نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر و تعویض فن لپ تاپ شارپ

مهم ترین و بزرگترین عامل خرابی قطعات الکترونیکی، گرما است. به همین دلیل است که حفظ دمای قطعات لپ تاپ مهم ترین عامل در افزایش طول عمر این دستگاه و قطعات آن است. کلیدی ترین قطعه ای که حرارت قطعات لپ تاپ را مهار کرده و موجب افزایش طول عمر آن ها می شود فن لپ تاپ است. درواقع فن لپ تاپ نقش کلیدی در خنک سازی قطعات لپ تاپ دارد. در اکثر موارد، انباشتگی گرد و غبار بر روی فن لپ تاپ عامل اصلی از کار افتادن و خراب شدن این قطعه است. البته موارد دیگری هم مانند: نوسان برق، خرابی مادربرد و … نیز در خراب شدن فن لپ تاپ نقش دارند. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا با دلایل اصلی که موجب تعمیر و تعویض فن لپ تاپ شارپ می شوند آشنا شوید.

نقش و کاربرد فن در لپ تاپ

قبل از اینکه به علائمی که موجب تعمیر و تعویض فن لپ تاپ شارپ می شوند اشاره کنیم لازم است با نقش مهمی که فن، در لپ تاپ ایفا می کند آشنا شوید. یکی از مهم ترین قطعات لپ تاپ که مانع از خرابی و سوختن قطعات لپ تاپ به ویژه CPU می شود، فن است. فن لپ تاپ به این دلیل اهمیت دارد که عملیات خنک کردن لپ تاپ و قطعاتش را انجام می دهد.

افزایش دما در لپ تاپ امری کاملا بدیهی است اما اگر این افزایش دما در لپ تاپ از حد بگذرد، قطعاتی مانند مادربرد و CPU  در معرض خطر قرار می گیرند. به همین علت سلامتی این قطعه اهمیت بسیار زیادی داشته و در صورت بروز هرگونه مشکل در آن باید به سرعت فن لپ تاپ را تعمیر یا تعویض کرد؛ چراکه خرابی آن می تواند موجب خرابی مهم ترین قطعات لپ تاپ از جمله CPU و کارت گرافیک این دستگاه شود.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش توان لپ تاپ

مشکلات رایج در فن لپ تاپ

همانطور که اشاره کردیم، خرابی و بروز مشکل در فن لپ تاپ می تواند زمینه ساز بروز اختلالات بسیار جدی تری در لپ تاپ باشد و موجب خرابی پردازنده، کارت گرافیک و سایر قطعات این دستگاه شود. یکی از رایج ترین مشکلات فن لپ تاپ که اکثر کاربران با این مشکل مواجه شده اند، صدا دادن آن است. یعنی زمانی که لپ تاپ را روشن می کنید، صداهای ناهنجار و غیر عادی ای از این دستگاه شنیده می شود و فن دائما کار می کند. گاهی اوقات هم ممکن است فن لپ تاپ با مشکلاتی دیگری مواجه شده و به طور کامل کار نکند. در این حالت دمای لپ تاپ بیشتر می شود؛ به گونه ای که می توانید داغ شدن لپ تاپ را به راحتی روی دست خود احساس می کنید.

دلایل کار نکردن فن لپ تاپ

قرار دادن لپ تاپ در موقعیت نامناسب

یکی از دلایل از کار افتادن فن لپ تاپ و به مشکل خوردن آن که گاهی اوقات موجب تعمیر و تعویض فن لپ تاپ شارپ می شود، قرار دادن لپ تاپ در موقعیت نامناسب است. فراموش نکنید که بهترین سطح برای قرارگیری لپ تاپ، قرار گرفتن بر روی سطوح صاف و محکم است. قرار دادن لپ تاپ بر روی سطوح نامناسب مثل فرش، موکت و پتو و… باعث از کار افتادن فن لپ تاپ می شود. بنابراین همیشه سعی کنید لپ تاپ خود را بر روی سطوح صاف و محکم مانند میز قرار دهید.

انباشته شدن گرد و غبار بر روی فن لپ تاپ

جمع شدن گرد و غبار بر روی فن لپ تاپ یکی دیگر از دلایل از کار افتادن این قطعه می باشد. به همین دلیل است که همیشه تعمیرکاران لپ تاپ توصیه می کنند، سرویس کردن لپ تاپ را جدی بگیرید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید. جهت سرویس کردن لپ تاپ شارپ می توانید به یکی از شعبه های نمایندگی لپ تاپ شارپ مراجعه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   عوامل کاهش عمر لپ تاپ

بروز مشکل در مادربرد

گاهی اوقات هم مشکل کار نکردن فن از خود آن نیست بلکه به دلیل بروز مشکل در مادربرد لپ تاپ است. شاید برایتان تعجب آور باشد اما بروز مشکل در مادربرد هم می تواند مانع از کار کردن فن لپ تاپ شود؛ چرا که بر روی مادربرد یکسری خازن وجود دارد که این خازن ها نیروی لازم را برای کار کردن فن فراهم می کنند. بنابراین در صورت آسیب دیدن مادربرد فن لپ تاپ نیز از کار می افتد.

نوسان برق

 و اما مهم ترین عاملی که نه تنها در از کار افتادن فن لپ تاپ نقش دارد بلکه موجب تعمیر و تعویض فن لپ تاپ شارپ می شود، نوسان برق است. البته نوسان برق تنها به فن لپ تاپ آسیب وارد نمی کند بلکه اول از همه به پاور لپ تاپ و مادربرد آن آسیب وارد می کند. به همین دلیل همیشه توصیه می شود که لپ تاپ خود را هنگام شارژ کردن به محافظ برق متصل کنید تا محافظ برق مانع از بروز نوسان برق در این دستگاه شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =