نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با نرم افزارهای نصب درایور لپ تاپ

نصب درایورهای لپ تاپ بعد از تغییر یا بروز رسانی سیستم عامل امری واجب و حیاتی محسوب شده اما در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های اقتصادی دردسر ساز و آزار دهنده شده است.

بهترین راه برای رفع مشکل مذکور استفاده از بانک‌های مخصوص درایور بودهکه عملیات نصب و بروزرسانی آن‌ها را به طور خودکار و دوره‌ای انجام می‌دهند در ادامه برخی از بهترین نرم افزارهای نصب درایور در لپ تاپ معرفی می‌شوند.

نرم افزار DriverPack Solution

یک ابزار حرفه‌ای برای بکاپ گیری، دانلود و نصب درایور انواع لپ تاپ و کامپیوتر بوده و تمام عملیات مربوطه را به طور خودکار انجام می‌دهد برخی از مزایای این نرم افزار کاربردی عبارتند از:

  • تشخیص درایورهای قدیمی و بروز رسانی آن‌ها؛
  • صرفه جویی در وقت و هزینه؛
  • امکان دانلود و نصب درایور به صورت آنلاین و آفلاین؛

البته این برنامه علاوه بر مزایای فراوان معایبی نیز به همراه داشته که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • عدم راه اندازی درایور به صورت دستی؛
  • نصب برنامه‌های جانبی همراه درایور؛

نصب خودکار درایور از طریق DriverMax

برنامه‌ی DriverMax ابتدا تمام ویندوز لپ تاپ را اسکن کرده و کلیه‌ی درایورهای معیوب یا قدیمی را شناسایی می‌کند سپس با حذف و بروز رسانی مجدد آن‌ها موجب رفع برخی از مشکلات لپ تاپ و کامپیوتر خواهد شد.

مزایای استفاده از DriverMax

یکی از مزیت‌های جالب این برنامه بروز رسانی چندین نرم افزار به طور همزمان و بررسی خودکار ویندوز لپ تاپ است. استفاده از system restores دیگر مزیت این برنامه محسوب شده که خطاهای احتمالی دستگاه هنگام بروزرسانی و بک آپ گیری را کاهش می‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید   فعال کردن اثر انگشت لپ تاپ

معایب DriverMax

متاسفانه درایورهای نصبی توسط این برنامه از امنیت کافی برخوردار نبوده و کاربر مجبور به بروزرسانی مداوم آنهاست همچنین این برنامه محدودیت‌هایی در دانلود درایورهای رایگان دارد.

نصب درایور لپ تاپ با IObit Driver Booster

یکی از پر سرعت‌ترین نرم افزارها در نصب و اجرای درایورهای لپ تاپ محسوب شده که علاوه بر دانلود درایور مناسب ویندوز، بخش‌های اجرایی آن هم تقویت می‌کند.

Driver Booster حدود 2000 درایور را پشتیبانی کرده و یکی از بزرگترین بانک‌های اطلاعاتی داده در دنیا است. یکی از مزیت‌های بزرگ این برنامه امکان بازیابی و برنامه ریزی اطلاعات بعد نصب درایور است اما امکان دانلود برخی درایورهای رایگان برای این برنامه موجود نیست.

یکی از معایب Driver Booster نصب خودکار برنامه‌های جانبی و پر مصرف همراه درایور است بنابراین هنگام دانلود آن نکات مذکور را در نظر گرفته و با دقت انتخاب کنید.

Free Driver Scout، نرم افزاری برای دانلود درایور لپ تاپ

یکی از بزرگترین منابع دانلود رایگان درایور در کل دنیا Free Driver Scout بوده که قابلیت بازگردانی اطلاعات بعد از نصب درایور یا هر بار دانلود را دارد.

بررسی نقاط قوت و ضعف Free Driver Scout

امکان دانلود، بروز رسانی و اسکن درایورها به صورت خودکار و دستی را فراهم کرده اما هنگام نصب برخی برنامه‌های جانبی هم دانلود کرده که موجب اشغال حافظه‌ی لپ تاپ می‌شود از طرفی برخی درایورها را به آسانی نصب نمی‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی رفع مشکل صدای لپ تاپ به مقاله‌ی ” بررسی علل صدای لپ تاپ” مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =