نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ از چیست؟

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ با منشأ سخت افزاری و نرم افزاری یکی از مشکلات رایج کاربران عزیز می‌باشد. گاهی خاموش شدن دستگاه آن‌قدر بد نیست مثلاً در مواقع حساس سیستم برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی دستگاه را خاموش یا به اصلاح خود صیانتی یا self-Protecting انجام می‌گیرد. اختلالاتی متعددی سبب بروز این مکانیسم دفاعی می‌شود که در ادامه به شایع‌ترین دلایل این اتفاق اشاره خواهیم کرد.

دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

اینجا به عوامل خاموشی یکباره کامپیوتر اشاره شده و چنانچه دستگاه شما به شکل ناگهانی ریستارت می‌شود، به مقاله حل مشکل ریستارت ناگهانی مراجعه نمایید.

بالا رفتن دمای لپ تاپ

افزایش دمای سیستم برای قطعاتی مهم مثل پردازشگر و برد خطرناک است، بدین جهت لپ تاپ با مکانیسم دفاعی که در سیستم عامل تعریف شده، خود به خود خاموش می‌شود. خرابی فن، استفاده طولانی در طول روز از دلایل گرم شدن کامپیوتر به شمار رفته و تهویه مناسب دستگاه انجام نمی‌گیرد. از کار افتادن فن همراه با صدای شدید و ناهنجار یا بدون صدا است.

از آنجا که باز کردن لپ تاپ به خاطر ساختار ویژه‌اش کاری سخت و باطل کننده ضمانت است، جهت اطمینان از بروز اختلال در این قسمت سیستم، می‌توانید نرم‌ افزارهای مرتبط را از سایت‌ سازنده لپ تاپ یا سایر وبسایت‌های معتبر نصب و استفاده کنید.

بروز مشکل سخت افزاری

شکسته شدن و آسیب یکی از قطعات به ویژه در دستگاه‌هایی که تعمیر شده‌اند، یکی از دلایل خاموشی ناگهانی می‌باشد. اگر سخت افزار جدیدی مانند پردازشگر، رم، کارت گرافیک و … را اضافه یا جایگزین قبلی کرده‌اید، این قطعات را مورد بررسی قرار داده تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. گاهی این مشکل مربوط به Power دستگاه است که بررسی تمامی این موارد نیاز به آشنایی کامل با پیکربندی و قطعات لپ تاپ دارد. برای پیشگیری از خرابی بیش از حد، دستگاه را به متخصصین نمایندگی بسپارید تا با بررسی همه جانبه اجزاء مشکل را عیب‌یابی و رفع کنند.

این مطلب را از دست ندهید   ریستارت اجباری سخت افزاری لپ تاپ

رطوبت و بخار آب یکی از مواردی است که در عملکرد سخت افزارها اختلال ایجاد کرده و منجر به خاموشی سیستم می‌گردد. آب‌خوردگی و نفوذ آب به درون وسیله، منجر به سولفاته شدن قطعات الکترونیکی شده و خسارت جبران‌ناپذیری وارد خواهد کرد. برای رفع آبخوردگی لپ تاپ به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

از کارافتادن باتری

باتری‌های لپ تاپ در اثر استفاده نادرست یا در گذر زمان و استهلاک رو به خرابی و فرسودگی پیش می‌رود و این امر اجتناب‌ناپذیر نیست. فقط می‌توانید با رعایت نکاتی بر عمر مفید منبع تغذیه بیفزاید. وقتی ظرفیت باتری کاهش می‌یابد، عمل شارژ به خوبی انجام نگرفته و برق‌رسانی به اندازه کافی و خوب صورت نمی‌گیرد، بنابراین لپ تاپ زودتر خاموش می‌شود. یکی از کارهایی که می‌توانید برای افزایش کیفیت و عمر باتری انجام دهید، کالیبراسیون است.

خرابی رم

خرابی و وجود اختلالات در رم یا اسلات آن به اشکال مختلفی مانند هنگی، کندی و پیام خطای صفحه آبی، ریستارت شدن و خاموش شدن ناگهانی و غیره بروز می‌کند. با این حال تشخیص خرابی رم بر عهده کارشناسان مربوط است و در صورت اثبات، باید تعویض یا به کمک اسپری‌های مخصوصی رفع مشکل شود.

ولتاژ شارژ اشتباه

چنانچه حین اجرای یک بازی، لپ تاپ ناگهان خاموش شود، می‌توان به ولتاژ شارژ اشتباه شک کرد. اکثر گیم‌ها نیاز به اختلاف پتانسیل بالا در حدود 100 تا 240 ولت دارند و نباید از شارژرهای کمتر یا بیشتر از این محدوده استفاده کرد.

اختلال در درایور کارت گرافیک

زمانی که سیستم عامل جدیدی را نصب می‌کنید، از نصب درایور و تغییر کارت گرافیک مطمئن شوید چون تغییر درایور DISPLAY می‌تواند از دلایل خاموشی سیستم شما باشد. برای اطمینان از بروز این مسئله، به دنبال فایل‌های dump در کامپیوتر باشید تا با بررسی این فایل، دلیل مشکل پیش آمده مشخص شود.

این مطلب را از دست ندهید   پاک کردن فایل پنهان هارد

ویروسی شدن لپ تاپ

برخی از باج‌افزارها با نفوذ به سیستم منجر به خاموش و روشن شدن دستگاه می‌شود. همیشه مواظب دستگاه‌های جانبی مانند فلش، هارد خارجی و سایت‌های مشکوک در شبکه اینترنت باشید تا لپ تاپ به بدافزار آلوده نشود. یک آنتی ویروس خوب را نصب کرده تا با اسکن روزانه از آلوده نبودن کامپیوترتان مطمئن شوید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 12 =