نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خراب شدن هارد لپ تاپ

هارد قطعه‌ای برای نگهداری برنامه‌ها، اسناد شخصی مانند عکس و فیلم و فایل‌های صوتی می‌باشد. متوسط عمر این جزء دستگاه حدود 5 الی 10 سال تخمین زده شده است اما عواملی مانند درجه دما، رطوبت و شرکت سازنده بر مدت زمانی که از آن استفاده می‌کنیم اثر دارد.

تعمیر هارد لپ تاپ از جمله خدمات پر استرسی است که هر تعمیرگاهی به مشتریان خود ارائه می‌کند. نمایندگی تعمیر شارپ به سرعت اطلاعات درون دیسک را بازیابی می‌کند چون از اهمیت اطلاعات کاربران برایشان آگاه هستند.

دلایل خرابی هارد دیسک

مشکلات فنی دیسک سخت، هر کدام دلایل مخصوصی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

ضربه و فشار

یکی از دلایل خرابی حافظه سخت ضربه در اثر سقوط یا برخورد با اشیاء مختلف است. ساختار دیسک، دیتا را روی نوارهای هم محور باریک نگه‌داری و از قطعاتی مکانیکی نظیر برد مدار کنترل، پلاتر و اجزا مرتبط تشکیل شده است و هر گونه فشار زیاد و ضربه به این اجزاء آسیب وارد می‌کند.

گرد و خاک

حافظه‌های سخت به علت ساختار مکانیکی نباید هیچ گونه گرد و غبار روی بخش گردان هارد قرار بگیرد چون با سرعت 5400 تا 7200 دور در دقیقه چرخیده و قرار گیری گرد و غبار موجب اختلال در  عملکرد آن می‌شود. بنابراین قطعه مکانیکی به راحتی باز نشده و اگر باز شود، هارد به احتمال زیاد آسیب می‌بیند. فقط نمایندگی‌ها و مراکز مجاز که وظیفه ریکاوری اطلاعات را دارند، به خاطر داشتن اتاق تمیز باید این کار را بکنند.

نوسانات برق

یکی از مهم‌ترین عامل خرابی دیسک دیتا، نوسانات ولتاژ است. به همین دلیل همیشه توصیه می‌‌شود، از یک محافظ برق برای دستگاه خود به کار ببرید تا میزان ولتاژ ورودی به لپ تاپ را کنترل و از افزایش یا کاهش آن جلوگیری و هنگام قطع شدن ناگهانی برق و حتی صاعقه، مانع سوختن سیستم گردد.

این مطلب را از دست ندهید   علت داغ شدن لپ تاپ

گرما و دما زیاد

علاوه بر موارد ذکر شده، که گاهاً کاربران به آن توجه نمی‌کنند، گرمای بیش از حد لپ تاپ است. همیشه فن دستگاه را چک کرده تا از سالم بودن آن مطمئن باشید. در صورت خرابی فن و عدم تهویه مناسب هوا درون لپ تاپ، میزان دما بالا رفته و گرمای زیاد به وجود آمده ضمن آسیب زدن به پردازشگر، هارد را تحت تأثیر قرار و باعث خرابی آن می شود. مورد دیگر خاموش و روشن کردن مکرر سیستم است که منجر به فشار بیشتر به هارد می‌شود.

عدم استفاده طولانی مدت

مورد جالبی که کسی گمان نمی‌کند، عدم استفاده از دستگاه است. شاید در رابطه با باتری شنیده باشید و توصیه شده که هر از گاهی باتری شارژ شود تا خراب نشود. در مورد هارد نیز اگر مدت طولانی عملیات خواندن و نوشتن روی آن جریان نداشته باشد، باعث ضعیف شدن مغناطیسی آن می‌گردد.

ویروسی شدن دستگاه

ویروسی شدن هارد یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هارد رخ بدهد، حتی اگر از سالم بودن سیستم خود مطمئن باشید، هنگام تبادل فیزیکی اطلاعات، نمی‌توان از سالم بودن سایر کامپیوترها مطمئن بود. برای جلوگیری از ویروسی شدن لپ تاپ به مقاله مربوطه مراجعه و مطالعه نمایید.

علایم خرابی هارد

حتماً از داده‌های موجود در حافظه سخت، بکاب بگیرید تا در صورت مواجه شدن با اختلال و از کارافتادگی آن استرس از دست داده شدن فایل‌های خود را نداشته باشید. از علایمی که می‌توان به خرابی هارد دیسک سخت اشاره کرد شامل موارد زیر می‌باشند:

  • هنگ کردن سیستم عامل؛
  • تغییر اسم فولدرها؛
  • کپی شدن فایل‌ها؛
  • خراب شدن فایل‌ها یا به اصطلاح Corrupt شدن آن‌ها؛
  • افزیش بدسکتورها؛
  • رستارت شدن ناگهانی ویندوز در حین کار؛
  • شنیدن سر و صدای نامتعارف از هارد؛
این مطلب را از دست ندهید   روش های ورود به بایوس لپ تاپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =