نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

این سوال که دوام لپ تاپ شارپ چقدر است را می‌توان به دو صورت بررسی کرد. اول اینکه سخت‌افزاری که از آن استفاده می‌کند چه مدت می‌تواند عملکرد مطلوبی را ارائه دهد. به عنوان مثال، مدت زمان ایده‌آل باتری چقدر باید دوام بیاورد. هنگامی که یکی از اجزای ضروری لپ تاپ شارپ مانند باتری به درستی کار نمی کند، دیگر نمی توان از کل لپ تاپ شارپ به روشی که برای استفاده طراحی شده است استفاده کرد.

راه دیگری که می توان به سوال “دوام لپ تاپ شارپ قدر است” پرداخت، از نظر عملکرد کلی لپ تاپ شارپ و طول عمر آن است. چقدر باید طول میکشد همه این عوامل در این مقاله به طور عمیق مورد بررسی قرار خواهند گرفت شروع کنیم.

مدت زمان دوام لپ تاپ شارپ

همانطور که قبلا ذکر شد، عوامل مختلف تعیین می کند که کامپیوتر لپ تاپ شارپ شما تا چه مدت قبل از غیرقابل استفاده یا منسوخ شدن دوام می آورد. اولین مورد در میان این عوامل، سخت افزار رایانه شما است. لپ‌تاپ شارپی با سخت‌افزار با کیفیت در مقایسه با لپ‌تاپ شارپی با کیفیت پایین‌تر عمر طولانی ‌تری دارند. بنابراین، سخت افزار یکی از عوامل مهمی است که بر طول عمر لپ تاپ شارپ ها تأثیر می گذارد. معمولاً اولین چیزی که خراب می شود صفحه کلید است که مطمئنم هر نویسنده ای که لپ تاپ شارپ دارد می تواند از آن نسخه پشتیبان تهیه کند.

لپ‌ تاپ شارپ همچنین می‌توانند به دلیل قدیمی بودن پردازنده‌ها، کارت‌های گرافیک، رم‌ها و فضای ذخیره‌سازی آن‌ها منسوخ شوند. امروزه فناوری با سرعتی در حال پیشرفت است و قطعات و قطعات جدیدی تقریباً روزانه به بازار معرفی می شوند. وقتی این اجزا قدیمی می شوند. کامپیوترهایی که به آنها متکی هستند فوراً برای کارهای پیشرفته بی ربط یا غیرقابل استفاده می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   آزاد کردن فضا در ویندوز لپ تاپ شارپ

دوام لپ تاپ شارپ

عامل بعدی در اینجا نحوه استفاده شما از لپ تاپ شارپ است. نحوه برخورد شما با لپ تاپ شارپ نقش مهمی در تعیین مدت زمان ماندگاری آن دارد. زمانی که یک کامپیوتر معمولی با دقت زیادی از آن استفاده شود، عمر طولانی تری خواهد داشت. اگر از لپ تاپ شارپ خود به خوبی استفاده نمی کنید و از آن نگهداری نمی کنید، مدت زیادی دوام نمی آورد.

وظایفی که کامپیوتر به صورت روزانه انجام می دهد نیز در تعیین طول عمر آن نقش دارد. کارهای سنگینی مانند بازی، طراحی گرافیک، ویرایش ویدیو، استفاده از نرم افزارهای رندر در میان کارهای دیگر باعث می شود لپ تاپ شارپ شما تنها برای چند سال عملکرد بهینه ای داشته باشد.

کارهای سبک تر مانند ارسال ایمیل، تماشای فیلم، مرور وب، از جمله کارهای دیگر باعث می شود دوام لپ تاپ شارپ بهتر و عمر طولانی تری داشته باشند. اگر با آنها فقط این کار را انجام دهید و اگر با آنها خوب رفتار کنید، حتی می توانند بسیار بیشتر از حد متوسط دوام بیاورند.

بنابراین نوع سخت‌افزار داخل لپ‌تاپ شارپ، نحوه استفاده از آن و استفاده از آن، همه با هم کار می‌کنند تا بر طول عمر آن تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، یک دستگاه میان رده احتمالاً باید 4 تا 5 سال برای شما دوام بیاورد. اما بسته به عملکرد روزانه آن می تواند یک یا دو سال نیز دوام بیاورد.

افزایش طول عمر لپتاپ شارپ

بدیهی است که اگر از کامپیوتر خود مراقبت کنید، عمر آن را افزایش خواهید داد. در زیر لیستی از کارهایی که برای افزایش عمر و دوام لپ تاپ شارپ خود باید انجام دهید آورده شده است:

این مطلب را از دست ندهید   ریستارت شدن لپ تاپ

مراحل افزایش طول عمر لپ تاپ شارپ

مرحله 1: همیشه وقتی شارژ لپ تاپ شارپ خود را تمام کردید، کابل شارژ را جدا کنید.

مرحله 2: لپ تاپ شارپ خود را مرتب تمیز کنید. بعد از چند ماه آن را باز کنید و یک کار تمیز کردن کامل انجام دهید تا همه گرد و غبار یا آلودگی پاک شود. روش تمیز کردن مناسب را دنبال کنید.

مرحله 3: کامپیوتر خود را از غذا یا هر نوع مایع دور نگه دارید.

مرحله 4: استفاده از پد خنک کننده لپ تاپ شارپ برای اینکه لپ تاپ شارپ شما در دمای پایین کار کند، خوب است.

مرحله 5: یک نرم افزار آنتی ویروس بخرید تا لپ تاپ شارپ خود را از بدافزار ایمن نگه دارید.

مرحله 6: همچنین خوب است هر زمان که ممکن است لپ تاپ شارپ خود را ارتقا دهید تا عملکرد آن را بهینه کنید. می توانید رم بیشتری اضافه کنید یا از حافظه ذخیره سازی بهتری مانند حافظه SSD استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

هنگ کردن لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =