نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تنظیمات بایوس لپ تاپ بدون UEFI

بایوس مجموعه‌ای از برنامه‌های ذخیره شده در حافظه رام است. بایوس اولین کدی است که با روشن کردن کامپیوتراجرا می‌شود. بعد از اجرا شدن بایوس بارگذاری سیستم عامل انجام می شود. از وظایف بایوس تشخیص قطعاتی مانند کارت گرافیکی، صفحه کلید ، پردازنده، رم و سایر سخت افزارهای سیستم است. بایوس در ابتدا توسط خود شرکت سازنده برنامه ریزی می شود. اما در مواردی نیاز به تنظیم آن وجود دارد. تنظیمات بایوس لپ تاپ عملیاتی تخصصی است، که باید توسط مهندسین و متخصصین خبره صورت گیرد. در این مقاله به صورت نمونه نحوه تنظیمات بایوس لپ تاپ ایسوس برای شما بیان می شود. اگر نیاز به انجام تنظیمات در بایوس لپ تاپ شما ایجاد شد با مراجعه به نمایندگی تعمیرات نوت بوک از متخصصین ما کمک بگیرید.

هنگام تنظیمات بایوس لپ تاپ ایسوس نکات خاصی را باید مد نظر داشت. در نوت بوک ایسوس برای تنظیم بایوس و نصب ویندوز و برنامه های کاربردی نیاز به فایل های UEFI ضروری است. شما برای اینگونه عملیات ها باید دیسک یا فلش مموری دارای فایل UEFI را همراه داشته باشد. در ادامه روشی برای تنظیم بایوس بدون استفاده از این نوع فایل بیان خواهد شد.

ورود به تنظیمات بایوس

مرحله اول برای انجام تغییرات در تنظیمات بایوس لپ تاپ ، ورود به پنل تنظیمات آن است. بنابراین برای ورود به تنظیمات بایوس بعد از روشن کردن دستگاه کلید Esc را فشار دهید. به این نکته که زمان فشردن این کلیک باید هنگام نمایش لوگو باشد توجه کنید. در این پنل شما می توانید با استفاده از کلید های جهت نما تنظیمات را انجام دهید. گزینه Enter Setup را در محیط مورد نظر بیابید. حال با استفاده از کلیدهای جهت نما بر روی Enter Setup بروید و کلید Enter را بزنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر و تعویض مادربرد لپ تاپ

نحوه تنظیمات بوت

پس از ورود با محیط تنظیمات بایوس، وقت آن است که تنظیمات بایوس لپ تاپ صورت گیرد. پس از ورود به تنظیمات بایوس گزینه Securit را انتخاب کنید. بعد از باز شدن زیر منو Secure Boot Menu را بیابید. در این قسمت شما امکان غیر فعال سازی Secure Boot Control را دارید. بنابراین برای غیر فعال سازیSecure Boot Control گزینه Disabled را انتخاب کنید.

بعد از انجام مرحله قبلی با استفاده از منوی Boot، قسمت Launch CSM را فعال کنید. برای انجام این کار پس از انتخاب Launch CSM، گزینه Enabled را انتخاب کنید. پس از اتمام این کار تنظیمات لازم بر روی بایوس صورت گرفته است.

نهایی کردن تنظیمات بایوس

پس از انجام تمام این مراحل، تنظیمات صورت گرفته باید ثبت شود. برای این کارمنوی Save & Exit را بیاید. پس از پیدا کردن این گزینه با استفاده از کلید های جهت نما روی گزینه Save & Exit بروید. سپس گزینه Save Changes and Exit را انتخاب کنید. با این کار تنظیمات بایوس لپ تاپ ذخیره می شود و شما از تنظیمات خارج خواهید شد. با خروج از تنظیمات بایوس با مشاهده آرم دستگاه ، جهت انتخاب و بوت دیسک و یا فلش مموری مد نظر، مجددا کلید Esc  را فشار دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 2 =