نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ما در مورد لپ تاپ شارپ خود با آن مواجه هستیم، شارژر یا باتری معیوب است. تشخیص خرابی باتری لپ تاپ شارپ یکی از کار هایی است که شاید شما هم در پی یادگیری آن باشید. اگر هر یک از این دو جزء کلیدی آنطور که در نظر گرفته شده است کار نمی کند، کار با لپ تاپ شارپ برای شما دشوار خواهد بود. باتری و شارژرها به سختی همزمان خراب می شوند، اما گاهی اوقات به خصوص زمانی که اتصال معیوب داشته باشید، ممکن است خراب شوند. بررسی این دو قسمت بسیار آسان است. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چگونه می توانید باتری و شارژر لپ تاپ شارپ را از نظر ایراد بررسی کنید، چگونه کار می کنند و چگونه آنها را تعمیر کنید.

تشخیص خرابی باتری لپ تاپ شارپ

خرابی باتری لپ تاپ شارپ و تاثیر بر شارژ آن

باتری لپ تاپ شارپ شارژ را حفظ می کند تا بتوانید از راه دور از آن استفاده کنید. برخی می توانند شارژ را برای بیش از 8 ساعت ذخیره کنند. برعکس، لپ‌تاپ شارپ‌های سطح بالا فقط برای چند ساعت انرژی ذخیره می‌کنند.

پیشنهاد خرید: خرید انواع سینی کابل

این به دلیل قدرت پردازش بالای آنها است.
برخی از لپ تاپ شارپ ها دارای باتری داخلی هستند در حالی که برخی دیگر با باتری های جداکننده عرضه می شوند. آنها می توانند لیتیوم، نیکل-فلز هیدرید یا نیکل باشند. لیتیوم رایج ترین ماده است. بسیار کارآمد، قدرتمند است و می تواند ساعت ها شارژ نگه دارد.
ظرفیت ها از 2000 تا 6000 ماه متغیر است. می توانید باتری خود را با باتری با ظرفیت بالا تعویض کنید.

این مطلب را از دست ندهید   رفع فوری شارژ نشدن باتری لپ تاپ شارپ

این یکی از مزایای استفاده از لپ تاپ شارپ است. در نهایت، شارژ کامل باتری حدود 6 ساعت طول می کشد. با این حال، اگر ویژگی سریعی داشته باشد که در جدیدترین پرچمداران بسیار رایج است، این ساعات می تواند متفاوت باشد.
از طرف دیگر شارژر با شارژ کردن لپ تاپ شارپ به شارژ باتری کمک می کند.

در برخی موارد، می‌توانید مستقیماً بدون باتری از آن استفاده کنید. اما این باعث نمی شود که آن را قابل حمل کنید زیرا از آن به عنوان دسکتاپ شارپ استفاده خواهید کرد. هدف اصلی لپ تاپ شارپ کار از راه دور است. بنابراین شما به یک شارژر با کیفیت نیاز دارید که لپ تاپ شارپ شما را خراب نکند.
شارژرها به خصوص در مورد برندهای مختلف بسیار متفاوت هستند. در صورت استفاده از دستگاه اشتباه، احتمال خراب شدن باتری شما زیاد است.

نحوه ی تعمیر و تشخیص خرابی باتری لپ تاپ شارپ

تعمیر باتری یا شارژر آسان نیست. ابتدا باید آن را تشخیص دهید تا ابتدا مشکل را بدانید. اگر LED نشان دهنده شارژ شدن روشن است، ممکن است مشکل شارژر نباشد بلکه مشکل دیگری باشد. با این حال، اگر درخشان نباشد، ممکن است مشکل در بند ناف باشد.
بیشتر ایرادات شارژر در آداپتور یا سیم برق ایجاد می شود.

این را می توان با تعمیر آی سی تنظیم کننده ولتاژ حل کرد. اما برای انجام این کار به یک متخصص نیاز دارید. همچنین تهیه IC جایگزین به این آسانی نیست. به همین دلیل است که اکثر مردم خرید یک دستگاه جدید را به تعمیر قدیمی ترجیح می دهند. اما همیشه خوب است که شارژر را تشخیص دهید زیرا ممکن است خطا بسیار کوچک باشد.
اگر می توان با مبلغ کمتری عیب را برطرف کرد، نیازی به خرید شارژر جدید ندارید.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی دمای cpu لپ تاپ

اما در شرایطی که سیم و آداپتور معیوب است، ممکن است به فکر جایگزینی باشید. این به این دلیل است که شما تقریباً همان مقدار پول را برای خرید یکی دیگر خرج خواهید کرد.
اگر باتری به طول عمر خود رسیده باشد، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. گاهی اوقات فلزات تماس باتری برای از بین بردن زنگ زدگی یا هر گرد و غبار دیگری که مانع از عملکرد مطلوب باتری می شود، نیاز به شستشو دارند. علاوه بر این، نرم افزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای نظارت یا افزایش عملکرد باتری استفاده کنید.

مطالب مزتبط: شارژ باتری لپ تاپ شارپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دو =