نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل صدا در لپ تاپ شارپ

و یکی از بزرگترین و رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای کاربران به وجود آید مشکل اسپیکر های صوتی است. گاهی اوقات ممکن است قطعی صدا ناشی از  یک مشکل نرم افزاری باشد اما بعضی اوقات ، مشکل درایور ، گاهی اوقات ویندوز ، بعضی اوقات سخت افزار و غیره باعث قطعی صدا می شود. اگر لپ تاپ خود را به بلندگوهای خارجی یا هدفون وصل کرده اید ، ممکن است با مشکلات صوتی بیشتری روبرو شوید. در این مطلب در مورد دلایل مختلف و احتمالی عدم کار صوتی در لپ تاپ شارپ و نکاتی  برای رفع توضیحاتی را ارائه دهیم. اگر همه موارد زیر را امتحان کرده اید و هنوز مشکل برطرف نشد بهتر است لپ تاپ را برای بررسی به تعمیرکار حرفه ای نشان دهید.

نصب نرم افزار XP روی لپ تاپ شارپ

روش 1 – کنترل صدا ویندوز

یکی از راه های آسان بررسی میزان کنترل صدا در ویندوز و بلندگوهای خارجی می باشد. جالب است بدانید که عده ای چند بار  بطور تصادفی دکمه بیصدا کردن صفحه کلید خود را فشار می دهند و سپس نمی توانند بفهمند که چرا صدا وجود ندارد. قرار داشتن دکمه ی بی صدا بر روی صفحه کلید باعث شده است تا بطور تصادفی با فشار دادن این دکمه صدا را قطع نمایید. برای رفع این مشکل ویندوز ، بر روی نماد صدا در سیستم خود کلیک کنید و مطمئن شوید که هیچ دایره قرمز بر روی آرم صدا وجود ندارد. همچنین ، اگر صدا خیلی کم است نوار حجم را به مقدار دلخواه تعوض نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   روش های ورود به بایوس لپ تاپ

روش 2 – بررسی حجم در برنامه

دومین چک ساده که می توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید صدا در برنامه ای که اجرا می کنید خاموش نباشد. بسیاری از برنامه ها دارای کنترل حجم صدا خود هستند. به عنوان مثال ، اگر مشغول تماشای فیلم DVD هستید ، احتمالاً برنامه DVD Player نیز دارای کنترل صدا است! بنابراین شما باید مطمئن شوید که کنترل صدا روشن شده است. یا اگر ویدیوی YouTube را مشاهده می کنید ، می توانید میزان صدا را در پخش کننده YouTube تنظیم کنید.

همانطور که مشاهده می کنید ، می توانید صدا را برای یک فیلم در YouTube قطع کنید. مهم نیست که بلندگوهای شما روشن باشند یا خیر، با این کار هیچ صدایی شنیده نمی شود. بنابراین مجدداً ، کنترل میزان صدا را بررسی کرده و سپس بررسی کنید که هیچ چیزی در ویندوز یا در برنامه باعث قطع صوت نشده است.

روش 3 – ویندوز را مجدداً راه اندازی کنید

یکی از راه های ساده راه اندازی مجدد لپ تاپ شارپ است. اگر مشکل صوتی دارید ، همیشه ارزش این را دارید که یک بار کامپیوتر را مجدداً راه اندازی کنید تا ببینید آیا این مشکل برطرف می شود یا خیر.

روش 4 – درایور صدا

مورد بعدی که باید امتحان کنید این است که درایورهای صوتی خود را بررسی کنید. به Manager Manager (شروع ، نوع دستگاه(start, type device)) بروید و بر روی کنترلرهای صدا ، فیلم و بازی کلیک کنید.

ابتدا مطمئن شوید که هیچ علامت تعجب زرد یا قرمز در کنار دستگاه های صدا وجود ندارد. اگر وجود دارد علامت را بر داشته و مشکل را برطرف نمایید. اگر هیچ علامتی وجود ندارد ، باید درایور کارت صدا خود را به روز کنید. بهترین کار این است که ببینید مدل لپ تاپ شارپ شما چیست و سپس به وب سایت بروید و آخرین درایورها را برای نسخه ویندوز خود بارگیری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه ی تشخیص خرابی باتری لپ تاپ شارپ

روش 5 – اتصالات کابل را بررسی کنید

اگر در هدفون یا بلندگوهای خود در زمینه صدا با مشکل مواجه هستید ، باید درگاه هایی را که بلندگو یا هدفون را به آنها وصل کرده اید نیز بررسی کنید. به عنوان مثال ، چند پورت در لبه های راست یا چپ لپ تاپ شارپ قرار دارد که بهتر است آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

همانطور که مشاهده می کنید ، می خواهید بلندگوها یا هدفون خود را به درگاه Line-out وصل کنید. از طرف دیگر ، اگر نمی توانید صدا را از طریق بلندگوهای رایانه خود بشنوید ، ممکن است به این دلیل باشد پورت لپ تاپ مسدود شده است. زمانی که این پورت مسدود باشد  به طور خودکار جلوی پخش صوت از طریق بلندگوهای رایج را متوقف می کند. بنابراین بسته به مشکل صوتی خود ، پورت ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز به درستی وصل شده است.

روش 6 – عیب یابی نرم افزار Microsoft FixIt را امتحان کنید

برای عیب یابی نیز می توانید در سایت Microsoft FixIt بروید و مشکل صدا را پیدا نمایید. با توجه به تصویر ، گزینه ی Playing Audio را پیدا کنید و برای اجرای برنامه عیب یابی روی آن کلیک کنید.

روش 7 – بایوس خود را به روز کنید

برخی از لپ تاپ های این مشکل را دارند که در آن شما باید BIOS را به روز کنید تا صدا کار کند. این امر در صورت بروزرسانی رایانه به ویندوز 7 یا بارگیری برخی از به روزرسانی ها می تواند به طور ناگهانی صدا را قطع نماید. همچنین ممکن است بایوس قدیمی باشد. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که به BIOS بروید و مطمئن شوید که کارت صدا فعال است همچنین ممکن است گاهی اوقات دستگاه صوتی در BIOS غیرفعال شود.

این مطلب را از دست ندهید   علت شارژ نشدن لپ تاپ شارپ

روش 8 – حذف دستگاه صوتی ، سپس نصب مجدد

نکته دیگری که می توانید امتحان کنید ، تنظیم مجدد دستگاه صوتی در ویندوز است. می توانید این کار را با مراجعه به Device Manager و سپس کلیک راست بر روی دستگاه صوتی و انتخاب Uninstall انجام دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =