نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اولترابوک در مقابل لپ‌ تاپ. اولترابوک ها نسل نسبتا تازه ای از کامپیوترهای قابل حمل هستند. همانطور که در این مقاله توضیح داده شده است که یک اولترابوک چیست، آنها باریک، سبک، درجه یک و سریع هستند، به همین دلیل بسیاری از آنها، از جمله سازندگان آنها در اینتل، می گویند که قرار است از لپ تاپ شارپ های معمولی محبوب تر شوند. به همین دلیل است که در ادامه چندین جنبه مهمی را که باید در مورد اولترابوک ها و لپ تاپ شارپ های استاندارد بدانید، وجه اشتراک آنها و مهمتر از آن وجه تمایز آنها را به شما خواهیم گفت.

اولترابوک در مقابل لپ‌ تاپ

بررسی ویژگی های اولترابوک و لپ تاپ شارپ

لپ‌تاپ شارپ‌های استاندارد، همان‌طور که احتمالاً بیشتر شما قبلاً می‌دانید، رایانه‌های شخصی متحرک هستند و در طیف گسترده‌ای از اشکال و اندازه‌ها عرضه می‌شوند. آنها نمایشگرهایی بین 10 تا 18 اینچ در مورب ارائه می دهند، می توانند از 2 تا 18 پوند وزن داشته باشند و مجموعه ای از تنظیمات و ویژگی های سخت افزاری را در خود جای دهند.

لپ‌تاپ شارپ‌های 15.6 اینچی شاید این روزها محبوب‌ترین لپ‌تاپ شارپ‌ها در کلاس‌های خود باشند، زیرا آن‌قدر قدرتمند هستند که می‌توانند با تمام فعالیت‌های روزمره شما (مرور، چت، گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم، بازی کردن برخی بازی‌ها) به خوبی انجام دهند، اما همچنین سبک و قابل حمل هستند. به اندازه کافی برای حمل در صورت نیاز

اولترابوک ها نوعی لپ تاپ شارپ «ویژه» هستند. از بسیاری جهات، آنها کمابیش شبیه نوت بوک های معمولی به نظر می رسند و رفتار می کنند. اما آنها باید مجموعه ای از معیارها را برای به دست آوردن عنوان “اولترابوک” داشته باشند، معیارهایی که توسط اینتل تعیین شده است، که در واقع چندی پیش این دسته از کامپیوترها را تاسیس کرد.

به طور خلاصه، اولترابوک‌ها باید باریک باشند (ضخامت 18 میلی‌متر یا کمتر برای دستگاه‌هایی با نمایشگرهای کمتر از 14 اینچ و 23 میلی‌متر برای دستگاه‌هایی که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر دارند)، باید پلتفرم‌های سخت‌افزاری ULV اینتل و ذخیره‌سازی سریع (SSD یا ترکیبی از HDD و HDD و HDD) را در کنار هم قرار دهند. حافظه SSD)، باید حداقل 5 ساعت با شارژ کار کند و از چندین فناوری اینتل مانند فناوری ضد سرقت یا محافظت از هویت پشتیبانی کند.

این مطلب را از دست ندهید   ریختن مایعات روی لپ تاپ

شباهت ها اولترابوک ها در مقابل لپ تاپ شارپ ها

اولترابوک اساساً یک نوع لپ‌تاپ شارپ انتخابی است و بنابراین شباهت‌های زیادی بین این رایانه‌های جدید فوق‌قابل حمل و نوت‌بوک‌های «معمولی» وجود دارد.

عملاً، به جز چند استثنا که بعداً به تفصیل توضیح داده خواهد شد، اولترابوک ها و لپ تاپ شارپ های استاندارد دارای ویژگی های مشترک بسیاری هستند، مانند شکل و فرم، عناصر استاندارد بدنه (صفحه نمایش، صفحه کلید، پورت ها، سخت افزار) و عملکرد کلی آنها. همانند بسیاری از لپ‌تاپ شارپ‌ها، اولترابوک‌ها از ویندوز و تمامی نرم‌افزارهای سازگار با سیستم‌عامل مایکروسافت، از مرورگرهای اصلی یا برنامه‌های آفیس گرفته تا برنامه‌ها یا بازی‌های پیچیده‌تر استفاده می‌کنند.

به عبارت دیگر، اولترابوک‌ها نسخه‌های نازک‌تر، قدرتمندتر و بادوام‌تر لپ‌تاپ شارپ‌های معمولی هستند. اما می توانید از آنها برای کارهایی کم و بیش مشابه که از یک لپ تاپ شارپ معمولی انجام می دهد استفاده کنید.

تفاوت ها اولترابوک ها در مقابل لپ تاپ شارپ ها

با این حال، جزئیات کوچک زیادی وجود دارد که این دو طرف را از هم متمایز می کند، و من در بخش بعدی مقایسه این لپ تاپ شارپ ها با اولترابوک ها در مورد آنها بیشتر به شما خواهم گفت، که در مورد تفاوت های بین این دو صحبت می کند.

طراحی و ظاهر

از ابتدا، اولترابوک‌ها در مقایسه با اکثر لپ‌تاپ شارپ‌ها یک چیز دارند: باریک‌تر و در عین حال سبک‌تر. به عنوان مثال، بخش 13.3 اینچی را در نظر می گیریم، جایی که اکثر اولترابوک ها کمتر از 3 پوند وزن دارند و تا 18 میلی متر ضخامت دارند، در حالی که لپ تاپ شارپ های قابل حمل معمولی ضخیم تر هستند و ترازو را به 4 پوند یا بالاتر می برند، با تنها چند استثنا در میان نوت بوک های تجاری ممتاز.

این مطلب را از دست ندهید   نصب نرم افزار XP لپ تاپ

اینتل در واقع محدودیت وزنی را برای اولترابوک ها اعمال نمی کند، اما همانطور که قبلا ذکر شد، در مورد ضخامت آنها محدودیتی اعمال می کند. اولترابوک های 14 اینچی باید 18 میلی متر یا کمتر در ضخامت ترین نقطه خود (0.7 اینچ) اندازه گیری کنند، در حالی که اولترابوک های بزرگتر 14 و 15.6 اینچی می توانند تا 21 میلی متر (0.8 اینچ) ضخامت داشته باشند. اگر یک صفحه نمایش لمسی در اولترابوک خاصی وجود داشته باشد، حد مجاز به 23 میلی متر (0.9 اینچ) افزایش می یابد.

هیچ چیز از نظر کیفیت ساخت یا مواد مورد استفاده برای کیس ها نیز تحمیل نشده است، اما اکثر اولترابوک ها با ظاهر و به طور کلی کیفیت بالای خود را تحت تاثیر قرار می دهند. در واقع، منیزیم، آلومینیوم، فیبر کربن، شیشه و سایر مواد ممتاز اغلب در اولترابوک ها یافت می شوند، در حالی که در لپ تاپ شارپ های معمولی معمول نیست، مگر اینکه در مورد گزینه های بالاتر صحبت کنیم.

صفحه کلید

با بلند کردن درپوش ها، متوجه خواهید شد که اکثر اولترابوک ها به دلیل شبح نازک خود صفحه کلیدهای نسبتا کم عمقی ارائه می دهند، و اینجا جایی است که لپ تاپ شارپ های کلاسیک می توانند در مقابل رقبای خود قدم بگذارند، زیرا فضای بیشتری برای قرار دادن صفحه کلید بهتر روی آنها وجود دارد.

اما این یک قانون رایج نیست، زیرا تعداد زیادی اولترابوک با صفحه کلید خوب و حتی لپ تاپ شارپ های بیشتری با کیبوردهای افتضاح وجود دارد. گذشته از این، شایان ذکر است که در اکثر اولترابوک ها صفحه کلیدهایی با نور پس زمینه دریافت خواهید کرد، در حالی که در لپ تاپ شارپ ها، این ویژگی فقط برای مدل های پریمیوم محفوظ است.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال لپ تاپ با دستگاه جانبی

سخت افزار و اجرا

و سپس سخت افزار داخل آن است. در حالی که اولترابوک‌ها باید بر روی پلتفرم‌های ULV اینتل ساخته شوند و از آنجایی که بسیار باریک هستند، معمولاً دارای گرافیک یکپارچه هستند (اگرچه برخی از آنها دارای تراشه‌های مجزا نیز هستند)، پیکربندی‌های بیشتری برای نوت‌بوک‌های کلاسیک وجود دارد که از پایین‌ترین حد ممکن است. راه‌اندازی‌های سطح اولیه قدرت، تا بهترین پردازنده‌های چهار هسته‌ای و راه‌حل‌های گرافیکی اختصاصی موجود در جدیدترین دستگاه‌های بازی.

اولترابوک‌ها نیز نسبتاً سریع هستند، زیرا آن پلتفرم‌های ULV می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند، به خصوص زمانی که با مقدار مناسبی از رم و گزینه‌های ذخیره‌سازی سریع همراه باشند، که معمولاً در یک رایانه مدرن استاندارد یک گلوگاه است (هاردهای معمولی بسیار کند هستند، زیرا برخلاف SSD ها یا راه حل های هیبریدی موجود در اولترابوک ها). با این وجود، پلتفرم‌های ULV برای ایجاد تعادل مناسب بین قدرت و کارایی طراحی شده‌اند، به همین دلیل است که پیکربندی‌های قوی‌تر زیادی در لپ‌تاپ شارپ‌ها خواهید یافت که بهترین عملکرد را ارائه می‌کنند، بدون توجه به عمر باتری.

عمر باتری

در نتیجه، اولترابوک ها با شارژ بسیار بیشتر از لپ تاپ شارپ های معمولی دوام می آورند. در واقع، مقررات اینتل بیان می‌کند که اولترابوک‌های IvyBridge یا قدیمی‌تر باید حداقل 5 ساعت با شارژ کار کنند، در حالی که اولترابوک‌های جدید باید قوانین سخت‌گیرانه‌تری را رعایت کنند: 9 ساعت بی‌کاری، بیش از 6 ساعت پخش ویدیو، و حداقل 7 ساعت. روزهای آماده به کار به همین دلیل است که اولترابوک‌های نتایج قابل توجهی از عمر باتری ارائه می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه: بررسی BIOS در لپ تاپ شارپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 13 =