نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ چه کنیم؟

اگر آب یا هر نوع مایعی روی  لپ تاپ یا تبلت ریخت چه باید کرد آنهاست. این اتفاق ممکن است منجر به سوختن مدارهای الکترونیکی لپ تاپ شما شود. در زمان ریختن مایعات روی لپ تاپ خونسردی خود را حفظ کرده و از سوختگی لپ تاپ خود جلوگیری کنید. رفع تمامی نواقص و خرابی‌های نوت بوک، گردگیری حرفه‌ای تمامی اجزا و قطعات، تعویض قطعات از کار افتاده با قطعات اصل و … برخی از ویژگی‌های تعمیرات انجام شده در مرکز تعمیرات نوت بوک می‌باشند. مرکز تعمیرات نوت بوک با تکیه بر مهندسان باسابقه و متعهد خویش در زمینه ارائه خدمات تخصصی تعمیرات نوت بوک و دیگر دستگاه‌های هوشمند خدمات زیادی به شما ارائه می دهند.

نکاتی که بعد از ریختن مایعات روی لپ تاپ باید رعایت کنیم:

مایعات اتصالات کوتاه در تجهیزات الکترونیکی ایجاد می کنند و به همین دلیل جدا کردن آن ها از جریان برق، هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ می تواند از این اتصالات جلوگیری کند. اگر لپ تاپ شما به برق متصل است آن را از برق جدا کنید. در صورتی که لپ تاپ شما به برق متصل نیست باتری آن را سریعا جدا کنید.

اگر میزان مایعات ریخته شده زیاد بود، قطعات لپ تاپ را از هم جدا کنید. اما هنگام جدا کردن قطعات مدارهای الکتریکی باید بسیار دقت کنید. شما در هنگام جدا نمودن قطعات باید به پیچ های مخفی توجه زیادی داشته باشید.همچنین دقت کنید که پیچ های جدا شده گم نشوند.

بعد از جدا نمودن قطعات هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ اگر اجزا لپ تاپ دارای لکه و رطوبت بود، لکه و رطوبت قطعات باید از بین بروند. لکه های برد می توانند با دستمال الکی، آب مقطر یا آب دیونیزه پاک شوند. آب لوله کشی می تواند باعث ایجاد رسوب روی قطعات شود. بنابراین بهتر است از هوا برای خشک کردن قطعات استفاده شود. استفاده از پنکه یا سشوار از راه های خشک کردن قطعه با هوا است. البته توجه داشته باشید که حتما از سشوار سرد استفاده کنید. سشوار گرم می تواند به قطعات آسیب جدی وارد کند.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی باتری لپ تاپ شا

اگر مقدار مایعات ریخته شده در حد چند قطره باشد می توان با جدا کردن چند کلید اطراف کلید مورد نظر و پاک کردن مایعات مشکل شما حل شود. می توان در مواقعی که مایعات در حد چند قطره باشد از باد سرد مانند سشوار باد سرد نیز استفاده کرد.

بعد از جدا نمودن قطعات از خشک بودن قطعات از جمله درایو، رم، هارد و …  مطمئن شوید.اگر قطعات مذکور خشک بود خسارت وارد شده سطحی می باشد. در این صورت باطری و آداپتور دستگاه را از آن جدا می کنیم و یکروز در جایی خشک می گذاریم. بعد از این مدت دستگاه را به برق وصل کنید اگر روشن شد پس مشکلی نیست.

برای خشک نمودن قطعات بهتر است از هوا استفاده شود. استفاده از پنکه یا سشوار از راه های خشک کردن قطعه با هوا است. البته توجه داشته باشید که حتما از سشوار سرد استفاده کنید. سشوار گرم می تواند به قطعات آسیب جدی وارد کند. برای خشک شدن قطعات بعد از ریختن مایعات روی لپ تاپ می توان از ژل سیلیکا یا برنج سفید هم استفاده کرد. برای این کار قطعه را در میان این مواد باید قرار داد. تا کامل شدن خشک شدن قطعات صبر کنید. هنگامی که تمامی قطعات خشک شد قطعات را در جای خود وصل کنید. حتما قبل از جدا نمودن قطعات توجه داشته باشید که مکان پیچ ها کجا است تا پیچ ها را به درستی متصل کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =