نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه بایوس لپ تاپ را بروز کنیم؟

بایوس لپ تاپ یک قطعه‌ی سخت افزاری است که روی برد اصلی نصب شده و وظیفه‌ی بوت کردن سیستم عامل را به عهده دارد. گاهی اوقات به دلایل مختلف مجبور به بروز رسانی بایوس (BIOS) لپ تاپ داریم اما بهتر است قبل هر چیز با ویژگی‌ها و عملکرد این قطعه در محصولات الکترونیکی آشنا شویم.

بایوس چیست؟

مخفف عبارت basic input/output system و جزء اولین قسمت‌هایی است که بعد از روشن شدن لپ تاپ به کار افتاده و به پردازش اطلاعات می‌پردازد متاسفانه گاهی اوقات بایوس در شناسایی بخش‌های مختلف سیستم عامل دچار مشکل شده و تنها راه رفع آن بروزرسانی BIOS است.

بهترین زمان برای بروز رسانی بایوس لپ تاپ

آپدیت بایوس همیشه ضروری نبوده لذا در این بخش بهترین زمان بروز رسانی این بخش معرفی می‌شود.

زمانی که سیستم عامل لپ تاپ قدیمی شده و امکان استفاده از ویندوزهای 7، 8 و 10 وجود ندارد، سیستم دچار ناهماهنگی‌هایی شده که تنها راه رفع آن بروز رسانی BIOS لپ تاپ است.

زمان ارتقای سخت افزاری

گاهی اوقات سیستم عامل موقع ارتقای سخت افزاری مانند افزایش حجم حافظه‌ی رم یا تعویض هارد دیسک دچار اختلالاتی نظیر ریستارت های ناگهانی و عدم شناسایی رم شده که در این مواقع سریعاً باید نسبت به آپدیت بایوس اقدام کرد.

هنگام هنگ لپ تاپ

یکی از راه‌های رفع هنگ و کرش سیستم عامل لپ تاپ بروزرسانی بخش بایوس است که این مورد اغلب در دستگاه‌های مجهز به سیستم Turbo Boost انجام می‌گیرد.

آخرین زمان برای بروز رسانی بایوس لپ تاپ یا سایر محصولات الکترونیکی اغلب توسط شرکت‌های سازنده در وب سایت رسمی شرکتشان اعلام شده که کاربران با مشاهده‌ی این اعلان باید هر چه سریعتر باید بایوس سیستم خود را آپدیت نمایند.

این مطلب را از دست ندهید   روش های مخفی سازی درایو لپ تاپ بدون نصب نرم افزار

آموزش آپدیت BIOS لپ تاپ

بروزرسانی بایوس لپ تاپ کاری آسان و اغلب توسط خود کاربران انجام می‌شود برای این کار کافیست به وب سایت رسمی شرکت سازنده لپ تاپ خود مراجعه کرده و درایور مربوط به دستگاه خود را دانلود و نصب نمایید.

حال کافیست تغییراتی در تنظیمات لپ تاپ خود انجام داده تا برای بروز رسانی آماده شود برای این کار

  • ابتدا آنتی ویروس لپ تاپ خود را غیر فعال کنید.
  • باتری دستگاه را در حالت شارژ کامل قرار داده و به پریز برق وصل کنید؛
  • بعد از تهیه نسخه پشتیبان (بک آپ) بایوس دانلود شده را اجرا و ok کنید؛

در این مرحله کار تمام شده و سیستم مراحل بروز رسانی بایوس را خودکار انجام می‌دهد.

نمایندگی شارپ ارائه دهنده انواع خدمات تعمیر و نصب انواع لپ تاپ است این مرکز با بهره گیری از بهترین تکنیسین‌ها آماده خدمات رسانی در سراسر کشور می‌باشد برای اطلاع بیشتر به سایت این مرکز به آدرس زیر مراجعه کنید.

منتظر نظرات و انتقادات شما هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + پانزده =