نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم شارژ باتری لپ تاپ شارپ

یکی از دلایل خرید لپ تاپ قابل حمل بودن آن نسبت به کامپیوترهای دسکتاپ می‌باشد، از این رو باتری به عنوان یکی از اجزای مهم اهمیت زیادی پیدا می‌کند چرا که وظیفه ذخیره انرژی را دارد. بنابراین باید به طرز درست  از آن نگهداری و مراقبت شود. باتری‌های امروزی از نوع لیتیومی بوده و عملکرد بهتری نسبت به نسل‌های قبلی دارد اما هنوز جای پیشرفتی زیادی دارد و پس از مدتی بر اثر استفاده نادرست و استهلاک دچار خرابی و باید تعویض شود.

یکی از مشکلات رایج باتری لپ تاپ، اختلال در فرایند شارژ آن می‌باشد که باید موارد احتمالی ایجاد کننده بررسی گردد. در ادامه به این دلایل اشاره می‌کنیم.

چرا باتری شارژ نمی‌شود؟

این مشکل فقط مختص برند شارپ نبوده و در هر مدل و برندی رخ می‌دهد. برای عیب‌یابی عدم شارژ به نکات زیر توجه کنید:

به هم ریختگی تنظیمات سیستم

شاید مشکل به خاطر خرابی تنظیمات سیستم عامل شما باشد، پس ابتدا به بررسی تنظیمات پاور بپردازید تا راحت‌تر شناخته شود. بدین جهت مسیر زیر را دنبال کنید.

Start  control panel  power option

چنانچه گزینه low battery level فعال باشد، تیک آن را بردارید تا غیر فعال شود. این گزینه باعث می‌شود کامپیوتر به جای شارژ، خاموش شود. در نتیجه عمل شارژ انجام نمی‌گیرد.

داغ کردن لپ تاپ

در صورتی که از دستگاه مدت طولانی در روز استفاده می‌کنید، لپ تاپ شروع به داغ شدن می‌کند. افزایش دما منجر به شارژ نشدن باتری می‌شود. پس بهتر است، آن را برای چند دقیقه خاموش و با آن کار نکنید. گردگیری منظم و دوره‌ای منافذ و فن با هوای فشرده در کاهش دمای دستگاه نفش مهمی داد.

این مطلب را از دست ندهید   علت روشن نشدن وایرلس در لپ تاپ شارپ

اشکال در اتصالی باتری

مورد دیگری که در ایجاد مشکل شارژ نشدن باتری مؤثر است، بریدگی یا قطعی کابل برق است. به این ترتیب مانع برق‌رسانی به دستگاه می‌شود. بنابراین، کابل شارژ خود را از نظر پارگی، فرورفتگی، پیچ‌خوردگی و هر تغییر دیگر بررسی و در صورت مشاهده آسیب‌دیدگی و خرابی، آن را با یک کابل جدید جایگزین و دوباره عملیات شارژ را تست کنید. کاری دیگری که می‌توانید، از یک پریز با ورودی دیگر برای اتصال استفاده کنید.

اگر مشکل حل نشد، دستگاه را برای تست و عیب‌یابی دقیق‌تر به یک مرکز معتبر ببرید.

کثیف بودن محل اتصال بین باتری و برد اصلی

عامل دیگر می‌تواند آلودگی محل اتصال باتری به برد باشد که در اتصال و عبور جریان اختلال ایجاد می‌کند. برای رفع آن، این قسمت را به کمک یک برس کوچک یا مسواک غیر قابل استفاده تمیز و چند بار باتری را باز و بسته کنید.

خراب بودن باتری

در مرحله آخر اگر مشکل حل نشد، می‌توان به از کارافتادن باتری شک کرد، برای اطمینان، دستگاه را خاموش کرده و باتری را برای چند ثانیه از دستگاه خارج و دوباره وصل کرده و  آن را روشن کنید.

در لپ تاپ‌هایی که باتری داخلی داشته و امکان باز کردن آن وجود ندارد، تنها رایانه را خاموش و روشن کنید. اگر سیستم شارژ شد، یعنی باتری خراب شده و باید تعمیر یا تعویض شود. اما اگر دوباره شارژ نشد، نشان از وجود مشکل در سایر بخش‌های دستگاه بوده که نیاز به اقدامات تخصصی توسط کارشناسان را دارد.

خرید یک مبدل ناسازگار یا فیک

گاهی مبدلی که تهیه می‌کنید، عل رغم شباهت با مبدل اصلی مشخصات آن با شرایط استاندارد مطابقت نداشته و نمی‌تواند باتری را شارژ یا پس از مدتی آن را خراب می‌کند. پس هنگام خرید مبدل حتماً چک کنید که دارای استاندارهای لازم است یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل No Bootable

برای تهیه آداپتور به ولتاژ آن توجه کنید که با ولتاژ سیستم تطابق داشته باشد. یعنی اختلاف پتانسیل مبدل کمتر یا بیشتر از ولتاژ باتری دستگاه نباشد. کمتر از حد استاندارد شارژ انجام نمی‌شود و بیشتر موجب سوختن و خرابی باتری، حتی مادربرد می‌گردد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =