نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تمیز کردن لپ تاپ چگونه است؟

اگر از لپ تاپ خود مدت طولانی استفاده می‌کنید، حتماً نیاز به سرویس و تمیز کردن دارد چون گرد و غبار و آلودگی زیادی اجزای داخلی را فرا گرفته و از سویی گرد و خاک عملکرد فن را کاهش و منجر به افزایش دمای دستگاه و اثر منفی بر سایر قطعات مثل سی پی یو و کارت گرافیک می‌گذارد. یکی از راه‌های بهبود عملکرد سیستم، تمیز کردن آن است. شما شاید پاک کردن کامپیوترتان را جدی نگیرید ولی برای افزایش عمر و استفاده بهتر حتماً بعد از گذشت مدت طولانی از خرید این گجت اقدام به گردگیری و زدودن آلودگی‌های درون آن بکنید. ما در این مقاله نحوه تمیز کردن لپ تاپ را توضیح داده‌ایم تا به کارتان آید. این آموزش‌ها برای افرادی که تمایل به فروش دستگاه خود دارند نیز مناسب است.

ابزارهای لازم برای تمیز کردن لپ تاپ

وسایلی که جهت پاک‌سازی لپ تاپ لازم دارید، به راحتی یافت شده و هزینه چندانی نیز ندارند.

  • پارچه مایکروفایبر

برای تمیز کردن لپ تاپ از هر پارچه‌ای استفاده نکنید، چون به صفحه نمایش سیستم صدمه زده و موجب خراشیدگی و خط می‌گردد. بدین منظور از یک پارچه نرم و لطیف به نام مایکروفایبر که برای این کار تولید شده است استفاد کنید. معمولاً هنگام تهیه بسته محلول تمیز کننده لپ تاپ، یک پارچه ماکروفایبر همراه آن است.

  • آب تصفیه شده یا محلول مخصوص

شما می‌تواتید اقدام به تهیه محلول مخصوص این کار کرده یا از آب تصفیه شده برای پاک کردن استفاده کنید و شرکت‌های بزرگی، به کارگیری آب تصفیه شده بدون جرم را پیشنهاد می‌کند.

  • اسپری

برای پاشیدن آب نیاز به یک اسپری دارید، می‌توانید از یک اسپری خالی سایر مواد شوینده استفاده کنید.

  • گوش پاک‌کن

برای تمیز کردن حاشیه‌ها و قسمت‌هایی که دسترسی به آن سخت است نیاز به ابزاری مثل گوش پاک است.

  • هوای فشرده

جهت پاک کردن گرد و غبار نیاز می‌شود.

  • دمنده هوا

برای جمع کردن گرد و غبار نیاز به یک وسیله‌ای به نام دمنده هوا است. برای این کار هرگز از سشوار استفاده نکنید.

  • الکل سفید

اگر ال سی دی لپ تاپ‌تان جرم زیای دارد، می‌توان از الکل سفید بهره برد.

این مطلب را از دست ندهید   حذف کش نوت بوک

مراحل تمیز کردن لپ تاپ

نخست قبل از هر کاری لپ تاپ را خاموش و مراقب باشید در حالت Sleep قرار نداشته باشد تا از اتصالی و خرابی پیشگری شود.

نظافت بدنه

صفحه لپ تاپ را بسته و به کمک پارچه مایکروفایبر مرطوب، شروع به پاک کردن بدنه دستگاه کنید. برای مرطوب‌سازی، 2 تا 3 اسپری آب روی آن زده و حواستان باشد، پارچه نباید در حدی خیس شود که آب از آن چکه کند.

جهت تمیز کردن تمام پشت لپ تاپ و بغل‌ها، پارچه را به شکل دورانی حرکت دهید تا لکه‌ها به خوبی رفع و فشار کمتری به سیستم وارد گردد. همچنین حین استفاده از پارچه، آن را با انگشتان خود گرفته و روی بدنه دورانی حرکت دهید و از کف دست استفاده نکنید چون به لپ تاپ فشار وارد می‌کند. هنگام تمیز کردن از پورت‌ها دوری کرده و مواضب باشید تا رطوبت وارد آن‌ها نشود.

برای پاک‌سازی حفره‌ها و گوشه‌های که با پارچه ممکن نیست، گوش پاک‌کن را برداشته و اقدام به رفع چرک و گرد این نواحی نمایید.

تمیز کردن صفحه کلید و پد لمسی

یک دستمال دیگر برداشته و با حرکات دورانی پد لمسی را پاک کنید. برای کیبورد می‌توانید یک دستمال‌ آنتی باکتریال تهیه کنید چون آلوده‌ترین قسمت لپ تاپ به شمار می‌رود. ابتدا دمنده هوا را به صورت زاویه‌دار نزدیک دکمه صفحه کلید قرار داده تا گرد و خاک و تکه‌های ریز غذا را بکشد. سپس دستمال مایکروفایبر را برداشته و سطوح همه کلیدها را پاک کنید. سپس هر دکمه را با دستمال ضد باکتری به خوبی پاک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کار نکردن دوربین

تمیز کردن پورت‌ها

دستگاه دمنده را برداشته و همه درگاه‌ها را گردگیری و سپس با یک گوش‌پاک‌کن اقدام به تمیز کردن درون پورت‌ها کنید. در حین پاک کردن فشار زیادی وارد نکنید تا پین‌های حساس درگاه‌ها کج و آسیب نبینند.

تمیز کردن صفحه نمایش

این قسمت بیرونی لپ تاپ بسیار حساس است و باید بیشتر مواظب باشید چون هر گونه وارد کردن نیرو ممکن است به پیکسل‌های نمایشگر صدمه بزند که در بین انواع پنل صفحه نمایش، TN حساس‌تر بوده ولی ISP‌ها دارای یک صفحه شیشه‌ای محافظ هستند.

نخست سیستم را به پشت روی یک سطح صاف گذاشته، به این صورت که صفحه کلید روی هوا باشد تا بتوانید به راحتی صفحه را پاک کرده و همچنین میزان فشاری که وارد می‌کنید را احساس و از آوردن نیروی زیاد پرهیز ‌کنید. اکنون با دستمال نرم، گرد و خاک آن را برداشته و برای تمیز کردن گوشه‌های ال سی دی باید پارچه را دور انگشت پیچیده و جمع کنید یا اینکه از گوش‌پاک‌کن استفاده کنید. سپس دستمال مایکروفایبر را با اسپری مرطوب نموده و با حرکات دورانی روی صفحه بکشید. برای گوشه‌ها نیز مانند مرحله قبل انجام دهید.

اگر ال سی دی لپ تاپ شما به این روش پاک نشد و وضعیت کثیفی صفحه خراب‌تر از این حرف‌ها بود، باید از الکل سفید استفاده کنید. برای تهیه محلول، آب و نیم‌درصد الکل را مخلوط و سپس روی پارچه اسپری کنید.

تمیز کردن قسمت‌های درونی و فن

اگر آشنایی با پیکربندی لپ تاپ دارید، به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. در غیر این صورت این کار را به یک فرد متخصص سپرده تا در حین باز کردن و تمیزی قطعات داخلی به آن‌ها آسیبی نرسد. همچنین می‌توانید به دفترچه راهنما دستگاه مراجعه و طبق دستورات دفترچه درب پشتی و پنل را باز و به رم، هارد، فن و … دسترسی پیدا کنید. نکته‌ای که اینجا وجود دارد، این است که اگر مدت گارانتی رایانه باقی مانده، با باز کردن از بین می‌رود. زمانی که کامپیوتر را باز کردید، از اسپری هوای فشرده برای پخش و خاک‌روبی قسمت‌های داخلی بهره ببرید. مهم‌ترین قطعه‌ای که باید گردگیری شود، فن دستگاه می‌باشد تا بعد از تمیزی سبک شده و انرژی زیادی برای چرخش و تخلیه هوای گرم صرف نکند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر کارت گرافیک

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 11 =