نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه طول عمر لپ تاپ را افزایش دهیم؟

لپ تاپ‌ها به علت ساختار ویژه و قرار گیری فشرده قطعات در کنار هم و همینطور قابل حمل بودن، بیشتر از کامپیوترهای دسکتاپ در معرض خطر و آسیب‌دیدگی قرار دارد. طول عمر یک لپ تاپ تحت تأثیر عوامل مختلف مانند طرز استفاده، ورود فناوری‌های جدید و مدل‌های مبتنی بر فناوری‌های نو و شرایط دیگری از این دست، متفاوت است. اما به طور کلی میانگین عمر یک لپ تاپ 4 سال تخمین زده شده است. گرچه برخی از محصولات برندهای معروف و شناخته شده ممکن است بیشتر عمر کنند. در کل پیش از دردسرهای تعمیر، بازیابی اطلاعات و تأمین قطعه به فکر پیشگیری و به تعویض انداختن این مسائل باشید.

نگهداری از باتری

اولین قطعه‌ای که زودتر از بقیه، فرسوده و از کار می‌افتد، باتری است. چنانچه باتری لپ تاپ شما در بازار وجود داشته باشد، با خرید یک جنس نو و تعویض با آن، مشکل حل می‌شود، در غیر این صورت، با از کار افتادن باتری، باید همواره دستگاه به برق متصل باشد و امکان جا به جایی وجود نخواهد داشت. به همین دلیل بهترین راه، مراقبت و استفاده صحیح از آن است تا دیرتر با مشکل خرابی باتری مواجه شوید.

اولین نکته، به کارگیری یک محافظ برق است تا سیستم از نوسانات جریان الکتریکی به دور باشد. اگر دقت کرده باشید، زمانی که کامپیوتر را به پریز متصل می‌کنید، گاهی جرقه‌های کوچکی در اطراف پریز مشاهده می‌شود. این جرقه‌ها نشان‌دهنده نوسانات جریان برق است. استفاده از یک محافظ تا حدودی این مشکل را برطرف می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   شبکه دو لپ تاپ به صورت بیسیم

هر چند ماه یکبار عمل عمل کالیبراسیون را برای باتری انجام دهید تا کارکرد آن بهبود یابد و همینطور عدم استفاده طولانی مدت، به آن آسیب وارد می‌کند. مورد دیگر شارژ آن است، سعی کنید عمل شارژدهی بیشتر از 80 درصد نشود و قبل از اینکه میزان انرژی باتری به کمتر از 20 درصد برسد، آن را به برق بزنید.

تمیز نگه داشتن لپ تاپ

همیشه سعی کنید دستگاه‌تان را به کمک هوای فشرده گردگیری کنید تا به فن آسیبی وارد نشود چراکه گرد و خاک باعث کاهش کارایی فن شده و منجر به افزایش دما سیستم و کاهش عمر قطعاتی نظیر پردازشگر و مین برد خواهد شد. همینطور برای پاک کردن، می‌توانید از یک پارچه نرم نم‌دار به کمک محلول مخصوص صفحه نمایش کامپیوتر، استفاده کنید.

قرار دادن لپ تاپ در محیط مناسب

برای قرار دادن لپ تاپ روی سطحی، بهتر است این سطح صاف و سخت باشد، قطعات لپ تاپ به صورت فشرده در فضای کمتری کنار هم قرار گرفته‌اند، بنابراین گرمای تولید شده باید از کناره‌ها و زیر دستگاه خارج شود. سطح صاف، فضای کافی برای تهویه هوا را فراهم می‌کند، پس هیچ وقت لپ تاپ را روی سطوح نرم مانند رختخواب، تشک و غیره به خصوص هنگام شب قرار نداده تا مسیر محدود برای خروج هوای گرم مسدود نشود. نکته دیگر، اگر از لپ تاپ برای کار و به مدت طولانی استفاده می‌کنید، بهتر است، یک وسیله‌ای به اسم کول پد (Cool pad) را در زیر آن قرار بدهید. این ابزار دارای پایه‌های بالاتر از سطح زمین داشته و همچنین مجهز به فن است تا هوای گرم را کشیده و به بیرون خارج دهد. مصرف انرژی کول پد بسیار کم و توسط یک کابل UDB به لپ تاپ وصل می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   کیف مناسب برای لپ تاپ

در حین کار با کامپیوتر از خوردن و آشامیدن بپرهزید زیرا احتمال افتادن تکه‌های غذا روی صفحه کلید و قرار گیری آن‌ها بین دکمه‌ها وجود دارد. این محل جای مناسبی برای لانه کردن حشرات است. ریختن مایعات نیز موجب آب خوردگی و نفوذ به داخل سیستم شده که این امر باعث سولفاته شدن قطعات و خرابی لپ تاپ‌تان می‌شود. بدین ترتیب از دست دادن اطلاعات و آسیب دائمی به قطعات را تجربه کرده و در بیشتر مواقع هزینه تعمیرات از خرید یک دستگاه نو بیشتر خواهد بود.

فشار بیش از حد به تاچ پد

یکی از قسمت‌هایی که بیشترین کاربرد را در لپ تاپ دارد، تاچ پد آن است. اهمیت این بخش زمانی زیاد است که دسترسی به موس نداشته و مجبورید از آن استفاده کنید. سعی کنید هنگام استفاده به دکمه‌های دو طرف آن و خود تاچ پد فشار کمتری وارد کنید تا دچار خرابی برد و لمس پشت تاچ پد نشود.

مراقبت از هارد دیسک

در لپ تاپ‌های جدید قابلیت HDD Protection تعبیه شده تا در صورت ضربه و آمدن فشار به دستگاه، دیسک سخت صدمه نبیند. با این حال هنگام حمل و جا به جایی مراقب باشید تا آسیب نبیند. همینطور اگر لپ تاپ روشن است، آن را جا به جا نکنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =