نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا لپ تاپ شارپ روشن نمی‌شود؟

گاهی ممکن است پس از کند شدن لپ تاپ یا آلودگی آن به ویروس و سایر این چنین اتفاقاتی، دستگاه را خاموش کرده اما موفق به روشن مجدد آن نشوید. به همین دلیل ناچارید سیستم خود را داخل کیف گذاشته و به نزدیک‌ترین تعمیرگاه بفرستید. اما قبل از هر گونه برای تعمیر لپ تاپ‌تان، شاید به رفع روشن نشدن آن قادر باشید و نیازی به هزینه‌های گزاف بابت تعمیر نداشته باشید. به همین دلیل در ادامه مقاله قصد داریم روش‌هایی را برای برطرف کردن این مشکل ذکر کنیم پس همراه ما باشید.

دلایل روشن نشدن لپ تاپ چیست؟

روشن نشدن سیستم لپ تاپ به علت وجود ایراد سخت افزاری و همینطور اشکلات نرم افزاری در این وسیله مفید رخ می‌دهد. خرابی پریز برق، وجود مشکل در شارژر، فرسودگی و استهلاک باتری، خراب شدن صفحه نمایش به خاطر سوختگی یا آب خوردگی و در نهایت آسیب‌دیدگی هارد، منبع تغذیه و پاور دستگاه از شایع‌ترین دلایل روشن نشدن لپ تاپ شارپ می‌باشند. ما نکاتی را برای رفع این مشکل به شما می‌گوییم، در صورت عدم حل این اختلال می‌توانید جهت رفع آن با نمایندگی تعمیر شارپ تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند.

راه‌حل‌های حل مشکل روشن نشدن لپ تاپ شارپ

این‌جا شما را با توصیه‌هایی آشنا می‌کنیم، از این رو تمام موارد را به خوبی مطالعه و عمل کنید.

بررسی باتری

لپ تاپ‌ها از طریق منبع تغذیه‌ای به نام باتری انرژی خود را تأمین می‌کنند. باتری‌ها در اثر استفاده طولانی مدت و عمل مکرر شارژ و دشارژ یا عدم استفاده طولانی مدت دچار کاهش عمر و بازدهی کافی برای کارکرد صحیح را نخواهد داشت.

این مطلب را از دست ندهید   سرعت برای بازی های لپ تاپ

توصیه‌ی ما برای شما در رابطه با این موضوع به شرح زیر می‌باشد:

  1. اگر باتری دستگاه شما قابل خارج شدن است، آن را از سیستم خارج و شارژ را به دستگاه وصل کنید و صبر کنید تا چند دقیقه از اتصال مستقیم ولتاژ به وسیله بگذرد، بعد از گذشت مدتی، دکمه پارو را زده و منتظر شوید تا روشن شود، چنانچه لپ تاپ روشن شد به این معنا است که باتری خراب و نیاز به تعویض دارد.
  2. اگر روش بالا را تست کردید اما دستگاه روشن نشد، شاید سیم شارژر به علت عدم نگهداری نامناسب خراب شده و قادر نیست عمل برق‌رسانی را انجام دهد. اگر مشکل از کابل شارژ باشد، آن را با یک کابل نو و نمونه اصلی تعویض کنید و در مواردی شرکت سازنده یک کابل اضافی و یدک در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد تا در صورت خرابی اولی، از آن استفاده کنند.

خرابی صفحه نمایش

برای اطمینان از خرابی نمایشگر لپ تاپ، نخست دکمه پاور را فشار و بعد از فشردن، گوش خود را نزدیک دستگاه برده تا بتوانید صدای فن آن را شنیده و از سالمی فن آن آگاه شوید. چنانچه فن همراه چراغ‌های لپ تاپ روشن شد، به احتمال فراوان صفحه نمایش از کار افتاده است و برای اطمینان، می‌توانید از یک کابل HDMI، بین لپ تاپ و تلویزیون اتصال برقرار تا تصویر را بر روی تلویزیون مشاهده کنید. چنانچه این اتفاق رخ دهد، نمایشگر لپ تاپ خراب و باید تعمیر یا تعویض شود.

آسیب‌دیدگی مین برد

اگر هیچ کدام از موارد بالا کمکی نکرد، ممکن است، مشکل از مادربرد  یا برد اصلی دستگاه باشد. در این صورت بررسی و عیب‌یابی سخت شده و حتماً یک تکنسین‌ ماهر باید آن را عیب‌یابی و تعمیر کند. تمام سخت افزارها از جمله، صفحه نمایش،  مودم، صفحه کلید و غیره از یرد اصلی جدا و مین برد بدون هیچ گونه اتصال به موارد گفته شده به یک نمایشگر متصل و تمام اجزاء آن یعنی پردازشگر، رم، هارد، دکمه و غیره از نظر ولتاژ و پارامترهایی دیگر تست می‌گردد. گاهی DC POWER سیستم خراب می‌شود و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

این مطلب را از دست ندهید   راه حل فوق العاده تعمیر باتری لپ تاپ شارپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =