نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی پد لمسی می تواند بسیار نگران کننده باشد. این خرابی اغلب اوقات می توانید در خانه ایجاد شود. با این حال، بخش مشکل، عیب یابی تاچ پد است. بنابراین، برای پیروی از دستورالعمل های این قطعه، یک ماوس بی سیم سفارش دهید یا از یکی از دوستان خود قرض بگیرید. با این حال در این مقاله خرابی دکمه‌های پد لمسی لپ‌تاپ مورد بررسی قرار می گیرد.

خرابی دکمه‌های پد لمسی لپ‌تاپ

اصول اولیه رفع خرابی دکمه‌های پد لمسی لپ‌تاپ

قبل از اینکه به بخش عیب یابی خرابی دکمه‌های پد لمسی لپ‌تاپ مناسب بپردازید، بیایید موارد اساسی را از سر راه برداریم. گاهی اوقات کارهای ساده ای مانند راه اندازی مجدد سیستم می تواند مشکل را حل کند، بنابراین ارزش امتحان کردن را دارد. علاوه بر آن، مطمئن شوید که هیچ گرد و غباری در زیر دکمه‌های پد لمسی وجود ندارد. برای خلاص شدن از گرد و غبار زیر دکمه های پد لمسی، از پاک کننده های هوای فشرده استفاده کنید.

بررسی میانبر F-Key

هنگامی که موارد غیر فنی را بررسی کردید، زمان آن رسیده است که ببینید آیا کنترل‌های پد لمسی را با فشار دادن تصادفی کلید غیرفعال کرده‌اید یا خیر. در چندین لپ‌تاپ شارپ ویندوزی، ترکیب کلید ترک‌پد Fn (عملکرد) + یکی از ۱۲ کلید F است. بیشتر در دل F5 است در حالی که لنوو با F6 یا F8 عرضه می شود. هنگام کنترل خروجی صدا یا روشنایی صفحه نمایش، می‌توان روی این کلیدها به‌طور ناخواسته کلیک کرد. بنابراین، به دنبال این نماد روی کلید F بگردید و از کلید ترکیبی Fn برای جابجایی صفحه نمایش استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تنظیم ساعت و زمان در لپ تاپ شارپ

بررسی دکمه جابجایی Trackpad

برای خرابی دکمه‌های پد لمسی لپ‌تاپ برخی از برندها یک دکمه توقف پد لمسی را مستقیماً در ناحیه تاچ پد ادغام می کنند. اگر لپ‌تاپ شارپ شما از آن پشتیبانی می‌کند، می‌توانید آن را در سمت راست یا چپ بالای صفحه لمسی پیدا کنید. برای روشن کردن آن، روی قسمت مشخص شده در تصویر بالا دوبار ضربه بزنید. برخی از سازندگان لپ تاپ شارپ از یک نشانگر نور LED کوچک برای اطلاع از وضعیت فعلی ترک پد استفاده می کنند. در سایر دستگاه‌ها، باید تأیید بصری روی صفحه را دریافت کنید.

صفحه کلید

نگاه به تنظیمات ویندوز

ویندوز به کاربران امکان می دهد تنظیمات دستگاه ورودی را از کنترل پنل تغییر دهند. بنابراین، مطمئن شوید که همه چیز درست در آن جبهه تنظیم شده است. روی کلید ویندوز کلیک کنید و “بلوتوث” را تایپ کنید. منوی «بلوتوث و دستگاه‌های دیگر» را خواهید دید. روی «تنظیمات صفحه لمسی» کلیک کنید و کلید را روی «روشن» قرار دهید.

بررسی BIOS و خرابی دکمه‌های پد لمسی لپ‌تاپ

برای خرابی دکمه‌های پد لمسی لپ‌تاپ احتمال اینکه کاربر با دسترسی به بایوس ترک پد را غیرفعال کند بسیار کم است. با این حال، نمی‌توانید چنین سناریویی را پس از یک ارتقای سیستم‌افزار مبهم رد کنید. برای بررسی اینکه آیا این مورد است، لپ تاپ شارپ خود را روشن کنید و کلید Delete یا F2 را به طور مکرر در طول بوت آپ فشار دهید.

از صفحه کلید برای رفتن به تنظیمات «پیشرفته» استفاده کنید. «دستگاه اشاره‌گر داخلی» را بیابید و اگر اینطور نیست آن را فعال کنید. فراموش نکنید که روی “ذخیره تغییرات و خروج” کلیک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   علت اساسی خرابی شارژ لپ تاپ شارپ

به روز رسانی درایورهای Trackpad

برای خرابی دکمه‌های پد لمسی لپ‌تاپ درایورهای قدیمی یا فاسد نیز ممکن است اجزای خاصی را غیرقابل اجرا کنند. برای رفع این مشکل، دکمه Windows را فشار داده و عبارت Device Manager را تایپ کنید. روی آن کلیک کنید و سپس “موش و سایر دستگاه های اشاره گر” را انتخاب کنید. روی تنظیمات صفحه لمسی کلیک راست کرده و Update Driver را انتخاب کنید.

تعمیرات صفحه کلید

«جستجوی خودکار برای درایورها» را انتخاب کنید و ویندوز شما را از طریق بقیه تنظیمات راهنمایی می کند. اگر کار نکرد، روی «Browse my computer for drivers» کلیک کنید. برای اینکه این گزینه کار کند، باید از وب سایت سازنده لپ تاپ شارپ خود دیدن کنید تا درایورها را دانلود کنید. صفحه دانلود سازنده از شما می خواهد که برای دریافت درایورهای صحیح، شماره مدل لپ تاپ شارپ خود را با دقت وارد کنید. اگر در مورد آن مطمئن نیستید، فقط پشت لپ تاپ شارپ خود را بررسی کنید یا به Start – Settings – System – About بروید.

بهتر است مقاله تنظیمات بایوس لپ تاپ را بخوانید

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 11 =