نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 خرابی باتری می تواند یک مشکل ترسناک باشد، زیرا ممکن است باعث شود لپ تاپ شارپ شما به طور ناگهانی خاموش شود یا حتی از روشن شدن آن در صورت عدم اتصال به برق جلوگیری کند. در این مقاله میخواهیم به طور خلاصه به روش تشخیص خرابی باتری لپ تاپ شارپ بپردازیم.

روش های تشخیص خرابی باتری لپ تاپ های شارپ

خرابی باتری لپ تاپ شارپ کار شما را در همان جایی که ایستاده از بین ببرد و قبل از اینکه فرصتی برای ذخیره داشته باشید، رایانه شما را خاموش می ‌کند. باتری‌ های لپ ‌تاپ شارپ با گذشت زمان تحلیل می ‌روند و عمر باتری که هنگام خرید لپ‌ تاپ شارپ از آن لذت می ‌بردید، با افزایش سن لپ ‌تاپ شارپ کاهش می‌ یابد.

روش تشخیص خرابی باتری لپ تاپ شارپ

روش اتصال منبع تغذیه به باتری لپ تاپ شارپ

برای اینکه بفهمید مشکل از باتری شماست، لپ تاپ شارپ خود را از طریق کابل برق لپ تاپ شارپ به یک منبع برق خارجی متصل کنید. لپ تاپ شارپ را یک شبه خاموش بگذارید تا زمان کافی برای شارژ کردن داشته باشد. هنگامی که آن را روشن کردید و ویندوز بارگیری شد، به حالت دسکتاپ شارپ بروید و به نماد باتری در سینی سیستم خود نگاه کنید.
ماوس خود را روی نماد قرار دهید تا پیام وضعیت و درصد را مشاهده کنید که نشان دهنده میزان پر بودن باتری شما است. اگر عبارت “Plugged in, Charging” خوانده شود، باتری شما کار می کند. حتی اگر ظرفیت شارژ از زمانی که لپ تاپ شارپ را خریداری کرده اید به شدت کاهش یافته باشد. اگر پیام وضعیت “0% موجود است (وصل شده است، شارژ نمی شود)” باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر بلندگوی لپ تاپ

برق به باتری شما نمی رسد، که احتمالاً به  معنی خرابی باتری شارپ است. متناوباً، اگر نماد باتری را با علامت “X” قرمز در کنار آن نشان دهد، ویندوز نمی تواند باتری شما را شناسایی کند، که ممکن است به معنای خرابی باتری لپ تاپ شارپ باشد.

تمیز کردن کانکشن جهت رف عیب خرابی باتری های لپ تاپ شارپ

اگر مشکل باتری لپ تاپ شارپ دارید قبل از خرید باتری دیگر، باتری فعلی خود را با خاموش کردن رایانه، برداشتن کابل برق و جدا کردن باتری، به طور فیزیکی بررسی کنید. گرد و غبار ممکن است بین لپ ‌تاپ شارپ و کنتاکت ‌های فلزی باتری که به شارژ آن کمک می ‌کنند، نفوذ کرده باشد. پارچه ای را با الکل مرطوب کنید تا کنتاکت ها را به آرامی تمیز کنید، آن را دوباره قرار دهید و دوباره وضعیت باتری را در سینی سیستم مشاهده کنید.

تست نرم افزاری خرابی باتری لپ تاپ

تعدادی برنامه کامپیوتری برای آزمایش خرابی باتری لپ تاپ شارپ شما طراحی شده است. استفاده از یکی از این برنامه ها ممکن است به شما در تشخیص مشکل کمک کند. برنامه‌ هایی مانند Battery Eater، Notebook Hardware Control و Smarter Battery آمارهایی مانند میانگین زمان شارژ باتری، مدت زمان شارژ شدن، ظرفیت شارژ کامل و مدت زمان استفاده از شارژ و همچنین مشکل باتری لپ تاپ را اندازه‌ گیری می‌ کنند.

سازنده لپ ‌تاپ شارپ شما حتی ممکن است برنامه خود را برای آزمایش و تشخیص مشکلات باتری، مانند ابزار sharp System Diagnostics، مانیتور سلامت PC و برنامه PC Diagnostics بسازد.

این مطلب را از دست ندهید   روش های تعویض باتری لپ تاپ شارپ

تست سلامت باتری مشابه

اگر شما دچار خرابی باتری لپ تاپ شارپ شده اید زمان آن فرا رسیده باشد، تنها کاری که باید انجام دهید تعویض آن است. آن را بردارید و آن را برای شماره مدل بررسی کنید و برای خرید باتری جدید خود، از سازنده رایانه یا شخص ثالث خرید کنید.

در حالی که گزینه های شخص ثالث ممکن است ارزان تر باشند، استفاده از سازنده رایانه ممکن است بالاترین کیفیت را ارائه دهد و احتمالاً می توانید جایگزین خود را در وب سایت شرکت پیدا کنید. باتری جدید را با استفاده از شماره مدل و مدل رایانه خود جستجو کنید تابه مشکل خرابی باتری برد نخوردید.

مقالات مرتبط:

آموزش تمیز کردن لپ تاپ لپ تاپ شارپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 4 =