نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات تصویر لپ تاپ

احتمالاً کاربران با با مشکلات خرابی تصویر لپ تاپ برخورده‌اند. با بروز به‌ هم ریختگی پیکسل‌های صفحه نمایش، تصاویر به صورت چهار خانه دیده می‌شود. در این صورت سیستم از کار افتاده و پیغامی با مفهوم ریکاوری کارت گرافیک به نمایش در می‌آید و دستگاه مجدد ریستارت و شروع به کار می‌کند. اما مشکلات تصویر به این ختم نشده و  انواع دیگری نیز دارد که در ادامه به  آن‌ها اشاره می‌کنیم.

انواع مشکلات تصویر

یکی از اختلالات تصویر، مشاهده خطوط عمودی رنگی بر روی صفحه نمایش می‌باشد که همراه با شنیدن بوق‌های مکرر رخ می‌هد. معمولاً این اشکال با خاموش و روشن یا ریستارت کردن لپ تاپ برطرف و فرد به استفاده از دستگاه می‌پردازد. اما دلیل این اتفاق چیست؟

غالباً این حادثه به خاطر وجود اختلالاتی در کارت گرافیک به وجود می‌آید. تعمیرکاران در این مواقع به ریپورت‌های صوتی و بررسی اشکالات گرافیکی سیستم پرداخته که بسیار راهگشا است و در تعیین دلیل اصلی خرابی پیش آمده کمک خواهد کرد. با مراحعه به مرکز تعمیر لپ تاپ شارپ و ارائه خدمات تعمیر و رفع اشکال ایجاد شده توسط تکنسین‌های نمایندگی، مشکل دستگاه شما به راحتی مرتفع می‌گردد.

اما یکی دیگر از مشکلات تصویر، ایجاد خطوط افقی در مانیتور لپ تاپ است. ظهور این خطوط، گاهاً رخ داده و زیاد رایج نیست و حتی پس از مدت کوتاهی رفع شود. اما دلیل اصلی ایجاد کننده آن، خرابی پردازشگر یا چیپست PCH گزارش شده که این نتیجه حاصل آنالیز لپ تاپ‌هایی هستند که با این مشکل برخورد کرده‌اند.

این مطلب را از دست ندهید   وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت

تست cpu

گرچه تست چنین سیستم‌هایی با این اختلال به دلیل نادر بودن، کمی دشوار است، لیکن تیم فنی این مرکز با توجه به تجارب چند ساله و دانش بروز، وجود این خطا را همانطور که گفتیم ناشی از خرابی دو موردی که اشاره کردیم (CPU) می‌دانند.

اگر شما هم به صورت مکرر با خطوط افقی مواجه شدید، با کارشناسان تماس گرفته تا راهنمایی‌های لازم را انجام دهند. دقت کنید برخی از تعمیرگاه‌ها علت این ایراد را به خاطر خرابی کارت گرافیک دستگاه می‌دانند و با اجرای دستکاری‌های نادرست، سبب خرابی بیش از حد سیستم شما می‌شوند.

جهت پیشگیری از وقع چنین اعمال غیر تخصصی و آماتوری به نمایندگی معتبر شارپ مراجعه تا به خیال راحت ایرادات ایجاد شده توسط ماهرترین افراد رفع و تعمیر شود.

مورد دیگر برفکی شدن تصویر است که با افتادن دستگاه روی زمین یا وارد شدن ضربه و فشار به نمایشگر لپ تاپ به وجود می‌آید. گرچه  ممکن است، نخست سیستم با وجود ضربه، تصویر مناسبی ارائه و به کار خود ادامه دهد ولی پس از مدتی تصاویر برفکی و کیفیت قبلی را نخواهد داشت. گاهی بر اثر ضربه یا استهلاک، فلت ال سی دی لپ تاپ آسیب ببیند و وضوح و کیفت تصاویر کاهش بیابد.

فلت چیست؟

فلت قطعه‌ای است که اطلاعات تصویر را از مین برد گرفته و به ال سی دی منتقل می‌کند. این مشکل ساده‌ترین حالت خرابی تصویر دستگاه است که تعمیرکاران مبتدی نیز به سراغ تست آن می‌روند. چنانچه مشکل از فلت باشد، بایستی تعویض شود.

رفع مشکلات تصاویر لپ تاپ

تا جایی متوجه شدید که خرابی‌های تصویر دستگاه به علت وجود اختلالاتی در فلت، خود ال سی دی یا چیپ گرافیک بروز می‌کند. اگر مشکل از خود صفحه نمایش یا فلت باشد. تنها راه، تعویض آن‌ها می‌باشد. اما اگر خرابی ناشی از چیپ گرافیک باشد، باید به مدل سیستم دقت کرد.

این مطلب را از دست ندهید   عدم اتصال اینترنت به لپ تاپ

در برخی از مدل‌ها می‌توان چیپ را تعمیر و در برخی نیز نمی‌توان و باید عوض شود. برای تعویض چیپ گرافیک حتماً به نمایندگی مجاز مراجعه شود چون تعویض آن هزینه بالایی نسبت به تعمیر دارد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =