نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در اینجا در این مقاله، ما در مورد تمام نکات و ترفندهایی صحبت خواهیم کرد که می توانید برای رفع مشکل اتصال لپ تاپ شارپ خود به برق اما عدم شارژ آن امتحان کنید. گاهی اوقات اتفاق می افتد که حتی پس از وصل کردن آداپتور برق متناوب چیزی دریافت نمی کنید. هیچ نشانه ای مبنی بر شارژ شدن لپ تاپ شارپ شما وجود ندارد، هیچ چراغ LED روی لپ تاپ شارپ وجود ندارد و سیستم عامل شارژر را تشخیص نمی دهد. در اینجا ما لیستی از برخی از مشکلات رایج را آماده کرده ایم که می توانید خودتان آنها را برطرف کنید. اما برخی از مشکلات ممکن است شما را ملزم به مراجعه به تعمیرگاه و تعمیر لپ تاپ شارپ خود توسط یک متخصص کند. در اینجا مشکل اتصال به برق لپ تاپ شارپ بررسی می کنیم.

اتصال به برق لپ تاپ شارپ

راه های برطرف کردن مشکل اتصال به برق لپ تاپ شارپ

اگر مشکل اتصال به برق در لپ تا شما ایجاد شده است. به راحتی میتوانید این مشکل را برطرف نمایید.

  1. بررسی اتصال برای مشکل اتصال به برق لپ تاپ شارپ

  • قبل از شروع فرآیند عیب یابی، مطمئن شوید که پین ​​شارژ را به درستی در درگاه شارژ لپ تاپ شارپ خود قرار داده اید.
  • همچنین، آداپتور برق متناوب را برای هر گونه آسیب فیزیکی بررسی کنید و بررسی کنید که همه کابل های قابل جدا شدن به درستی وصل شده اند. هنگامی که اتصال به پریز دیوار را دوبار بررسی می کنید، اگر سوکت فعلی کار نمی کند، حتی می توانید سوکت دیگری را امتحان کنید.
  • در صورتی که آداپتور دارای سیم برق قابل جدا شدن است، سیم برق را تعویض کنید.

مشکل اتصال به برق لپ تاپ شارپ حتی پس از این مرحله، هنوز برطرف نشده است؟ سپس، ما مطمئن هستیم که برخی از مشکلات سخت افزاری وجود دارد.

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای رفع آبخوردگی لپ تاپ شارپ

یا شارژر معیوب است یا لپ تاپ شارپ مشکلی دارد. مشکل اصلی آداپتور برق لپ تاپ شارپ این است که بفهمید مشکل در کجاست. این را می توان صرفاً با حذف مواردی که نیست انجام داد، و ما با برخی از رایج ترین و آسان ترین مسائل شروع می کنیم.

  1. خارج کردن باتری

برای مشکل اتصال به برق لپ تاپ شارپ ابتدا باید مطمئن شوید که باتری شما در شرایط کارکرد کامل است. اگر باتری قابل جابجایی دارید، می‌توانید آن را بیرون بیاورید و دکمه روشن/خاموش را برای حدود 15 ثانیه فشار دهید تا برق باقی مانده از دستگاه شما تخلیه شود.

سپس در حالی که باتری هنوز خارج شده است، سعی کنید کابل برق را وصل کرده و لپ تاپ شارپ را روشن کنید. اگر لپ تاپ شارپ شما به درستی کار می کند، مشکل عمدتا مربوط به باتری شما است و نه آداپتور برق شما.

همچنین می‌توانید محفظه باتری لپ‌تاپ شارپ خود را تمیز کنید و مطمئن شوید که مواد خارجی یا ذرات گرد و غباری را که می‌بینید به درستی پاک کنید. سپس می توانید باتری را دوباره وارد کنید و مطمئن شوید که به درستی ردیف شده است. گاهی اوقات، ممکن است مشکلی باشد که باتری به درستی در جای خود قرار نگرفته و در نتیجه لپ تاپ شارپ شما شارژ نمی شود.

ممکن است اتفاق بیفتد که لپ تاپ شارپ باتری قابل جابجایی در قسمت پایین نداشته باشد. ممکن است داخلی باشد و یا باید خودتان آن را باز کنید یا آن را نزد یک متخصص تعمیر ببرید. اما همچنان می‌توانید دکمه پاور را به مدت 15 ثانیه فشار دهید تا شارژ استاتیک باقیمانده حذف شود و سپس سعی کنید آن را به شارژر وصل کنید. و اگر باز هم کار نکرد، می توانید آن را توسط تکنسین بررسی کنید.

  1. بررسی کابل برای مشکل اتصال به برق لپ تاپ شارپ

بررسی کابل های خود می توانید سعی کنید سیم برق را بررسی کنید و مراقب هر گونه خمش یا خمشی باشید که نشان دهنده هرگونه شکستگی در کابل باشد. همچنین، بررسی کنید که آیا انتهای آن شکسته است یا اتصالات شل شده است. اگر حیوان خانگی دارید، ممکن است حیوان خانگی کابل شما را هم جویده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   رفع خرابی دکمه چپ ماوس لپ تاپ شارپ

AC را بررسی کنید تا ببینید تغییر رنگ، تاب برداشته یا منبسط شده است یا خیر. شما همچنین می توانید بو کنید تا ببینید آیا بویی شبیه پلاستیک سوخته به مشام می رسد یا خیر. اگر اینطور باشد، احتمالاً مشکل از کجاست. در چنین مواردی، کاری که می توانید انجام دهید تعویض آداپتور شارژ است.

می‌توانید به وب‌سایت سازنده لپ‌تاپ شارپ خود بروید و با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید یا یکی را به صورت آنلاین سفارش دهید یا از یک فروشگاه خدمات بازدید کنید که در آنجا یک دستگاه سازگار به شما ارائه می‌دهند.

خرابی لپ تاپ شارپ

  1. بررسی تنظیمات باتری

برای مشکل اتصال به برق لپ تاپ شارپ، مشکلات نرم افزاری همچنین می تواند دلیل شارژ نشدن باتری لپ تاپ شارپ شما حتی در صورت اتصال به برق باشد.

در حالی که هیچ تنظیماتی در ویندوز و macOS وجود ندارد که بتواند از شارژ شدن باتری لپ تاپ شارپ جلوگیری کند، ممکن است سیستم خود را طوری پیکربندی کنید که در سطح باتری خاصی خاموش شود. .

می توانید تنظیمات باتری خود را با رفتن به Settings > System > Power & sleep بررسی کنید، سپس روی Additional power settings که در سمت راست است کلیک کنید.

پس از باز کردن این تنظیم، می‌توانید گزینه تغییر تنظیمات طرح را در کنار گزینه طرح فعلی خود مشاهده کنید. بهترین راه برای تصحیح این، انتخاب بازیابی تنظیمات پیش‌فرض برای این طرح است. می توانید این را امتحان کنید و ببینید آیا تفاوتی ایجاد می کند یا خیر.

همچنین می‌توانید هنگام بستن درب لپ‌تاپ شارپ یا فشار دادن دکمه روشن/خاموش، اقدامات مختلفی را تعیین کنید. اگر این تنظیمات تغییر کنند، ممکن است لپ تاپ شارپ شما مشکل فیزیکی با باتری یا کابل شارژ نداشته باشد. می‌توانید همه این موارد را با بازنشانی نمایه برق به تنظیمات پیش‌فرض برطرف کنید.

این مطلب را از دست ندهید   راهکار ساده رفع کندی لپ تاپ شارپ

بررسی Device Manager

بررسی مشکل اتصال به برق لپ تاپ شارپ می توانید به منوی Start بروید و عبارت Device Manager را جستجو کنید. در قسمت تنظیمات باتری، چند مورد مانند شارژر و موارد دیگر را خواهید دید که به عنوان باتری روش کنترل سازگار با ACPI مایکروسافت فهرست شده اند. روی هر دو مورد کلیک راست کرده و روی Update Driver کلیک کنید.

پس از به روز رسانی درایورها، می توانید لپ تاپ شارپ خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید که آیا مشکل شارژ ادامه دارد یا خیر. همچنین می توانید باتری روش کنترل سازگار با ACPI مایکروسافت را به طور کامل حذف و سپس راه اندازی مجدد کنید. این باعث می شود که ویندوز درایورهای مناسب را پیدا کند و آنها را نصب کند.

برای لپ‌تاپ شارپ‌های مک، می‌توانید کنترلر مدیریت سیستم را بازنشانی کنید. می‌توانید به راحتی باتری دستگاه‌های Mac قدیمی‌تر را جدا کنید، آداپتور برق متناوب را وصل کنید و مشکل را بررسی کنید.

برای مک های نسل جدید با باتری های بسته شده، می توانید آداپتور برق را با روشن بودن لپ تاپ شارپ وصل کنید. و حالا Shift + Control + Option را در سمت چپ صفحه کلید فشار دهید. می توانید کلیدها را رها کنید و ببینید کامپیوتر روشن است یا خیر.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 9 =