نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش ریستارت کردن اجباری سخت افزاری لپ تاپ

یکی از راه‌های برطرف نمودن مشکلات و هنگی برنامه‌ها در ویندوز، راه‌اندازی مجدد لپ تاپ است که در اکثر مواقع جوابگو می‌باشد به عنوان مثال زمانی که سیستم به طور کلی کند و هنگ می‌کند یا برنامه‌ی خاصی مانند فوتوشاپ یا مرورگر متوقف و هیچ دستوری را نمی‌پذیرد، تنها راه‌حل پیش رو ریستارت دستگاه است.

اما گاهی پیش می‌آید که رایانه کاملاً متوقف و هیچ دکمه‌ای از کیبورد و حتی موس کار نکند که ناچار به استفاده از دکمه پاور می‌شویم. برای این کار چند ثانیه این کلید را نگه داشته تا سیستم خاموش و دوباره روشن می‌کنیم. حتی برخی افراد بدون اینکه مشکلی در کامپیوتر وجود داشته باشد با استفاده آر پاور به خاموشی دستگاه می‌پردازند. شاید برای خیلی از کاربران این سؤال پیش بیاید که آیا این عمل به رایانه آن‌ها صدمه وارد می‌کند یا خیر. بدین منظور بر آن شدیم که در مورد این موضوع توضیحی به شما بدهیم.

آیا ریستارت اجباری خطرناک است؟

زمانی که شما سیستم را راه‌اندازی مجدد می‌کنید، میلیون‌ها کد از اول اجرا می‌شود. به همین دلیل برخی از مشکلات نرم افزاری به این صورت حل می‌گردد. مثلاً وقتی درایور که یک میان افزار برقرار کننده دسترسی سیستم عامل به قطعه است کرش شده و ویندوز کنترل قطعات را از دست می‌دهد، با ریبوت این دسترسی از نو شروع می‌شود.

 قبل از اینکه به خطرناک بودن خاموش اجباری با دکمه پاور یا سخت افزاری بپردازیم. بهتر است بدانید دو نوع راه‌اندازی نرم افزاری یا گرم و سخت افزاری یا سرد وجود دارد. زمانی که از طریق منوی استارت اقدام به خاموشی یا ریستارت می‌کنید، کلیه برنامه‌ها و فرایندهای در حین اجرا بسته و یک سیگنال Reboot به مین برد ارسال می‌شود که ریستارت گرم یا نرم افزاری گفته می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   علت شارژ نشدن لپ تاپ شارپ

اما وقتی که دکمه پاور را می‌فشارید، سیگنال به ویندوز فرستاده شده و این سیستم عامل هست که انتخاب می‌کند که چگونه به پیام پاسخ دهد. زیرا هیچ حالتی مانند Shut down یا Restart برای عملیات پاور اعمال نشده و زمانی که ریبوت سخت افزاری رخ می‌دهد، انرژی الکتریکی در قسمت‌های خاص مادر برد تخلیه و سیستم فرصت کافی برای بستن نرم افزارها، ثبت فایل‌های لاگ، پاک کردن فایل‌های اضافه و … را نداشته و خاموش می‌شود. پس از زدن دوباره دکمه پاور برای روشنی، مدارهای الکتریکی مجدد شارژ و مادربرد عملکرد خود را بدست می‌آورد.

شرایطی که راه‌اندازی سخت افزاری به لپ تاپ صدمه می‌زند

فقط در دو صورت خاموش و روشن کردن سخت افزاری به کامپیوتر شما صدمه وارد می‌کند.

  • زمانی که ویندوز در حالت آپدیت بوده و شما اقدام به راه‌اندازی آن می‌کنید. این کار در وسط ارتقاء و بروزرسانی کاری خطرناک و به طور بالقوه باعث خرابی دستگاه می‌گردد.
  • زمانی که پی در پی این کار را انجام دهید پس سعی کنید تعداد باری که این اقدام را تکرار می‌کنید، کم باشد.
  • بدترین حالت این کار در حالی است که لپ تاپ در حال نوشتن داده روی هارد باشد که در این صورت فایل خراب می‌شود.

به طور کلی در لپ تاپ‌های جدید با یک بار فشردن کلید پاور هیچ ایرادی را برای سیستم‌تان ایجاد نخواهد کرد، در نتیجه شما می‌توانید به راحتی در زمان‌هایی که رایانه هنگ کرده و هیچ راهی جز این عمل ندارید، از دکمه Power استفاده کنید و نگرانی از این بابت وجود ندارد ولی توجه کنید، فقط در مواقع ضروری انجام گردد و از تکرار آن حتماً پرهیز نمایید چون خطرات خود را دارد و حتی ممکن است به هارد آسیب بزند.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش سرعت عملکرد لپ تاپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =