نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل استفاده از حافظه کش چیست؟

حافظه پنهان یا حافظه کش نوعی حافظه سریع است . این حافظه دستور بعدی که باید توسط پردازنده پردازش شود را موقتا درخود جای می‌دهد. این کار باعث می شود سرعت پردازش بالا رود و رایانه بتواند به سرعت به اطلاعات دسترسی داشته باشد. جایگاه حافظه cache درون پردازنده مرکزی است. افزایش قیمت پردازنده در رده های مختلف بستگی به حافظه کش نیز دارد.

ساختار حافظه پنهان کاملاً متفاوت با حافظه اصلی است. هرچه حجم کش افزایش یابد، پیچیدگی این حافظه زیاد می شود. این موضوع دلیل گرانتر بودن حافظه پنهان از دیگر نوع حافظه ها است و با افزایش حجم حافظه کش قیمت پردازنده زیاد می شود.

در نمایندگی نوت بوک به سوالات شما در مورد تعمیرات نوت بوک و لپ تاپ پاسخ داده می شود. در مرکز تعمیرات در صورت بروز مشکل در قطعات لپ تاپ پیش از اقدام به تعمیر، روند تعمیر و ترفندهای مورد استفاده به صاحب دستگاه اعلام می گردد و با کسب اجازه از وی، اقدامات مورد نیاز آغاز می‌گردد.

حافظه کش

پردازنده سریع ترین قطعه در سیستم کامپیوتری است. پردازنده طبق دستوراتی که سیستم عامل به آن می دهد کار میکند. محل ذخیره سیستم عامل، برنامه ها و فایل ها روی هارد است. هارد قطعه ای الکترومکانیکی است که برای دستیابی به اطلاعات هارد، سوزن روی دیسک گردون چرخیده تا به اطلاعات ذخیره شده مورد نظر برسد و اطلاعات مورد نظر را استخراج کند.

این کار پروسه ای زمان گیر است. پردازنده قطعه ای است که نیاز به سرعت بالا دارد اما سرعت هارد نسبت به پردازنده بسیار کم است. به همین دلیل حافظه RAM طراحی شده است. این حافظه اطلاعات را از هارد به رم منتقل می کند. سپس اطلاعات به پردازنده منتقل می شود. با وجود استفاده از رم باز هم مشکل تاخیر زمانی بر عملکرد پردازنده تاثیر می گذارد.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

این حافظه از هارد سرعت بیشتری دارد اما در مقاسیه با پردازنده دارای سرعت کمی است. به همین دلایل بین حافظه رم و پردازنده حافظه دیگری قرار گرفته است. این حافظه حافظه کش یا حافظه پنهان نام دارد. دلیل تفاوت سرعت حافظه کش با حافظه رم در تکنولوژی ساخت این دو حافظه است.

جزییات کار حافظه کش

وقتی پردازنده نیاز به خواندن یا نوشتن داده‌ای دارد ابتدا چک می‌کند که این داده در کش وجود دارد یا نه. این کار با مقایسه آدرس مکان حافظه با تگ‌های موجود در کش که ممکن است حاوی آدرس باشد انجام می شود. اگر آدرس مکان حافظه در کش وجود داشته باشد یک برخورد کش اتفاق افتاده است. در صورت برخورد پردازنده داده‌ها از خط کش ‌خوانده یا نوشته می شود. در صورتی که این آدرس وجود نداشته باشد می گوییم خطای کش اتفاق افتاده ‌است و داده باید از حافظه اصلی به کش منتقل شود.

مرکز تعمیرات نوت بوک

تعمیرات نوت بوک و لپ تاپ می بایست به دست کارشناسانی انجام پذیرد که مسلط بر ساختار این دستگاه ها باشند. به همین دلیل مرکز تعمیرات نوت بوک با کادری متخصص که از برترین کارشناسان و مهندسان این حوزه تشکیل شده است، هرگونه عیب و نقص ایجاد شده در نوت بوک و لپ تاپ شما را رفع می نمایید. این مراکز شما را از مراجعه به دیگر مراکز بی‌نیاز می کنند. تمامی قطعاتی که نیاز به تعویض دارند با قطعات اصل و اورجینال جایگزین می‌گردند. با این کار آسیبی به کیفیت عملکرد دستگاه وارد نمی شود.

این مطلب را از دست ندهید   کابوس هنگی دائمی لپ تاپ شارپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =