نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش پاک‌سازی ویروس‌های کامپیوتری بدون آنتی ویروس چگونه است؟

ما در مقاله ویروسی شدن لپ تاپ، تعریفی از ویروس کامپیوتری و انواع آن، همچنین نحوه عمکرد و روش‌های از بین بردنشان توضیح دادیم. در این بخش در مورد روش‌‌های دستی پاک کردن سیستم از Virus صحبت می‌کنیم تا بدون نرم افزار خاصی اقدام به از بین بردن باج افزار کنید اما نکته‌ای که این جا وجود دارد، این شیوه‌ها تضمین صد در صدی نیست اما مؤثر و کارساز هستند. در واقع نصب و فعال‌سازی یک آنتی ویروس مهم‌تر و کاربردی‌تر است چون برای این کار برنامه‌نویسی و ساخته شده اند. پاک کردن به روش دستی کار سختی نیست و می‌توانید مراحل را به راحتی انجام دهید.

روش‌های نابود کردن ویروس‌ها به صورت دستی

علاوه بر روش‌هایی مانند به کارگیری یک برنامه ویروس کش مثل Windows Defender، Avast، Norton، Eset Smart و غیره شیوه‌های دیگری نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کنند به وسیله ابزارهای قابل دسترس سیستم عامل کامپیوتر خود را از شر بدافزار نجات دهید اما همانطور که گفتیم نصب یک آنتی ویروس برای سیستم ضروری و مهم است.

روش اول:

نخست وارد کنترل پنل شده و روی Appearance and Personalization زده و سپس در بخش File Explorer Options تب View را انتخاب کنید. در این قسمت تیک Show Hidden files, folders, and drives را زده و تیک Hide protected operating system files را بردارید و در پایان ذخیره کنید. با این کار تمامی فایل‌ها، فولدر و درایوهای پنهان سیستم قابل مشاهده می‌شوند.

در مرحله بعد روی درایوهای خود کلیک راست کرده و سپس Open را بزنید (جهت جلوگیری از فعال شدن Virusها دابل کلیک نکنید). سپس به دنبال فایل‌های inf.autorun گشته و حذف نمایید. این عمل را برای کلیه درایوها انجام داده و کامپیوتر را ریستارت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   صدای تق تق لپ تاپ  

روش دوم:

در این شیوه در هنگام راه‌اندازی، دکمه F8 را فشرده تا دستگاه وارد حالت امن یا Safe Mode شود. سپس دکمه‌های ترکیبی Win + Run را همزمان زده و عبارت CMD را تایپ و Enter را بزنید. زمانی که پنجره CMD باز شد، هر کدام از جملات پایین را جداگانه نوشته و Enter را بزنید. حرف X نشان دهنده درایو است و به جای X نوع درایو را مشخص کنید، مثلاً C بنویسید. این کار را برای همه درایوهای خود انجام دهید.

  • del X:/autorun.inf\a:h
  • del X:/autorun.inf\a:r
  • del X:/autorun.inf\a:s

روش سوم:

این شیوه برای از بین بردن تروجان‌هایی به نام exe.copy و inf.autorun جواب می‌دهد. در حقیقت این ویروس‌ها بعد از هر بار کلیک روی درایوها فایل inf.autorun را اجرا می‌کند.

برای شروع ابتدا فایل های سیستمی را مانند روش اول از حالت Hidden خارج کرده و در حالت Safe Mode یا امن راه‌اندازی کنید. دکمه‌های ترکیبی Esc + Alt + Ctrl را فشرده تا Task manager باز شود. در تب Processes exe.temp1 و exe.temp2 را پیدا کرده و با زدن process end آن‌ها را حذف کنید. بعد از این کار روی درایو C کلیک راست و Open را بزنید، به پوشه Windows و System32 رفته تا دو فایل exe.temp1 و exe.temp2 را مجدداً پیدا و حذف کنید. (توجه کنید برای ورود به درایو، دابل کلیک نکنید چون ویروس inf.autorun موجب فعال شدن دو فایل مذکور که باید پاک شوند می‌گردد)

نکته: گاهی ممکن است ویروس‌های exe.copy و inf.autorun درون پوشهWin %% نیز باشد. همینطور مراقب باشید فایل‌های exe.xcopy را با فایل‌های هم نام داخل فولدر System32 اشتباه نگیرید. برای این کار به حجم فایل‌ها دقت کنید. اگر حجم آن معادل 32kb باشد، مربوط به خود سیستم عامل است، در غیر این صورت مربوط به ویروس است.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش توان لپ تاپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 6 =