نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی علل صدای تق تق لپ تاپ

صدای لپ تاپ یکی از مشکلات رایج و اغلب آزار دهنده است. علت اصلی این مشکل را می‌توان خرابی فن لپ تاپ دانسته که در صورت عدم رسیدگی به موقع موجب گرمای بیش از حد و از کارافتادگی سیستم تهویه‌ی آن می‌شود.

فن و تأثیر آن بر تولید صدای لپ تاپ

سیستم تهویه (فن) در لپ تاپ وظیفه‌ی خنک سازی و متعادل کردن دما را داشته که گاهی به دلایل مختلف از جمله گرد و غبار یا اتمام ظرفیت دچار مشکل می‌شود متاسفانه عدم رسیدگی و تعویض به موقع این قطعه موجب گرمای بیش از حد دستگاه و فشار به پردازنده‌ی اصلی (CPU) آن می‌شود.

روش‌های رفع صدای لپ تاپ

بعد از بررسی علل تولید صدای لپ تاپ در این بخش با راهکارهای رفع این مشکل آشنا خواهید شد.

تعویض سیستم تهویه

راحت‌ترین راه برای رفع صدای لپ تاپ تعویض سیستم تهویه (فن) لپ تاپ است نکته‌ی مهم اینکه فن لپ تاپ را تنها از نمایندگی‌های مجاز یا مراکز معتبر خریداری کنید.

استفاده از سیستم تهویه مجزا

توصیه ما اینکه اگر از لپ تاپ خود برای اجرای برنامه‌های گرافیکی سنگین یا بازی‌های پر حجم استفاده می‌کنید، حتماً فن خنک کننده را به صورت مجزا روی آن نصب کنید.

برنامه‌های غیر ضروری را ببندید

متاسفانه یکی از دلایل فشار و خرابی سیستم تهویه اجرای برنامه‌های سنگین و پر حجم بوده که دمای لپ تاپ را تا حد زیادی افزایش داده و موجب صدای آن می‌گردد.

لذا بهتر است برنامه‌های غیر ضروری پس زمینه لپ تاپ را بسته تا فشار کمتری به قطعات اصلی مانند سیستم تهویه و پردازنده‌های آن وارد شود.

این مطلب را از دست ندهید   روشن نشدن مانیتور لپ تاپ

چگونه برنامه‌های غیر ضروری لپ تاپ را ببندیم؟

برای این کار مسیر زیر را دنبال کنید اما قبل آن برنامه‌های مورد نظر برای پردازش را انتخاب نمایید.

System Configuration → Start → Run → msconfig → OK → Startup

پاکسازی دوره‌ای لپ تاپ

یکی دیگر از روش‌های رفع مشکل صدای لپ تاپ پاکسازی دوره‌ای و به موقع اجزا و قطعات آن به خصوص فن خنک کننده است برای این کار می‌توان یک پارچه‌ی نخی را به اندکی الکل آغشته نموده سپس قطعات را به آرامی و با دقت تمیز کنید.

نکته‌ی مهم: برای تمیز کردن لپ تاپ هرگز از محلول‌های شستشو یا آب استفاده نکنید.

استفاده از نرم افزارهای کاهش صدا

خبر خوب اینکه امروزه نرم افزارهایی نظیر speed fan برای کنترل و کاهش صدای لپ تاپ طراحی شده نصب و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است.

استفاده از خمیر سیلیکون برای کاهش صدای لپ تاپ

برخی متخصصین بر این باورند که استفاده از خمیر سیلیکون هنگام اجرای گیمینگ یا برنامه‌هایی نظیر فتوشاپ دمای لپ تاپ را تا حد زیادی کاهش و از ایجاد صدای ناهنجار آن جلوگیری می‌کند.

محافظت از لپ تاپ

آخرین راه برای رفع و جلوگیری از صدای لپ تاپ نگهداری صحیح آن است توصیه ما اینکه دستگاه خود را از گرما، رطوبت و گرد/غبار که عوامل اصلی خرابی و تولید صدا هستند، محافظت کرده و هرگز لپ تاپ خود را در محیط‌های گرم و نزدیک حرارت قرار ندهید همچنین بعد از اتمام کار حتماً آن را درون کاور قرار داده تا از نفوذ گرد و غبار به داخل آن جلوگیری شود.

این مطلب را از دست ندهید   روشن نشدن لپ تاپ بعد از sleep
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =