نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

درست مانند تلویزیون ها، نمایشگر لپ تاپ شارپ نیز پس از چند سال شروع به سوسو زدن می کند. گاهی اوقات ممکن است متوجه خالی شدن صفحه نمایش حتی زمانی که لپ تاپ شارپ روشن است نیز شوید که می تواند به دلیل آسیب های نمایشگر لپ تاپ شارپ باشد. بعضی مواقع نیز ممکن است برخی از خطوط سفید روی صفحه نمایش پیدا کنید. ما برخی از رایج ترین آسیب های نمایشگر لپ تاپ شارپ را به همراه چند راه حل DIY فهرست کرد.

آسیب های نمایشگر لپ تاپ شارپ

روشن نشدن مانیتور از آسیب های نمایشگر لپ تاپ شارپ

این لزوما به این معنی نیست که مشکلی در مادربرد وجود دارد. اگر لپ ‌تاپ شارپ شما هر چند دقیقه یکبار خاموش می ‌شود و روشن نمی‌شود، احتمال خرابی آداپتور AC زیاد است. در صورت نیاز می‌توانید برای تأیید و تعویض آداپتور برق متناوب از یک متخصص کمک بگیرید. همچنین احتمال خرابی جک برق DC وجود دارد. کانکتور DC (یا دوشاخه DC) یک کانکتور الکتریکی است که برق ثابت دستگاه را تامین می کند.
اگر جک DC شکسته است، می توانید زاویه دوشاخه را در جک آن تنظیم کنید. اگر می بینید که برخی از چراغ ها روشن می شوند اما دستگاه هنوز بوت نمی شود، وقت آن رسیده است که جک DC را تعویض کنید. اگر کمکی نکرد، نشانه واضحی از مشکل مربوط به مادربرد است.

خطوط عمودی رنگی روی صفحه نمایش

اگر تا به حال متوجه خطوط عمودی چند رنگ یا تک رنگ روی صفحه نمایش لپ تاپ شارپ خود شدید، ممکن است در نتیجه خرابی سخت افزاری یا آسیب های صفحه نمایش لپ تاپ شارپ باشد. برای اینکه خودتان آن را درست کنید، ابتدا لپ تاپ شارپ خود را از برق بکشید، دکمه پاور را برای 30 ثانیه نگه دارید و لپ تاپ شارپ را مجددا راه اندازی کنید. اگر همچنان خطوط رنگی را مشاهده کردید، احتمالاً مشکل از صفحه LCD است که باید از مرکز خدمات برند تعویض شود. برای اطمینان از مشکل صفحه LCD، سعی کنید لپ تاپ شارپ خود را به مانیتور دیگری متصل کنید و ببینید آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر. اگر اینطور باشد، مطمئناً مشکل در پنل LCD است.

این مطلب را از دست ندهید   سرعت عملکرد لپ تاپ

صفحه نمایش خالی از آسیب های نمایشگر لپ تاپ شارپ

وقتی لپ‌ تاپ شارپ را روشن می ‌کنید، وقتی چراغ‌ ها را می ‌بینید که چشمک می ‌زنند و می ‌شنوید که فن کار می ‌کند، اما اگر صفحه لپ ‌تاپ شارپ خالی است و چیزی نمایش نمی‌ دهد، این دوباره نشانه‌ ای از معیوب بودن مادربرد است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تمام داده ها را به درایو دیگری منتقل کنید تا مطمئن شوید اطلاعات شما ایمن هستند. قبل از ادامه کار و تعمیر یا تعویض مادربرد، می ‌توانید یک هارد ریست (که به عنوان تنظیم مجدد کارخانه نیز شناخته می ‌شود) انجام دهید، که بیشتر می ‌تواند به حل مشکل صفحه نمایش خالی کمک کند.

روش های بازنشانی سخت افزاری لپ تاپ شارپ

1. لپ تاپ شارپ خود را خاموش کرده و آن را از پریز برق جدا کنید.
2. تمام دستگاه های متصل مانند دستگاه های USB و چاپگرها را جدا کنید. همچنین آداپتور برق متناوب را از لپ تاپ شارپ جدا کنید
3. باتری را از محفظه باتری خارج کنید
4. در حالی که باتری و سیم برق از پریز جدا شده اند، دکمه پاور را حدود 20 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا شارژ خازن ها تخلیه شود.
5. اکنون باتری را دوباره در محفظه باتری قرار دهید و آداپتور برق متناوب را دوباره به لپ تاپ شارپ وصل کنید اما هیچ دستگاه دیگری را وصل نکنید.
6. دکمه پاور را فشار دهید تا لپ تاپ شارپ روشن شود و متوجه می شوید که لپ تاپ شارپ به طور معمول روشن می شود یا منوی راه اندازی باز می شود.
7. اگر منوی راه‌اندازی باز شد، از کلیدهای جهت‌نما برای انتخاب Start Windows Normally استفاده کنید و سپس «Enter» را فشار دهید.
در صورتی که این به شما کمکی نمی کند که مادربرد را بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   حافظه پنهان یا حافظه کش

صفحه نمایش کم نور در لپ تاپ شارپ

ابتدا بررسی کنید که آیا سطح روشنایی لپ تاپ شارپ شما روی حداکثر تنظیم شده است یا خیر. اگر نمایشگر همچنان کم نور است، دستگاه را دوباره راه اندازی کنید. این فقط می تواند یک خطای سیستم باشد که با راه اندازی مجدد دستگاه قابل حل است. همچنین بررسی کنید که آیا سیم آداپتور برق متناوب شل شده است و آن را محکم به پریز و لپ تاپ شارپ وصل کنید. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، بیشتر به دلیل خرابی LCD است. در پشت LCD، یک برد اینورتر و یک لامپ نور پس زمینه وجود دارد که تصویر را کنترل می کند.
برد اینورتر ولتاژ کم لپ تاپ شارپ شما را به ولتاژ بالاتر مورد نیاز لامپ بلندی که صفحه LCD را روشن می کند تبدیل می کند. اگر برد یا لامپ اینورتر از کار بیفتد، با مشکل کم نور شدن صفحه نمایش مواجه خواهید شد. حتی اگر یکی از این دو جزء خراب شود، صفحه نمایش باید تعویض شود، مگر اینکه مرکز خدمات فقط با تعویض لامپ کمک کند. ما به شما توصیه نمی کنیم خودتان آن را حل کنید، زیرا این مشکل پیچیده تر است و ممکن است به برد مدار و لامپ نور پس زمینه آسیب بزنید. بنابراین، بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید.

 ترک خوردگی از آسیب های نمایشگر لپ تاپ شارپ

لپ‌تاپ شارپ‌ها شکننده هستند و به راحتی می‌شکنند، مخصوصاً با مدل‌های نازک‌تر و سبک‌تری که اکنون عرضه می‌شوند. برخی از رایج‌ترین آسیب های نمایشگر لپ‌تاپ شارپ عبارتند از: زمانی که به طور تصادفی سقوط می‌کند و صفحه نمایش می‌شکند، زمانی که در یک زاویه نامناسب نگه داشته می‌شود یا اگر ناخودآگاه چیزی سنگین را روی لپ‌تاپ شارپ قرار داده‌اید. به یاد داشته باشید که شکستگی صفحه نمایش لپ تاپ شارپ در برخی موارد می تواند عملکرد کلی دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد.
از آنجایی که برندها آسیب های نمایشگر لپ تاپ شارپ را پوشش نمی دهند، بهتر است دستگاه خود را از قبل با یک برنامه محافظتی پوشش دهید. تعویض صفحه نمایش گران است و می تواند در هر جایی تا Rs هزینه داشته باشد. 15000 اما اگر طرح محافظت از نشت و قطرات را دارید، لازم نیست نگران هزینه اضافی برای تعمیر باشید، زیرا هر گونه آسیب به نمایشگر یا دستگاه در این طرح پوشش داده شده است.
گزینه دیگر این است که با برنامه گارانتی تمدید شده ما از لپ تاپ شارپ خود برای مدت طولانی تری محافظت کنید. گارانتی تمدید شده Onsitego تمام عیوب و نقص های تحت پوشش ضمانت نامه استاندارد سازنده را تا 4 سال، به غیر از گارانتی سازنده، پوشش می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی BIOS در لپ تاپ شارپ

مقالات مرتبط:

روشن نشدن لپ تاپ شارپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =