نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟

وقتی کاربران عادی به دنبال خرید سیستم رایانه ای جدیدی هستند، انتخاب بین لپ تاپ و کامپیوتر ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. لپ تاپ های امروزی با ظاهر جذاب و باریک خود طرفداران بسیاری دارند. برخی از افراد حتی لپ تاپ مجهزی خریداری می کنند که آن را جایگزین کامپیوتر رومیزی نمایند. اما در این بین همچنان کاربرانی پیدا می شوند که به قدرت بالاتر کامپیوتر اعتقاد دارند. به نظر شما واقعیت چیست؟ در پروسه ی انتخاب بین لپ تاپ و دسکتاپ کدام یک باید برنده ی میدان باشد؟ پاسخ این پرسش ها به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه به شناسایی آن ها می پردازیم.

پارامترهای اصلی فرآیند انتخاب بین لپ تاپ و کامپیوتر

انتظارات کاربر

مهم ترین عامل در انتخاب بین لپ تاپ و کامپیوتر، انتظارات کاربر است. این مسئله خود وابستگی مستقیمی با نوع استفاده ی شخص دارد. اگر فردی دانشجو است و برای فعالیت های درسی خود نیاز به رایانه ای دارد، مسلما بدون فکر لپ تاپ را بر کامپیوتر رومیزی ترجیح می دهد. اما افراد شاغلی که نیازمند یک میز کار جداگانه در منزل هستند، معمولا به سراغ کامپیوترهای رومیزی می روند. البته هیچ نسخه ی کاملی در این بین وجود ندارد.

برعکس مثال هایی که زده شد نیز ممکن است دیده شود. به طور کلی پیشنهاد می کنیم پیش از خرید رایانه ابتدا نوع استفاده ی خود را تعیین کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

میزان قدرت بخش های سخت افزاری رایانه

قدرت سخت افزاری بخش های مهم رایانه اصلی ترین معیاری است که انتخاب بین لپ تاپ و کامپیوتر را جهت می دهد. در این راستا دو موضوع مهم حضور دارد: CPU سیستم و کارت گرافیک آن.

این مطلب را از دست ندهید   نرم افزارهای نصب درایور لپ تاپ

اگر بخواهیم پردازنده های تعبیه شده در کامپیوترها را با لپ تاپ ها بسنجیم، CPU کامپیوتر قدرت بیشتری ارائه می دهد. جالب است بدانید قوی‌ترین پردازنده‌ موجود در بازار برای کامپیوتر، چندین گام از پرقدرت ترین پردازنده‌ لپ تاپ‌ها جلوتر است. اما از لحاظ گرافیک تفاوت خاصی میان لپ تاپ و کامپیوتر دیده نمی شود. شاید مقدار ناچیزی کارت گرافیک دسکتاپ ها پرقدرت تر باشد. این مسئله در حدی نیست که بتواند در مقایسه ی لپ تاپ و کامپیوتر حضور بیابد.

نمایشگر لپ تاپ و کامپیوتر

در مقایسه ی مانیتور دسکتاپ و لپ تاپ تنها تفاوتی که احتمال دارد دیده شود، سایز صفحه نمایش است. تکنولوژی 4K و وضوح فول اچ دی در هر دو نوع سیستم وجود دارد. اگر حین انتخاب بین لپ تاپ و کامپیوتر، مانیتور بزرگتر نظرتان را جلب کرد، دسکتاپ را برگزینید.

قیمت لپ تاپ بالاتر است یا کامپیوتر

برای انتخاب بین لپ تاپ و کامپیوتر باید به قیمت نیز توجه داشته باشید. این مسئله می تواند کمی گیج کننده شود. مسلما قیمت به خصوصیات ساختاری دستگاه مد نظر شما ارتباط دارد. اما معمولا خرید دسکتاپ هزینه بر است. با خرید دسکتاپ باید مبلغی را به دستگاه های جانبی مختلف چون کیبورد، موس و اسپیکر اختصاص دهید. بهتر است با توجه به سایر معیارهای ذکر شده، سعی کنید قیمت را بسنجید و بین لپ تاپ و کامپیوتر انتخاب خود را انجام دهید.

تعمیر، ترمیم و ارتقا لپ تاپ و کامپیوتر

موضوع دیگری که در فرآیند انتخاب بین لپ تاپ و کامپیوتر حائز اهمیت است، تعمیر و ارتقا رایانه است. این دو عنصر در کامپیوترهای رومیزی بسیار آسان تر از لپ تاپ ها هستند. البته اینکه کیس کامپیوتر را باید تا مراکز تعمیراتی حمل کنید، می تواند کمی چالش برانگیز باشد؛ با این وجود همچنان ترمیم و ارتقا کامپیوتر ساده تر از لپ تاپ طی می شود. به هر حال جای نگرانی نیست. نمایندگی تعمیر نوت بوک با استفاده از آخرین تکنیک های روز دنیا هرگونه اختلالی را در لپ تاپ ها از بین خواهد برد. کافی است با ما تماس بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه ی تشخیص خرابی باتری لپ تاپ شارپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + نوزده =