نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه شرایط مناسب استفاده از لپ تاپ است؟

امرزوه لپ تاپ‌ها به محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین گجت بدل گشته و معمولاً همه جا از محیط کار تا تخت خواب همراه ما می‌باشد. چنانچه در طول روز ساعت طولانی مشغول کار با لپ تاپ هستید، باید نکاتی در هنگام استفاده از لپ تاپ رعایت شود تا سلامتی بدن به خطر نیافتد. باید بدانید که واضح‌ترین اثر مثبت به کار گیری صحیح تجهیزات الکتریکی، افزایش سطح ایمنی و تطبیق کار بر اساس ابعاد بدنی شخص و در نتیجه رضایت شغلی و بهبود بهره‌وری می‌باشد. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با نحوه استفاده از لپ تاپ در محیط کار و تخت صحبت کنیم تا بهترین استفاده و کم‌ترین خستگی وحفظ سلامتی را تجربه کنید.

شرایط مناسب قرار گیری بدن

لپ تاپ‌ها بر خلاف دسکتاپ‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا بدون گره خوردن به میز در هر جایی مثل دفتر، منزل، رستوران، پارک و… از آن استفاده و به راحتی از مکانی به مکان دیگر جا به جا و حتی به رخت خواب ببرید.

وضعیت پشت حین استفاده از لپ تاپ

اولین نکته‌ای که باید رعایت گردد، عدم قوز شدن است تا در ناحیه گردن و پشت دچار مشکل نشوید. برای این کار سعی کنید نمایشگر لپ تاپ مستقیماً روبروی شما باشد و کاملاً به دیوار، صندلی و بالین تخت خود تکیه و حتی یک بالشت کوچک را در بخش گودی کمر بگذارید. به عبارتی ستون فقراتتان باید همواره صاف باشد.

نوع صندلی که می‌نشینید مهم بوده و تا جایی که ممکن است، از صندلی‌های قابل تنظیم و دارای پشتی جهت تکیه و دسته‌دار استفاده کنید. ارتفاع صندلی را به گونه‌ای تنظیم کنید که مجبور به خم شدن و پایین آوردن گردن نباشید. همچنین دسته آن با ارتفاع میز تطابق داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   غیر فعال کردن تاچ پد

وضعیت نشستن در رخت خواب هنگام استفاده از لپ تاپ

دقت کنید اگر شرایط بدنی در رخت خواب مناسب نباشد، به احتمال زیاد احساس خستگی، سوزن سوزن شدن پا، بی‌حسی، سردرد و سایر اثرات ناخوشایند برای شما رخ می‌دهد. پس باید اطمینان حاصل کنید که صاف نشسته‌اید. برای استفاده از لپ تاپ در تخت می‌توانید از میز و تجهیزات مخصوص بهره ببرید تا خم نشوید. همچنین آرنج را بیش از نود درجه خم نکرده و مچ را مستقیم نگه دارید و سر و گردن را طوری نگه دارید که شانه‌ها عقب باشد یا به عبارتی میزان خم شدن گردن باید در حدی باشد که به سلامت شما آسیبی نزند پس در هنگام تایپ، شانه‌ها بایستی در شرایط راحت و بازوها کنارتان، آرنج‌ها نیز به صورت 90 درجه قرار گیرد.

کاهش فشار به چشم

چشم یکی دیگر اعضای بدن است که بیشترین کار را از آن می‌کشید و حفاظت و سلامتی چشم اهمیت به سزایی دارد. نورپردازی تأثیر زیادی در دید و سالمی چشمتان دارد. بنابراین نور آفتاب یا هر نور دیگری نباید به صفحه سیستم تابیده شود چون موجب می‌شود برای مشاهده تصویر، چشمتان به زحمت بیافتد. همچنین اتاق را تاریک نکنید تا به اندازه کافی نور جهت مشاهده کیبورد داشته باشید.

اگر می‌توانید یک صفجه نمایش بزرگ برای خواندن متون تهیه کرده تا فشار کمتری به چشمتان آید و اگر حس می‌کنید به چشمتان فشار می‌آید، اندازه فونت را بزرگ نمایید.

استراحت دادن به خود

شما حتی اگر طبق اصول استاندارد هم نشسته باشید، باید بعد از مدتی کار با لپ تاپ به خود استراحت دهید. در واقع نشستن طولانی باعث خستگی عضلات، فشار به چشم و اختلال در جریان خون می‌گردد. در نتیجه سعی کنید هر نیم ساعت یکبار از جای خود بلند شده و یک یا دو دقیقه راه رفته و حرکات کشسانی انجام دهید. این کار بدن شما را راحت و آسوده کرده و موجب افزایش جریان خون و عضلات بدن و چشم استراحت می‌کند. به علاوه گاهی در حین کار به جای نگاه به تصویر لپ تاپ به نقطه دور اتاق یا هر جایی خیره شوید و چشم‌هایتان را ماساژ دهید.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی صفحه نمایشگر لپ تاپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =