نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

5 ترفند کاربردی برای افزایش سرعت لپ تاپ

اگر روزانه با قابلیت های لپ تاپ به دنبال انجام پروژه های کاری و دانشجویی باشید، احتمالا انتظار دارید سرعت پردازشی نسبتا بالایی در سیستم دیده شود. کندی لپ تاپ در ارائه ی قابلیت های مختلف آن مشکل رایجی است که کاربران برندهای مختلف مرتبا از آن شکایت می کنند. در این مقاله نکاتی را بیان می کنیم که برای افزایش سرعت لپ تاپ کاربرد دارند. اگر از کاربران همیشگی لپ تاپ ها هستید، این مقاله برای شماست.

استفاده از هارد ssd و رفع مشکل کندی لپ تاپ

اولین نکته برای افزایش سرعت لپ تاپ، تعویض هارد است. برای تداوم استفاده از لپ تاپ های قدیمی تعویض هارد hdd به ssd حائز اهمیت است. با این کار نه تنها سرعت پردازش های لپ تاپ از جمله سرعت بوت شدن سیستم افزایش می یابد، بلکه امنیت لپ تاپ نیز بیش از قبل خواهد شد.

حذف برنامه های اضافی موجود در لپ تاپ

اگر لپ تاپ شما مملو از نرم افزارهای مختلف است، باید دست به کار شوید و برنامه های بلا استفاده را از هارد سیستم حذف کنید. حضور برنامه های فراوان بر روی هر هاردی چون هارد لپ تاپ، تبلت و گوشی باعث کندی پردازش های دستگاه می گردد. پس از حذف برنامه های مختلف و حجیم، CPU فضای بیشتری برای اجرای ابعاد اصلی نرم افزار لپ تاپ خواهد داشت. در واقع افزایش سرعت لپ تاپ با بهبود کارایی CPU پس از حذف برنامه های اضافی ممکن می شود.

تمیز کردن اصولی لپ تاپ

یکی از نکات پیش پا افتاده ای که برای افزایش سرعت لپ تاپ کاربرد دارد، تمیز کردن لپ تاپ است. متاسفانه این موضوع معمولا از طرف کاربران عادی نادیده گرفته می شود. اما به خاطر داشته باشید که حضور آلودگی ها و ذرات گرد و غبار باعث افزایش دمای قطعات داخلی لپ تاپ شده و کارایی صحیح CPU را مختل می کند. هنگام تمیز کردن لپ تاپ درزهای مرتبط با فن آن را هم فراموش نکنید.

این مطلب را از دست ندهید   ویروسی شدن لپ تاپ

مرتب سازی صفحه ی دسکتاپ لپ تاپ

مسئله ی دیگری که باید برای افزایش سرعت لپ تاپ به آن دقت داشته باشید، مرتب سازی صفحه ی دسکتاپ است. افرادی که همه چیز را بر روی دسکتاپ ذخیره می کنند، فشار زیادی به ساختار نرم افزاری لپ تاپ خود وارد می سازند. آیکون های بلااستفاده را از دسکتاپ حذف کنید. این کار را با خیالی آسوده انجام دهید. حذف آیکون از دسکتاپ باعث پاک شدن کامل نرم افزارهای دستگاه نخواهد شد.

به روزرسانی درایورهای مختلف لپ تاپ

آپدیت درایورهای مختلف نقش پر رنگی در افزایش سرعت لپ تاپ دارد. البته نسخه ی 10 ویندوز به صورت خودکار درایورهای سیستم شما را آپدیت می کند. اما بهتر است به صورت دستی نیز وضعیت درایورهای لپ تاپ را بررسی کنید و اگر اختلالی در این روند اتوماتیک دیده شد، درایورها را تک به تک آپدیت کنید. برای به روز رسانی درایورها تنها باید به وب سایت اصلی برند سازنده ی لپ تاپ مراجعه کنید. جهت کسب راهنمایی های بیشتر همواره می توانید با کارشناسان نمایندگی تعمیرات نوت بوک تماس حاصل فرمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =