نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی مدار شارژ لپ تاپ چه نشانه هایی دارد؟

لپ تاپ سیستمی است که از قطعات ریز و درشت بسیاری تشکیل شده است. این دستگاه دارای مدارها و بردهای مختلف است. هر یک از مدارهای لپ تاپ خود دارای اجزای دیگری هستند که با همکاری هم فعالیت یک تراشه ی فشرده را شکل می دهند. مدار شارژ لپ تاپ نیز از این قاعده مستثنی نیست. این مدار، ترانزیستورها، کانکتورهای برق و آداپتور مجزایی دارد که در مسیر شارژ کردن باتری لپ تاپ موثر است. خرابی هر یک از بخش های ذکر شده به ناکارآمدی کلی مدار شارژ لپ تاپ ختم می شود. تعمیر چنین مداری باید به گونه ای باشد که انرژی برق به راحتی بار دیگر به باتری لپ تاپ انتقال پیدا کند. در این مقاله کلیه ی جوانب تعمیراتی مدار شارژ لپ تاپ را با شما در میان خواهیم گذاشت.

وظیفه ی مدار شارژ لپ تاپ در بحث انتقال جریان و تجزیه ی انرژی به بخش های مختلف سیستم خلاصه می شود. در این بین احتمال خرابی آی سی های مدار بسیار بالاست. زیرا در پروسه ی انتقال جریان مدار شارژ لپ تاپ، آی سی موجب حرکت و تحریک ترانزیستور می گردد. زمانی که این آی سی ها در اثر ولتاژ نامناسب یا سایر عوامل مخرب محیطی دچار اختلال می شوند، دیگر لپ تاپ قدرتی برای روشن شدن نداشته و امکان شارژ کردن باتری نیز از بین می رود. اگر لپ تاپ شما روشن نمی شود و واکنشی هم در حین اتصال به برق نشان نمی دهد؛ احتمال خرابی مدار شارژ لپ تاپ بالاست.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات ریموت دسکتاپ

اهمیت تعمیر مدار شارژ لپ تاپ

کارایی مدار شارژ لپ تاپ باید زیر نظر کارشناسان مجرب بازیابی شود. این بخش از لپ تاپ اجزای بسیار حساس و کوچکی دارد که تعمیرکار باید با روند تعمیراتی آن ها به طور کامل آشنا باشد. خطای کاری در تعمیر مدار شارژ می تواند فشار زیادی به باتری و در نتیجه به قطعات اصلی و مهم سیستم چون CPU وارد سازد. با مراجعه به مراکز رسمی تعمیر لپ تاپ شما می توانید اطمینان داشته باشید که هر یک از ترانزیستورها و اجزای مدار شارژ به بهترین شکل ممکن تعمیر می گردند. پروسه ی تعمیر مدار شارژ لپ تاپ در این نمایندگی براساس پارامترهای استاندارد انجام شده و شامل گارانتی می شود.

طریقه ی صحیح تعمیر مدار شارژ لپ تاپ

برای تعمیر مدار شارژ لپ تاپ ابتدا باید مدار تست شود. تست مدار شارژ لپ تاپ فرآیندی فوق تخصصی است که در راستای شناسایی نوع و شدت خرابی های موجود این بخش از سیستم رایانه ای لپ تاپ پدید می آید. در واقع تعمیرکار در این پروسه، کارایی تک تک اجزای مدار را بررسی می کند و میزان خرابی موجود را تجزیه و تحلیل می نماید. برای این منظور نقشه های خاصی هم در بازار وجود دارند که کار را برای تعمیرکاران مبتدی آسان می کنند.

مسلما هرچه مهارت و تجربه در نحوه ی تست مدار شارژ بالاتر باشد، بهتر است. اگر تنها یک آی سی ناکارآمد در روند تعمیر مدار شارژ لپ تاپ نادیده گرفته شود، کیفیت ساختاری لپ تاپ افت شدیدی خواهد داشت. خاطرنشان می نماییم که در صورت نیاز به تعویض مدار شارژ لپ تاپ، جایگزینی در نمایندگی تهران لپ تاپ با نمونه های اصلی و سازگار انجام خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر مدار شارژ لپ تاپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − ده =