نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانه های خرابی رم لپ تاپ چیست؟

خرابی رم به عنوان یکی از قطعات مهم و کاربردی لپ تاپ، از اهمیت زیادی برخوردار است. ممکن است مدت طولانی با یک صفحه نمایش شکسته یا کیبوردی دارای نقص سر کنید، اما رم چیزی نیست که به راحتی از کنار آن گذشت. مسئله‌ی که در رابطه با دستگاه‌های الکترونیکی صادق است؛ یک زمانی سیستم شما کند و لگ خواهد زد. مهم‌ترین دلیل این اتفاق می‌تواند رم باشد. همانطور که شما موظفید از علائم خرابی هارد مطلع باشید، نشانه های وجود نقص در Ram رایانه را نیز بشناسید.

علت اهمیت خرابی رم

رم محلی است که سی پی یو اطلاعات سیستم را پردازش می‌کند. به عبارت ساده‌تر، Ram در روان اجرا شدن نرم افزارها مسئول است. وقتی سیستم عامل شروع به کار می‌کند و از برنامه‌هایی مانند مرورگر استفاده می‌کنید، بخشی از حافظه اصلی اشغال می‌شود و بر اساس بک قائده کلی برنامه‌های سنگین‌تر منابع زیادتری از رم را استفاده می‌کند. حافظه اصلی یا رم با هارد دیسک یا SSD که حافظه‌های دائمی ولی قابل اجرا نیستند، اشتباه نگیرید. در دیسک سخت (Hard disk) اطلاعات مهم بین هر ریبوت که به آن‌ها نیاز دارید و سایر فایل‌ها و برنامه‌ها ذخیره شده است.

نشانه‌های خرابی رم

اکنون با علائم نقص رم آشنا می‌شوید. معمولاً وقتی برای این قطعه مشکلی پیش می‌آید، با نشانه‌هایی همراه است که به کمک آن‌ها می‌توان به خرابی حافظه اصلی شک کرد.

کاهش عملکرد و بازدهی کامپیوتر

اصلی‌ترین علامت خرابی رم، ضعیف شدن و کارایی و بازده لپ تاپ است. معمولاً در این حالت هنگامی که سیستم را روشن می‌کنید، کامپیوتر تا چند دقیقه به درستی کار می‌کند ولی پس از اندکی ناگهان با افت عملکرد روبرو می‌شود. این مشکل بیشتر در برنامه‌های همچون فتوشاپ، گیم‌های سنگین و مرورگر برجسته‌تر است. البته گاهی اوقات رم باعث این مشکل نمی‌شود چون برنامه‌ای که به درستی کار نمی‌کند، ضمن استفاده از رم، از پردازشگر نیز تغذیه کرده و اختلال در CPU نیز منجر به این اتفاق می‌شود. حتی کمبود حافظه رم نیز در این مسئله نقش دارد، در صورتی که برنامه‌های مورد استفاده سنگین و پر حجم باشد ولی رم دستگاه ضعیف و کم ظرفیت باشد، سی پی یو قادر به پردازش آن‌ برنامه در رم نخواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید   لپ تاپ شارپ

کرش کردن لپ تاپ

یکی از نشانه‌های خرابی رم، کرش کردن و هنگی مکرر دستگاه است اما بروز آن به معنای صد در صدی خرابی Ram نیست. چنانچه تمامی اقدامات نرم افزاری برای حل مشکل را انجام داده‌اید ولی هنوز گاه و بی گاه رایانه کرش می‌کند، می‌توان گفت نظرمان در مورد خرابی رم صحیح است.

چنانچه بعد از باز کردن برنامه‌ای با صفحه آبی مرگ مواجه شدید، یک نقص نرم افزاری وجود دارد اما اگر این اتفاق مکرر و بدون هشدار خاصی رخ دهد، به احتمال زیاد رم نقص پیدا کرده است. ریپوت دستگاه موقع نمایش دسکتاپ و کرش‌های متعدد در هنگام نصب نیز ممکن است در صورت خرابی سخت افزاری رخ دهد.

خراب شدن فایل‌های داده

گاهی ممکن است فایل‌های که همیشه از آن استفاده می‌کردید، امکان باز کردنشان وجود نداشته و خراب شده‌اند، مشکل جدی بوده و باید سریعاً برای رفع خرابی اقدامی کنید. این موضوع به این علت است که Ram باعث زوال رفتن ساختار دیسک سخت شده و حتی در بلند مدت می‌تواند در بالا آمدن و بوت سیستم نیز اختلال ایجاد کند.

تشخیص و عیب‌یابی رم

با توجه به نشانه‌هایی که در قسمت‌های بالا بیان شد، قادر به تشخیص خرابی رم هستید، اما برای اینکه از بروز نقص در Ram مطمئن شوید، از دو روشی که گفته می‌شود استفاده کنید.

نرم افزارهایی که به بررسی سلامتی قطعات می‌پردازند تا حدودی می‌توانند وجود نقص در حافظه اصلی را نشان دهند، می‌توانید آن‌ها را از سایت‌های دانلود نرم افزار دریافت کنید. در روش دوم باید دستگاه را کاملاً باز کرده و قطعه را از نظر فیزیکی بررسی کنید. اما این کار نیاز به تخصص و آشنایی با ساختار رایانه دارد و بهتر است این کار را به کارشناسان این حوزه بسپارید.

این مطلب را از دست ندهید   روش‌های قفل لپ تاپ با گوشی
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 16 =