نمایندگی تعمیرات لپ تاپ شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کار نکردن دوربین لپ تاپ

از جمله مشکلاتی که ممکن است دارندگان لپ تاپ با آن مواجه شوند، کار نکردن دوربین لپ تاپ است. وبکم یا دوربین لپ تاپ، عکس های دیجیتال را با سرعت بالا گرفته که بلافاصله این عکس ها می توانند در اینترنت به اشتراک گذاشته شوند. همچنین از طریق دوربین لپ تاپ، امکان برقراری ارتباط ویدئویی زنده وجود دارد. به طور کلی کاربرد بیشتر این وب کم ها در چت های ویدئویی و ثبت تصاویر فوری است.

نحوه ی رمزگذاری بر لپ تاپ شارپ

گاهی اوقات ممکن است این دوربین از کار افتاده و نتوان از آن استفاده کرد. دلیل این مشکل می تواند در اختلالات نرم افزاری یا بروز مشکل در سخت افزار دستگاه باشد. وارد شدن ضربه به لپ تاپ می تواند باعث خرابی دوربین شود. همچنین قطع شدن اتصالات دوربین می تواند باعث کار نکردن آن شود. در هر صورت، اگر دوربین لپ تاپ شما نیز از کار افتاده و قادر نیستید از آن استفاده کنید با ما همراه باشید تا علت های کار نکردن وب‌کم و راه های رفع این مشکل را بررسی کنیم.

دلایل کار نکردن دوربین لپ تاپ

همانطور که گفتیم، دوربین لپ تاپ ممکن است به دلیل مشکلات نرم افزاری و یا نقایص سخت افزاری از کار بیفتد. به طوری کلی دلیل کار نکردن دوربین لپ تاپ ممکن است یکی از این موارد باشد: حذف درایو دوربین در ویندوز، خرابی دوربین، قطع اتصالات دوربین و خرابی سوکت برد دوربین. مورد اول مربوط به نرم افزار سیستم است و موارد بعدی به قسمت های سخت افزاری دستگاه مربوط می شوند. کار نکردن دوربین در اغلب مواقع با نمایش پیغام خطای camera not working همراه است. البته گاهی حتی آیکون دوربین در منوی سیستم وجود ندارد. در این صورت ابتدا باید درایو دوربین را چک کرده سپس اختلالات سخت افزاری را بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   لوازم جانبی لپ تاپ شارپ

رفع مشکل کار نکردن دوربین لپ تاپ

برای رفع مشکل کار نکردن وب‌کم لپ تاپ چه کار باید کرد؟ برای این کار ابتدا باید دلیل اصلی مشکل را شناسایی کنید. کارشناسان فنی تعمیرات لپ تاپ توصیه می کنند ابتدا وضعیت درایو دوربین را در ویندوز بررسی کنید. همانطور که گفتیم اگر درایو حذف شده یا ناقص باشد دوربین کار نخواهد کرد. بهترین کار برای رفع مشکل، در صورتی که درایو دوربین نصب باشد، به روزرسانی آن است. یکی از راه های مؤثر در این زمینه استفاده از نرم افزار درایور تلنت (Driver Talent ) است که در طی چند دقیقه جدیدترین و سازگارترین درایور دوربین را دانلود و نصب می کند.

احتمالاً با این اقدام، مشکل کار نکردن دوربین لپ تاپ برطرف شود اما اگر کماکان وب‌کم کار نمی کند، باید دستگاه را به متخصصان تعمیر لپ تاپ بسپارید. دوربین، اتصالات آن و سوکت برد از قطعاتی هستند که باید بررسی شوند. اگر دوربین لپ تاپ پس از وارد شدن ضربه یا افتادن از ارتفاع از کار افتاده باشد در این صورت احتمال خرابی دوربین بیش از سایر موارد است. در چنین شرایطی دوربین لپ تاپ تعویض می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =