نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کارهایی که موجب کاهش عمر لپ تاپ می‌شود

 امروزه لپ تاپ‌ها نسبت به نسل‌های قبلیشان پیشرفت زیادی داشته و به یک کامپیوتر پر استفاده و محبوب بدل گشته است. به طوری که برخی افراد از آن برای کسب و کارشان بهره می برند. بنابراین ما تقریباً هر روز از این گجت استفاده می‌کنیم، اما خیلی کم به نحوه استفاده صحیح آن توجه می‌کنیم. بی دقتی ما در نگهداری از این کامپیوتر قابل حمل، ممکن است به مرور اثرات جدی بگذارد. در این مطلب قصد داریم، به نکته‌هایی مهم اشاره کنیم که در بلند مدت موجب آسیب و کاهش عمر دستگاه شما خواهند شد.

عوامل مؤثر بر کاهش عمر لپ تاپ

همانطور که گفتیم اقداماتی هستند که به لپ تاپ شما آسیب می‌رسانند. البته نکاتی که گفته می‌شود، به طور صد در صد جدی نمی‌زند اما در گذر زمان و به مرور اثر خود را خواهند گذاشت و باعث کاهش طول عمر رایانه می‌شوند.

حرکت دادن لپ تاپ

این موضوع زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که دستگاه شما تجهیز به حافظه داخلی به نام هارد دیسک باشد، چراکه این عضو مهم از نوع مکانیکی بوده و دارای قطعات متحرک می‌باشد و چنانچه در حین حرکت، تکان‌های شدیدی به آن وارد شود، احتمال آسیب بسیار زیاد است. اما در مورد لپ تاپ‌های دارای حافظه SSD این مسئله صدق نمی‌کند چون محرک نبوده و شبیه یک فلش مموری می‌باشد.

شارژ کردن طولانی مدت

باتری‌های لپ تاپ از نوع لیتیوم یونی بوده و دارای ظرفیت خاصی است. شارژ بیش از حد باعث داغ شدن آن شده و این مورد به آن صدمه و ظرفیت آن را کاهش می‌دهد. گرچه بعضی لپ تاپ زمانی که به شارژ 100 درصد می‌رسند، فرآیند ادامه شارژ را متوقف و از انرژی مستقیم برق استفاده می‌کنند اما بدان معنی نیست که شارژ طولانی مدت هیچ آسیبی وارد نمی‌کند، به طور قطع اثر خود را گذاشته و دمای دستگاه را بالا می‌برد که اثر منفی بر قطعاتی چون پردازشگر، کارت گرافیک و مادربرد می‌گذارد.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ شارپ

انباشه شدن کابل‌ها

شما ممکن است فردی بی نظم باشید و کابل‌های متصل به رایانه پیچ خورده و اطراف دستگاه انباشته شود. این کار به آن‌ها فشار آورده و کشیده می‌شوند که در نهایت به مشکلات شارژ و غیره روبرو می‌شوید.

مصرف غذا و نوشیدنی هنگام استفاده از لپ تاپ

زمانی که در حین کار با لپ تاپ، نوشیدنی یا غذا مصرف می‌کنید ممکن است تکه‌های غذا زیر کلیدهای کیبورد نفوذ کرده و در بلند مدت موجب خرابی آن‌ها شود. خرابی حاصل از ریخته شدن مایعات و نوشیدنی خطرناک‌تر است چون به قطعات داخلی دستگاه نفوذ و منجر به آب خوردگی و سولفاته شدن اجزاء می‌گردد.

باز کردن نادرست لپ تاپ

قطعات لپ تاپ به صورت فشرده و نزدیک به هم قرار گرفته‌اند از این رو باز کردن درب پشتی و قطعات آن نیاز به آشنایی با ساختار این دستگاه دارد. چنانچه هنگام باز و بسته کردن دچار اشتباه شوید احتمال آسیب به قطعات زیاد است.

قرار دادن لپ تاپ روی تشک و فضای بسته

مسیر خروج گرما و تهویه دستگاه معمولاً زیر و کناره‌های آن قرار دارد. بنابراین چیزی که زیر لپ تاپ قرار دارد مهم است. اگر سیستم را روی سطوح ناصاف مانند بالشت، تشک یا مواردی مشابه قرار ‌دهید عمل تهویه به خوبی انجام نشده و گرما درون دستگاه حبس می‌شود. گرمای زیاد دشمن واقعی سی پی یو بوده و موجب کاهش کارایی آن می‌شود و حین انجام کار ممکن است با هنگی و کرش کردن برخورد کنید. بهتر است از یک گجت مانند کول پد برای قرار دادن لپ تاپ خود استفاده کنید. این وسیله دارای فن بوده و هوای گرم را به بیرون خارج می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   لوازم جانبی لپ تاپ شارپ

استفاده نکردن از کاور

برای حمل و جا به جای لپ تاپ بهتر است از یک کاور یا کیف نرم و بدون لبه‌های تیز استفاده کنید، اگر آن را همراه دیگر وسایل در کیفی قرار می‌دهید، مکانیزم داخلی آن در معرض خطر قرار می‌گیرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 10 =