نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آب‌خوردگی لپ تاپ و اقدامات لازم

یکی از مشکلات شایع که برای هریک از ما ممکن است رخ بدهد، آبخوردگی بر اثر ریختن مایعات رسانا مانند چای، قهوه، آب و غیره است. این اتفاق معمولاً به خاطر بی‌احتیاطی کاربران به وجود می‌آید. ورود عمیق آب به درون دستگاه موجب سولفاته شدن قطعات روی برد مانند آی سی‌ها، خازن، مقاومت و غیره می‌شود. اگر آب داخل صفحه کلید نفوذ یابد، ممکن است به علت اتصال کوتاه، دچار اختلال در کارکرد شود و باید تعویض شود اما به علت پرس بودن کیبورد، کاری سخت و توصیه می‌شود، بلافاصله سیستم خاموش و سریعاً به مرکز مجاز تعمیر مراجعه شود.

در ادامه نکاتی را آموزش می‌دهیم تا از زیان و خرابی بیش از حد دستگاه بر اثر آب‌خوردگی جلوگیری شود، با ما همراه باشید.

هنگام ریخته شدن آب بر روی لپ تاپ چه اقداماتی لازم است؟

باتری را خارج کنید

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که باتری دستگاه را خارج کنید البته به شرطی داخلی نبودن باطری. این کار از سوختن سایر قطعات رایانه جلوگیری می‌کند. این اقدام فوراً بعد از ریخته شدن مایعات انجام شود.

کابل‌ها را از پورت‌ها جدا کنید

در مرحله بعد، شما ملزمید هر چه سریع‌تر هر گونه کابل اعم اعم از هارد خارجی، موس، آداپتور، کیبورد و غیره متصل به کامپیوتر را جدا کنید تا از آسیب جدی به وارد نشده و لپ تاپ سالم‌تر بماند.

از دستمال چند لایه کمک بگیرید

در صورتی که ورود مایع سطحی باشد، می‌توانید از یک دستمال چند لایه و خلال دندان آب وارد شده را خشک کنید. با این کار تا جایی آب دستگاه را از بین می‌برید و مانع نفوذ بیشتر آن می‌شوید.

این مطلب را از دست ندهید   عدم شناخت کارت شبکه

سیستم را در هوای آزاد قرار دهید

چنانچه تنها چند قطره وارد رایانه شما شده، در اسرع وقت قبل از نفوذ آب به درون سیستم، آن‌ها را خشک کنید. بدین جهت لپ تاپ را در در هوای آزاد به شکل 130 درجه خم و اجازه دهید خشک شود. یک نکته مهم این است که برای خشک کردن از سشوار استفاده نکنید، اگر هم می‌کنید، نباید سشوار را نزدیگ نگه دارید چون به لپ تاپ آسیب می‌زند.

استفاده از الکل

اگر میزان آب خوردگی شدید و به طور کامل وارد مایعی شده، بهترین راه‌حل استفاده از الکل 99 درصد است. برای این کار، یک باکس بزرگ به اندازه سیستمتان یا کمی بزرگتر را انتخاب و میزانی الکل درون آن بریزید. سپس کامپیوتر را چند دقیقه داخل این باکس قرار داده و هر از گاهی بچرخانید تا الکل به اندازه کافی به همه قسمت‌های آن وارد شود. در پایان لپ تاپ را خارج و به مدت دو روز در هوای آزاد گذاشته تا الکلی که وارد شده، تبخیر گردد.

در ادامه راه‌حل‌هایی گفته می‌شود که نیاز به آشنایی با ساختار لپ تاپ دارد. اگر توانایی و شناخت کافی ندارید از انجام آن‌ها بپرهیزید تا آسیب بیشتری وارد نشود.

جدا کردن صفحه کلید

اگر احساس می‌کنید مقداری مایع نیز به کیبورد نفوذ کرده، بدون هیچ نگرانی، ابتدا صفحه کلید را با یک پارچه مرطوب خشک و سپس به کمک آموزش‌های ساده موجود در سایت‌ها مختلف آن را از دستگاه خارج کنید و در نهایت شروع به خشک و تمیز کردن همه بخش‌های صفحه کلید کنید.

این مطلب را از دست ندهید   لپ تاپ های با بیشترین عمر باتری در سال 2023

جدا کردن سایر قطعات

چنانچه با انجام موارد بالا نتیجه نگرفتید و همچنین می‌خواهید خشک کردن دستگاه را دقیق‌تر و بهتر انجام شود، باید مهارت و شناخت کافی با پیکربندی لپ تاپ داشته باشید، چراکه باید اجزای آن را تک تک خارج کرده و با یک پارچه نرم و مرطوب شده با الکل، قطعات را خشک کنید. سپس به مدت 2 روز دستگاه را در جایی قرار دهید تا کاملاً خشک شود.

استفاده از مسواک

کار دیگری که می‌توانید برای اطمینان انجام دهید، این است که بعد از باز کردن بخش‌های مختلف رایانه و تمیز کردن با الکل، لکه‌هایی که بر اثر آبخوردگی ایجاد شده را به کمک مسواک آغشته به الکل تمیز و مشکل را رفع کنید. در نهایت بعد از پایان کار، همه اجزاء را در جای قرار داده و قاب پشتی را ببندید.

اگر سعی شما برای احیای لپ تاپ با نکات گفته شده نتیجه‌بخش نبود، به نمایندگی لپ تاپ شارپ مراجعه تا کارشناسان با بررسی دقیق‌تر نسبت به تعمیر دستگاه شما اقدام کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 18 =