نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل مشاهده رنگ غیر عادی نمایشگر لپ تاپ و راهکار های رفع آن

کیفیت نمایشگر لپ تاپ یکی از مهم ترین مولفه ها در حس رضایت کاربران لپ تاپ های مختلف از دستگاه مورد نظر است. کاربران لپ تاپ های مختلف باید در حین استفاده از لپ تاپ خود، کیفیت مطلوبی را در نمایشگر داشته باشند تا حس کاربری مطلوبی را تجربه کنند. منظور از کیفیت، رنگ، نور و وضوح تصویر بالا در نمایشگر است.

اما گاهی اوقات کاربران با مشکل به هم ریختن رنگ و تصویر در نمایشگر مواجه می شوند که می تواند استفاده از لپ تاپ مورد نظر را بسیار ناخوشایند کرده و نمایش تصویر و محتوا های مختلف را با مشکل مواجه نماید. در این شرایط معمولا کاربران شاهد رنگ غیر عادی نمایشگر لپ تاپ هستند و از این امر شاکی می شوند. در این جا می خواهیم در خصوص دلیل تغییر رنگ صفحه نمایش لپ تاپ و راه کار های رفع این مشکل صحبت کنیم.

نشانه های رنگ غیر عادی نمایشگر لپ تاپ

زمانی که تغییر رنگ صفحه نمایش لپ تاپ اتفاق می افتد، رنگ ها و تصاویر در نمایشگر به صورت بی کیفیت و به هم ریخته مشاهده می شود. در این حالت پیکسل های نمایشگر به هم می ریزد یا این که حتی پیکسل ها می سوزند. در نتیجه رنگ ها در نمایشگر به هم می ریزند یا این که تصاویر به صورت چهار خانه و به هم ریخته مشاهده می شوند.

از طرفی ممکن است در نمایشگر تصاویر به رنگ های قرمز، سبز یا بنفش نمایش داده شوند. تمام این موارد در کنار از دست رفتن کیفیت و وضوح تصویر و کم شدن و بهم ریختن نور صفحه نمایش، حالت های مختلفی از رنگ های غیر عادی نمایشگر لپ تاپ است. حال بهتر است دلیل این به هم ریختگی را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم اساسا چه مواردی موجب به هم ریختن و تغییر رنگ صفحه نمایش لپ تاپ می شود.

این مطلب را از دست ندهید   خطای Reboot and Select Proper Boot Device

دلایل بروز رنگ غیر عادی نمایشگر لپ تاپ چیست؟

بروز این مشکل و به هم ریختن تصاویر و رنگ نمایشگر که در حالت های مختلفی نیز دیده می شود می تواند به دلایل مختلف سخت افزاری و نرم افزاری رخ دهد. قطعا متناسب با حالتی که در نمایشگر دیده می شود، دلیل بروز مشکل نیز متفاوت است. اما در کل به هم خوردن تنظیمات نور و تصویر از جمله تنظیمات روشنایی، تنظیمات نور، تنظیمات رزولوشن تصویر و … می تواند از دلایل مهم به ریختن رنگ نمایشگر باشند.

راهکارهای تغییر رنگ صفحه نمایش لپ تاپ

از طرفی سوختن پیکسل ها، وارد شدن ضربه به مانیتور، ورود آب به صفحه نمایش دستگاه، خرابی و بروز مشکل در ال سی دی، خرابی دیوایس گرافیک لپ تاپ، خرابی و بروز مشکل در سی پی یو لپ تاپ و مواردی از این قبیل را می توان دلیل بروز رنگ غیر عادی نمایشگر لپ تاپ در نظر گرفت. گاهی اوقات با انجام برخی راه حل های ساده می توان مشکل را برطرف کرد. گاهی نیز برای رفع مشکل تغییر رنگ صفحه نمایش لپ تاپ به تعمیرات و عیب یابی تخصصی در یک مرکز معتبر نیاز است. مرکز سخت افزار ایران می تواند به عنوان یک مرکز معتبر در این خصوص خدمات لازم را ارائه دهد.

انجام تنظیمات رنگ و تصویر لپ تاپ

در قدم اول برای رفع مشکل تغییر رنگ نمایشگر دستگاه می توان به بخش کنترل پنل رفت و با انجام و تغییر برخی از تنظیمات، مشکل رنگ غیر عادی نمایشگر لپ تاپ مورد نظر را برطرف کرد. به این عمل اصطلاحا کالیبره کردن نمایشگر گفته می شود. در بخش تنظیمات رنگ و تصویر، می توان نور، رنگ، رزولوشن تصویر و روشنایی آن را تنظیم کرد. در قسمت کنترل پنل با کلیک کردن روی گزینه Calibrate display color می توان فرایند تنظیمات نور و رنگ و تصویر را قدم به قدم انجام داد تا به این ترتیب نمایشگر کالیبره شده و مشکل تغییر رنگ صفحه نمایش لپ تاپ و به هم ریختن تصاویر نیز برطرف شود. این راه حل در بسیاری از موارد نتیجه بخش خواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید   کار نکردن اسپیکر لپ تاپ

کالیبره کردن نمایشگر لپ تاپ از طریق وب سایت

اگر روش دستی نتیجه بخش نباشد، می توان از پروفایل های اختصاصی جهت کالیبراسیون نمایشگر استفاده کرد. این پروفایل ها در یک سری وب سایت های به خصوص قابل دسترس است و می توان با دانلود و نصب آن ها، به صورت کاملا دقیق تر فرایند تنظیم نور و رنگ نمایشگر را انجام داد. با نصب و دانلود این پروفایل و اجرای آن در بخش Color Management می توان آن را به عنوان پروفایل اصلی صفحه نمایش تعیین کرد و به این ترتیب مشکل رنگ غیر عادی نمایشگر لپ تاپ را برطرف کرد.

استفاده از ابزار ها و نرم افزار های پیشرفته

در کنار موارد بالا، یک راه حل دیگر برای بررسی و رفع مشکل رنگ غیر عادی نمایشگر لپ تاپ، استفاده از یک سری ابزار ها و نرم افزار هایی است که می توانند به کالیبراسیون نمایشگر کمک کنند. این نرم افزار ها به صورت رایگان در وب سایت ها در دسترس اند و می توان از آن ها برای کالیبره کردن نمایشگر استفاده کرد. این برنامه ها دقیقا رنگ و پیکسل های مانیتور را تست کرده و برای رفع مشکل فرایند های لازم را انجام می دهند. یکی از این نرم افزار ها، نرم افزار Eizo MonitorTest است که می توان از آن برای رفع مشکل تغییر رنگ صفحه نمایش لپ تاپ استفاده کرد.

رفع مشکل تغییر رنگ نمایشگر با تعمیرات تخصصی

اگر با تنظیمات مورد نیاز مشکل رنگ غیر عادی نمایشگر لپ تاپ برطرف نشد، باید دستگاه را برای بررسی های بیشتر و تخصصی تر به یک مرکز تعمیرات لپ تاپ ارجاع داد. خصوصا اگر آسیبی واضح به دستگاه وارد شده باشد. برای مثال در صورت آب خوردگی یا وارد شدن ضربه به لپ تاپ. در این خصوص می توان ابتدا راه کار هایی را دنبال کرد، برای مثال می توان به مقاله ” هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ چه کنیم؟ ” مراجعه کرد.

این مطلب را از دست ندهید   فعال کردن کیبورد لپ تاپ

سپس برای عیب یابی و رفع مشکل دستگاه را به تعمیرکار مجرب نشان داد. ممکن است  گرافیک لپ تاپ دچار مشکل شده باشد یا این که پردازنده آن نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. علاوه بر این، سوختن پیکسل های مانیتور یا خرابی و نیاز به تعمیر و تعویض ال سی دی یا پنل نمایشگر از دیگر راه کار هایی است که ممکن است برای رفع مشکل تغییر رنگ صفحه نمایش لپ تاپ در دستور کار قرار بگیرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =