با استفاده از Windows Device Manager یا با استفاده از نرم‌افزار شخص ثالث مانند CCleaner، مشکلات درایور را بررسی کنید.

  1. مسائل سخت افزاری

مشکل جدی‌تر مشکل سخت‌افزاری است که در آن یکی از اجزای رایانه به درستی کار نمی‌کند یا دچار مشکل می‌شود. این می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. رایج ترین آنها ناشی از گرم شدن بیش از حد یا گرد و غبار بیش از حد بر روی اجزای رایانه است.

این مطلب را از دست ندهید   نرم افزارهای نصب درایور لپ تاپ

اگر فکر می کنید مشکل سخت افزاری باعث هنگ کردن تصادفی رایانه شما شده است، همیشه بهتر است رایانه خود را به یک تعمیرگاه رایانه قابل اعتماد ببرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − سه =