نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش مخفی کردن درایو لپ تاپ بدون نصب نرم‌افزار

تا حالا شده است که دوستتان بخواهد لپ تاپ شما را امانت بگیرد اما چون نمی‌خواهید وارد بعضی از درایوهای لپ تاپتان شود و عکس‌ها و فیلم‌هایتان را ببیند به او نه بگویید؟ یا وقتی که مهمان دارید، لپ تاپتان دست بچه‌های فامیل بیفتد و نخواهید که وارد بعضی از درایوهای لپ تاپتان شوند؟ مطمئناً همه ما در چنین شرایطی سختی گیر افتاده‌ایم اما چاره چیست؟ بهترین راهکار مخفی کردن درایوهای لپ تاپ است. البته شما می‌توانید برای درایوهای لپ تاپ خود رمز هم بگذارید اما مخفی کردن آن‌ها بهتر از رمز گذاشتن روی آن‌ها است چراکه امکان دارد رمز درایوهای لپ تاپتان را فراموش کنید. اگر نمی‌دانید چطور باید درایوهای لپ تاپ را مخفی کنید، ادامه این مطلب که درخصوص آموزش مخفی کردن درایو لپ تاپ شارپ است را از دست ندهید.

آموزش مخفی کردن درایو لپ تاپ با سه روش مختلف

چندین و چند روش برای مخفی کردن درایوهای لپ تاپ وجود دارد اما ما تصمیم داریم روش‌هایی را در این زمینه به شما آموزش دهیم که با استفاده از ابزارهای خود ویندوز انجام می‌شوند و دیگر نیازی به نصب نرم‌افزار ندارند. این روش‌ها شامل: مخفی کردن درایوهای لپ تاپ با Disk Management، Group Policy و Diskpart می‌باشند که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

مخفی کردن درایو لپ تاپ شارپ با Disk Management

اولین روشی که تصمیم داریم در آموزش مخفی کردن درایو لپ تاپ شارپ به آن اشاره کنیم، استفاده از ابزار Disk Management ویندوز است. درواقع ابزار Disk Management یک برنامه بسیار مفید و ساده برای برای مدیریت حافظه در لپ تاپ است. برای مخفی کردن درایوهای ویندوز با استفاده از این ابزار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

این مطلب را از دست ندهید   افزایش طول عمر باتری

از کلیدهای ترکیبی Win + R برای باز کردن Run استفاده کنید.

در کادر Run عبارت “diskmgmt.msc” را وارد کنید تا برنامه Disk Management برای شما باز شود.

در پنجره این برنامه آن درایوی که قصد دارید مخفی شود را انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک کنید و گزینه Change Drive Letter را انتخاب کنید.

در پنجره جدیدی که برای شما باز می‌شود، می‌توانید نام درایوی که در مرحله قبل بر روی آن راست کلیک کردید را ببینید.

از میان گزینه‌هایی که در پایین این پنجره قرار دارند، گزینه Remove را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه ویندوز به شما هشدار می‌دهد که برنامه‌های نصب شده در این درایو دیگر برای شما قابل دسترسی نخواهد بود که باید در این حالت گزینه Yes را انتخاب کنید.

حالا اگر به بخش My Computer بروید، می‌بینید درایوی که انتخاب کرده بودید، دیگر وجود ندارد. نترسید درایو موردنظر شما حذف نشده است، فقط نمایش داده نمی‌شود.

هر وقت که خواستید درایو مخفی شده را از حالت پنهان دربیاورید باید دقیقاً همین مراحل را دنبال کنید اما در پنجره Change Drive Letter نام درایوی که مخفی کرده بودید را انتخاب کنید و به جای انتخاب گزینه Remove گزینه Add را بزنید.

مخفی کردن درایو لپ تاپ شارپ با Group Policy

شاید استفاده از ابزار Disk Management برای کاربران آماتور کمی گیج‌کننده باشد به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک روش ساده‌تر را در آموزش مخفی کردن درایو لپ تاپ شارپ به شما ارائه دهیم که آن هم استفاده از Group Policy است. Group Policy امکانات مدیریتی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها محدود کردن دسترسی به درایوهای لپ تاپ است. جهت استفاده از این ابزار برای مخفی کردن درایوهای لپ تاپ باید مراحل زیر را دنبال کنید:

این مطلب را از دست ندهید   عوامل کاهش عمر لپ تاپ

از کلیدهای ترکیبی Win + R برای باز کردن کادر Run استفاده کنید.

در کادر Run عبارت “gpedit.msc” را تایپ کنید تا برنامه Group Policy برای شما باز شود.

در این ابزار از منوی سمت چپ گزینه User Configuration را انتخاب کنید.

سپس به ترتیب گزینه‌های Templates Administrative، Windows Components و Windows Explorer را انتخاب کنید.

اکنون در منوی سمت راست بر روی گزینه Hide these specified drives in My Computer دابل کلیک کنید.

در سمت چپ پنجره جدیدی که برای شما باز می‌شود، 3 گزینه وجود دارد که باید از میان آن‌ها گزینه Enabled را انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه Enabled یک منوی کشویی برای شما نمایش داده می‌شود که چندین گزینه در آن وجود دارد. شما باید از میان این گزینه‌ها، گزینه موردنظرتان را انتخاب کنید. واژه Restrict به معنای محدود کردن است. بنابراین گزینه Restrict C Drive یعنی محدود کردن دسترسی به درایو C، گزینه Restrict all drives یعنی محدود کردن دسترسی به تمامی درایوها و گزینه Do not restrict drives یعنی دسترسی به هیچ یک از درایوها محدود نشود.

مخفی کردن درایو لپ تاپ با Diskpart

آخرین روشی که تصمیم داریم در آموزش مخفی کردن درایو لپ تاپ شارپ به آن اشاره کنیم استفاده از ابزار Diskpart است. این ابزار یک برنامه مدیریت حافظه در ویندوز است که  در محیط Command Prompt اجرا می‌شود به گونه‌ای که باید در این محیط دستورات لازم را وارد کنید تا به برنامه Diskpart دسترسی پیدا کرده و درایو موردنظر خود را مخفی کنید. جهت استفاده از این ابزار مراحل زیر را دنبال کنید:

این مطلب را از دست ندهید   رفع خطای USB Device Not Recognized

از کلیدهای ترکیبی Win + R برای باز کردن کادر Run استفاده کنید.

در کادر Run عبارت “diskpart” را وارد کنید و اینتر را بزنید.

اکنون پنجره CMD برای شما باز می‌شود.

دستور list volume را وارد کنید و اینتر را بزنید.

List Volume لیست تمام درایوها را به شما نمایش می‌دهد. هر درایو یک عدد اختصاصی دارد. در ابتدای هر گزینه می‌توانید شماره Volume مربوط به هر درایو را ببینید.

حالا Volume Number مربوط به درایو موردنظرتان را پیدا کنید و بعد از تایپ کردن عبارت “Select Volume” شماره Volume درایو موردنظرتان را بنویسید. برای مثال: “Select Volume 2” و سپس اینتر را بزنید.

اکنون فرمان “Remove” را تایپ کنید و اینتر را بزنید.

اکنون درایو موردنظرتان با موفقیت مخفی شد. اگر خواستید آن را از حالت پنهان دربیاورید باید همین مراحل را طی کنید اما در مرحله آخر به جای دستور Remove از دستور Assign استفاده کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − نه =